Gå til innhold

Retraumatisering ved anmeldelse av vold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å anmelde min eks etter nesten tjue år med ulike former for vold. Problemet er at denne volden har gjort meg syk, både fysisk og psykisk. Jeg sliter med flashbacks og angst, har problemer med å puste, sove osv. 

Spørsmålet mitt er: Er det andre som har opplevd noe tilsvarende og ble dere i så fall ytterligere traumatisert av å anmelde? Jeg er redd for å tilte helt og bli psykotisk el. Psykologen min er dessverre ganske dårlig, ellers kunne jeg diskutert det med henne. Vet ikke hvor det ellers er lurt å henvende seg for å finne ut hva som er lurt. 

Anonymkode: d17a8...5e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle gjerne ha anmeldt min far for fysisk og psykisk vold, samt seksuelle overgrep i barndommen, men jeg tør ikke da jeg er redd for min egen helse i etterkant. Han kjenner "feil" folk, og jeg vet at jeg hadde fått dem på nakken da

Anonymkode: c8e4d...cd6

Skrevet

Kan du bytte psykolog? Hvis du skal igjennom noe som er krevende for deg så er det jo viktig å ha god støtte, tenker jeg.

Anonymkode: 31147...d6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kan du bytte psykolog? Hvis du skal igjennom noe som er krevende for deg så er det jo viktig å ha god støtte, tenker jeg.

Anonymkode: 31147...d6b

Jeg prøver, men det er visst vanskelig. 

Anonymkode: d17a8...5e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...