AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 Hei, Jeg har MS og går på aap. Blir mest sannsynlig uføretrygdet. Jeg har en gammel bil som snart må skiftes ut. Bilen har jeg overtatt etter et familiemedlem. Jeg må snart ha ny bil og da med automatgir. Merker at manuell gir kan være utfordrende. Jeg er ikke invalid, kan fint gå men klarer ikke lange avstander pga av senere smerte og jeg blir utslitt som i fatigue. Jeg har barn som skal kjøres og hentes også og jeg er alene. Er det mulig å få støtte av NAV til bilkjøp? Er det noen som har fått det? Anonymkode: 46fd8...256
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Ja, det er mulig, men sjansen for at du får det er lik null! De har strammet inn helt sykt mye de siste årene, og utifra det du skriver så kvalifiserer du ikke til det. https://www.nav.no/no/person/hjelpemidler/hjelpemidler-og-tilrettelegging/bil-og-spesialutstyr Anonymkode: 12e75...dc9 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 Det sies at de har strammet inn, og kun gir bil til de som må komme seg på jobb/skole. En bekjent fikk ikke støtte til bil (hadde fått før) siden han gikk fra 60% til 100% ufør og dermed ikke måtte komme seg til jobb mer. Anonymkode: a0f27...e20 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #4 Skrevet 10. oktober 2021 Tror du nå MÅ være i arbeid eller utdanning for å få støtte til bil dessverre. Var "lettere" før. Anonymkode: 93274...49a 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #5 Skrevet 10. oktober 2021 Kjenner flere med MS som har fått støtte til bil, men de har da kommet til et punkt hvor de i hovedsak har måtte benytte rullestol. I tillegg er det flere år siden. Anonymkode: b43e0...c32 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #6 Skrevet 10. oktober 2021 Ok, da ser det ikke så lyst ut. Får satse på buss når bilen sier takk for seg. Anonymkode: 46fd8...256
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #7 Skrevet 10. oktober 2021 Nei du får kjøpe din egen bil. Jeg trenger også my bil og jeg er også uføre, men jeg krever ikke at nav skal sponse meg en my bil. Skjerpings. Anonymkode: 3a58a...5e4 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #8 Skrevet 10. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ok, da ser det ikke så lyst ut. Får satse på buss når bilen sier takk for seg. Anonymkode: 46fd8...256 Ja om du kan ta buss så er det I hvertfall ikke slik at DU MÅ ha bil. Folk som kvalifiseres kan ikke ta buss. Anonymkode: 3a58a...5e4 9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #9 Skrevet 10. oktober 2021 https://www.ms.no/hjelp-og-raad/spoer-om-rettigheter/tilskudd-til-bil Anonymkode: b49a5...ede
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #10 Skrevet 10. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: my Ny Anonymkode: 3a58a...5e4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #11 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, da ser det ikke så lyst ut. Får satse på buss når bilen sier takk for seg. Anonymkode: 46fd8...256 Det går jo an å kjøpe en grei bil uten at den koster alt for mye da, så du kan jo se på bruktbiler! Du kan også be om en ergoterapeut slik at du kan få utredning om du trenger hjelpemidler, som en skuter f.eks. Jeg har en invacare comet alpine, og den er gull verdt. Anonymkode: 12e75...dc9 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #12 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei du får kjøpe din egen bil. Jeg trenger også my bil og jeg er også uføre, men jeg krever ikke at nav skal sponse meg en my bil. Skjerpings. Anonymkode: 3a58a...5e4 Du er ikke uførE, du er ufør! Uføre er flertall... Anonymkode: 12e75...dc9 10
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #13 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei du får kjøpe din egen bil. Jeg trenger også my bil og jeg er også uføre, men jeg krever ikke at nav skal sponse meg en my bil. Skjerpings. Anonymkode: 3a58a...5e4 Skjerp deg. Patetisk kommentar. Ts spurte et enkelt spørsmål. Klarer du ikke å svare som et normalt oppegående menneske- så la vær å svare. Alle uføre har ikke lik helse. Anonymkode: a0f27...e20 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #14 Skrevet 10. oktober 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Skjerp deg. Patetisk kommentar. Ts spurte et enkelt spørsmål. Klarer du ikke å svare som et normalt oppegående menneske- så la vær å svare. Alle uføre har ikke lik helse. Anonymkode: a0f27...e20 Vil si min diagonose faktisk er Verre en ts sin. Ikke kan jeg Kjøre bil selv engang paga diagonose min Mann må Kjøre meg Men vi Kjøper egen bil om vi trenger ny bil vi går Ikke til nav og Krever det. Det er paga hokdningene til ts at uføre blir hetset her på forumet og det er en skam. Anonymkode: 3a58a...5e4 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #15 Skrevet 10. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: hokdningene Holdningene Anonymkode: 3a58a...5e4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #16 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei du får kjøpe din egen bil. Jeg trenger også my bil og jeg er også uføre, men jeg krever ikke at nav skal sponse meg en my bil. Skjerpings. Anonymkode: 3a58a...5e4 Jeg har problemer med å gå over lengre avstander. Sånn blir det hvis jeg skal ta buss. Jeg kan gå ennå, men ikke langt. Jeg har også medfødt hoftefeil som skal opereres. Beklager hvis jeg fornærmet uførheten din. Det var bare et spørsmål om noen har erfaring på dette. Anonymkode: 46fd8...256 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #17 Skrevet 10. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vil si min diagonose faktisk er Verre en ts sin. Ikke kan jeg Kjøre bil selv engang paga diagonose min Mann må Kjøre meg Men vi Kjøper egen bil om vi trenger ny bil vi går Ikke til nav og Krever det. Det er paga hokdningene til ts at uføre blir hetset her på forumet og det er en skam. Anonymkode: 3a58a...5e4 Da leser du veldig mye holdninger inn i et lite innlegg og det bør du nesten ta på egen kappe. Det er brillene dine det er noe feil med her. Anonymkode: b49a5...ede 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #18 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil si min diagonose faktisk er Verre en ts sin. Ikke kan jeg Kjøre bil selv engang paga diagonose min Mann må Kjøre meg Men vi Kjøper egen bil om vi trenger ny bil vi går Ikke til nav og Krever det. Det er paga hokdningene til ts at uføre blir hetset her på forumet og det er en skam. Anonymkode: 3a58a...5e4 Det er pga dine holdninger at uføre blir hetset, ikke pga ts sine! Anonymkode: 12e75...dc9 8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #19 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har problemer med å gå over lengre avstander. Sånn blir det hvis jeg skal ta buss. Jeg kan gå ennå, men ikke langt. Jeg har også medfødt hoftefeil som skal opereres. Beklager hvis jeg fornærmet uførheten din. Det var bare et spørsmål om noen har erfaring på dette. Anonymkode: 46fd8...256 Blås i sånne kommentarer! Kontakt kommunen din i morgen og be om å bli satt opp på ventelisten til ergoterapeutene, det er hjelp å få selv om det ikke er bil!❤ Anonymkode: 12e75...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #20 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blås i sånne kommentarer! Kontakt kommunen din i morgen og be om å bli satt opp på ventelisten til ergoterapeutene, det er hjelp å få selv om det ikke er bil!❤ Anonymkode: 12e75...dc9 Tusen takk for god informasjon🥰 Anonymkode: 46fd8...256 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå