~Tor~ Skrevet 11. oktober 2021 #21 Skrevet 11. oktober 2021 Seksualforumet her er vel ikke beste plassen å komme i kontakt med aseksuelle…?
Duraton Skrevet 11. oktober 2021 #22 Skrevet 11. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke aseksuell i det hele tatt, selv om jeg ikke ligger med hvem som helst😊. Jeg opprettet denne posten for å lære mer om mennesker som er aseksuelle. Jeg er singel og skal date litt. Ønsket for eks å vite om aseksuelle menn holder dette skjult eller er ærlige om det fra starten av. Takk for at du svarte så utfyllende på mitt innlegg🌹 Anonymkode: ecc64...c1c Jeg har alltid være åpen og ærlig om det. For jeg trenger tid til å finne gnisten. Og gnisten kommer når man har omgått hverandre og gjort ting ihop og jeg føler at det er noe der som jeg vil bygge videre på. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #23 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke aseksuell i det hele tatt, selv om jeg ikke ligger med hvem som helst😊. Jeg opprettet denne posten for å lære mer om mennesker som er aseksuelle. Jeg er singel og skal date litt. Ønsket for eks å vite om aseksuelle menn holder dette skjult eller er ærlige om det fra starten av. Takk for at du svarte så utfyllende på mitt innlegg🌹 Anonymkode: ecc64...c1c Jeg tror nok aseksuelle menn kanskje kan holde det litt skjult, men det vil jo like vell komme tydelig frem ganske tidlig 😅 Menn som vil ha sex (har jeg hvertfall) opplevd som veldig tydelige på det, de er sjelden flinke på å styre det 🤣 Og jeg mener ikke da menn som presser seg på, men man kan merke en forskjell på seksuell tiltrekning og emosjonell tiltrekning fra menn. Og om de blir revet med når det kommer til kos 😅 Men de aseksuelle mennene jeg har møtt er ganske trygge på seg selv og forteller det etter hvert. Men de hiver det ikke ut der på første date liksom Men det er min erfaring med dem hvertfall 😅 aner ikke om det er flertallet eller ei… men det finnes flere av dem enn man skulle tro! Anonymkode: 5e03a...c0f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #24 Skrevet 11. oktober 2021 ~Tor~ skrev (3 minutter siden): Seksualforumet her er vel ikke beste plassen å komme i kontakt med aseksuelle…? Jooda, det kommer opp på Google søk og jeg har lest flere tråder fra KG som jeg tilfeldigvis fant gjennom Google søk Aseksuell er en seksuell legning, og passer perfekt inn under seksualforumet Anonymkode: 5e03a...c0f 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #25 Skrevet 11. oktober 2021 ~Tor~ skrev (5 minutter siden): Seksualforumet her er vel ikke beste plassen å komme i kontakt med aseksuelle…? Hvorfor ikke det? Duraton skrev (4 minutter siden): Jeg har alltid være åpen og ærlig om det. For jeg trenger tid til å finne gnisten. Og gnisten kommer når man har omgått hverandre og gjort ting ihop og jeg føler at det er noe der som jeg vil bygge videre på. Ærlighet er viktig AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror nok aseksuelle menn kanskje kan holde det litt skjult, men det vil jo like vell komme tydelig frem ganske tidlig 😅 Menn som vil ha sex (har jeg hvertfall) opplevd som veldig tydelige på det, de er sjelden flinke på å styre det 🤣 Og jeg mener ikke da menn som presser seg på, men man kan merke en forskjell på seksuell tiltrekning og emosjonell tiltrekning fra menn. Og om de blir revet med når det kommer til kos 😅 Men de aseksuelle mennene jeg har møtt er ganske trygge på seg selv og forteller det etter hvert. Men de hiver det ikke ut der på første date liksom Men det er min erfaring med dem hvertfall 😅 aner ikke om det er flertallet eller ei… men det finnes flere av dem enn man skulle tro! Anonymkode: 5e03a...c0f Er redd jeg skal falle for en aseksuell mann altså Derfor jeg spurte hva som kjennetegner dem. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jooda, det kommer opp på Google søk og jeg har lest flere tråder fra KG som jeg tilfeldigvis fant gjennom Google søk Aseksuell er en seksuell legning, og passer perfekt inn under seksualforumet Anonymkode: 5e03a...c0f Det trodde jeg også 😊 Anonymkode: ecc64...c1c
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #26 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er redd jeg skal falle for en aseksuell mann altså Derfor jeg spurte hva som kjennetegner dem. Anonymkode: ecc64...c1c Åja 🤣🤣🤣 Men å finne ut av en mann er seksuelt tiltrukket av deg er vell ikke rakett forskning? 😂 Kysse litt ekstra lenge og se etter en reaksjon? 🤣 Anonymkode: 5e03a...c0f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #27 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Åja 🤣🤣🤣 Men å finne ut av en mann er seksuelt tiltrukket av deg er vell ikke rakett forskning? 😂 Kysse litt ekstra lenge og se etter en reaksjon? 🤣 Anonymkode: 5e03a...c0f Noen skriver jo at de er helt vanlig seksuelle først Anonymkode: ecc64...c1c
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #28 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Noen skriver jo at de er helt vanlig seksuelle først Anonymkode: ecc64...c1c Hm….. ja 🙈 Blir til det man gjør det til? 😅 så da er det kanskje ekstra viktig å få frem dette tidlig i relasjonen, at man ønsker holde gnisten i gang, selv om A4 livet og hverdagen AS tar over. Men om det ikke er viktig, så er det vell også viktig å prate om, slik at man ikke opplever sexpress 🤔 Anonymkode: 5e03a...c0f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #29 Skrevet 11. oktober 2021 Nå er det forskjell på å være aseksuell og å ha lav sexdrift. Anonymkode: b31a7...e09 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #30 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hm….. ja 🙈 Blir til det man gjør det til? 😅 så da er det kanskje ekstra viktig å få frem dette tidlig i relasjonen, at man ønsker holde gnisten i gang, selv om A4 livet og hverdagen AS tar over. Men om det ikke er viktig, så er det vell også viktig å prate om, slik at man ikke opplever sexpress 🤔 Anonymkode: 5e03a...c0f Jeg mente at de skriver det her på KG. Jeg har aldri blitt kjent med en mann som er aseksuell selv.😊 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå er det forskjell på å være aseksuell og å ha lav sexdrift. Anonymkode: b31a7...e09 Ja, det er en forskjell. Jeg mener at det er viktig å vite om begge tilfellene tidlig, at det i alle fall ikke hemmeligholdes. Anonymkode: ecc64...c1c
CorvusCorax Skrevet 11. oktober 2021 #31 Skrevet 11. oktober 2021 Duraton skrev (1 time siden): Jeg er demiseksuel. Så er aseksuel fram til jeg finner noen jeg er komfortabel med. Jeg er også demiseksuell, men i den grad at sex med noen jeg ikke har sterke følelser for er meh, og gir meg ingenting. Men om jeg elsker noen kan jeg bli vill som en kanin og ikke få nok. Det gir en god pekepinn for meg når det er på tide å avslutte et forhold - når jeg ikke ønsker å ha sex lenger. Synd ikke flere utforsker sin egen seksualitet og finner ut av den. Det er absolutt noe som spiller inn på om det er en god match. TS, det skulle vært en datingapp for aseksuelle, eventuelt noe man kunne huke av som alternativ. Skjønner at du uroer deg, men jeg tviler på at en aseksuell vil være veldig "på" i starten. Du merker fort hva som er viktig for ham. Det er kanskje verre om han er demiseksuell og endrer seg drastisk i løpet av forholdet.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #32 Skrevet 11. oktober 2021 CorvusCorax skrev (2 timer siden): Det gir en god pekepinn for meg når det er på tide å avslutte et forhold - når jeg ikke ønsker å ha sex lenger. Jeg er HELT lik! Anonymkode: 5e03a...c0f 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #33 Skrevet 11. oktober 2021 CorvusCorax skrev (3 timer siden): Jeg er også demiseksuell, men i den grad at sex med noen jeg ikke har sterke følelser for er meh, og gir meg ingenting. Men om jeg elsker noen kan jeg bli vill som en kanin og ikke få nok. Det gir en god pekepinn for meg når det er på tide å avslutte et forhold - når jeg ikke ønsker å ha sex lenger. Synd ikke flere utforsker sin egen seksualitet og finner ut av den. Det er absolutt noe som spiller inn på om det er en god match. TS, det skulle vært en datingapp for aseksuelle, eventuelt noe man kunne huke av som alternativ. Skjønner at du uroer deg, men jeg tviler på at en aseksuell vil være veldig "på" i starten. Du merker fort hva som er viktig for ham. Det er kanskje verre om han er demiseksuell og endrer seg drastisk i løpet av forholdet. Tror jeg må engste mer mer for demiseksuelle enn aseksuelle Men er ikke de fleste demiseksuelle? Jeg kunne ikke tenkt meg å ha sex med en mann som jeg ikke var forelsket i. Hva er jeg? 😊 Anonymkode: ecc64...c1c
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #34 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror jeg må engste mer mer for demiseksuelle enn aseksuelle Men er ikke de fleste demiseksuelle? Jeg kunne ikke tenkt meg å ha sex med en mann som jeg ikke var forelsket i. Hva er jeg? 😊 Anonymkode: ecc64...c1c Det er jo akkurat på grunn av det du skriver her at sexen i de fleste forhold dabber av 😄 såklart finnes noen aseksuelle også, men de fleste vil jo bare få lavere (eller til og med ikke-eksisterende) sexlyst når forelskelsen går over etter par år, selv om man elsker partneren. For noen henger tenning og kjærlighet sammen, mens for andre har tenning mer med spenning og forelskelse å gjøre, og da er det jo naturlig at sex i langvarig forhold ikke blir like givende som i starten. Dette gjerne kombinert med at man føler på press eller skyld fordi man føler det er noe galt med en som ikke tenner nok på den man elsker. Men om du er redd for et slikt mønster, så er det jo bare å få samtalen inn på hvordan sexlysten hans har vært i langvarige forhold før. Om den har bestått over tid er det nok et godt tegn sånn sett. Men vet du at din sexlyst kommer til å bestå over tid i et langvarig forhold? Utfra det du skriver om å måtte være forelsket altså. Tenker det er litt flaut å ha masse fokus på dette hvis man selv blir den som mister lyst, selv om det jo ikke er noe man kan forutsi helt. Anonymkode: a6075...2cf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #35 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo akkurat på grunn av det du skriver her at sexen i de fleste forhold dabber av 😄 såklart finnes noen aseksuelle også, men de fleste vil jo bare få lavere (eller til og med ikke-eksisterende) sexlyst når forelskelsen går over etter par år, selv om man elsker partneren. For noen henger tenning og kjærlighet sammen, mens for andre har tenning mer med spenning og forelskelse å gjøre, og da er det jo naturlig at sex i langvarig forhold ikke blir like givende som i starten. Dette gjerne kombinert med at man føler på press eller skyld fordi man føler det er noe galt med en som ikke tenner nok på den man elsker. Men om du er redd for et slikt mønster, så er det jo bare å få samtalen inn på hvordan sexlysten hans har vært i langvarige forhold før. Om den har bestått over tid er det nok et godt tegn sånn sett. Men vet du at din sexlyst kommer til å bestå over tid i et langvarig forhold? Utfra det du skriver om å måtte være forelsket altså. Tenker det er litt flaut å ha masse fokus på dette hvis man selv blir den som mister lyst, selv om det jo ikke er noe man kan forutsi helt. Anonymkode: a6075...2cf Jeg mente at jeg ikke har sex med hvem som helst. Jeg har ikke ONS fordi jeg får lyst på sex, det må være følelser involvert. Det var det jeg mente med forelskelse. Jeg vet at jeg ikke mister lysten😊 Anonymkode: ecc64...c1c
CorvusCorax Skrevet 12. oktober 2021 #36 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tror jeg må engste mer mer for demiseksuelle enn aseksuelle Men er ikke de fleste demiseksuelle? Jeg kunne ikke tenkt meg å ha sex med en mann som jeg ikke var forelsket i. Hva er jeg? 😊 Anonymkode: ecc64...c1c Nei, tror mange godt kan ha sex kun av ren attraksjon. Det ser man ved de som har ons, ff eller fwb-forhold. Fordi man er en seksuell person. Du er vel seksuell demiseksuell person. Du kan opprettholde tenning så lenge du elsker partner? Eller er det kun under forelskelse? Forelskelse varierer jo fra person til person. De fleste forhold er man forelsket ca. 1-2 år. Mens noen klarer å opprettholde den hele livet. Jeg har den seksuellelysten så lenge jeg elsker personen. Altså, den dabber ikke av i takt med at forelskelsen dabber av. Jeg kan som sagt også ha sex med en fwb, men det gir meg ikke det samme. Det er liksom ikke så viktig om jeg har sex eller ikke. Men som sagt tror jeg det er noe du merker kjapt innledningsvis i forholdet. Dessuten er det jo fint å snakke om når man har kommet nær hverandre, hvilken forventninger man har til sex i et forhold.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #37 Skrevet 12. oktober 2021 CorvusCorax skrev (1 time siden): Nei, tror mange godt kan ha sex kun av ren attraksjon. Det ser man ved de som har ons, ff eller fwb-forhold. Fordi man er en seksuell person. Du er vel seksuell demiseksuell person. Du kan opprettholde tenning så lenge du elsker partner? Eller er det kun under forelskelse? Forelskelse varierer jo fra person til person. De fleste forhold er man forelsket ca. 1-2 år. Mens noen klarer å opprettholde den hele livet. Jeg har den seksuellelysten så lenge jeg elsker personen. Altså, den dabber ikke av i takt med at forelskelsen dabber av. Jeg kan som sagt også ha sex med en fwb, men det gir meg ikke det samme. Det er liksom ikke så viktig om jeg har sex eller ikke. Men som sagt tror jeg det er noe du merker kjapt innledningsvis i forholdet. Dessuten er det jo fint å snakke om når man har kommet nær hverandre, hvilken forventninger man har til sex i et forhold. Takk,da lærte jeg noe nytt om selv Så lenge jeg elsker eller bryr meg om den mannen. Anonymkode: ecc64...c1c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå