Gå til innhold

Er du organisert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Synes organisasjonene forhandler om feil ting, og man mister endel av overraskelsesmomentet overfor arbeidsgiver om man skulle bli usaklig oppsagt.

Om fritid hadde stått høyere hos organisasjonene så hadde jeg kanskje blitt med. Nå koster det langt mer enn det smaker.

 

Anonymkode: 10234...70d

Hva mener du? Skal organisasjonene jobbe for hva du skal drive med i fritiden? Eller for at du skal ha mer fritid? 

Anonymkode: 669df...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du? Skal organisasjonene jobbe for hva du skal drive med i fritiden? Eller for at du skal ha mer fritid? 

Anonymkode: 669df...4e5

Det sier vel seg selv all den tid vi snakker om arbeidslivsorganisasjoner ...

Anonymkode: 10234...70d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt organisert. De har hjulpet meg mange ganger, sørga for lønssøkning og mere til. Har vært innom flere i min arbeidskarriere.

Jeg sparer nå penger via fagforeningsavtaler spesielt forsikring. Betaler 10% kontigent, er ufør. Rent politisk er jeg uenig med fagforening, men tenker det er mer viktig å være organisert.

Anonymkode: 4e9c5...98d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, meldte meg ut av HK for litt siden. Var dyrt. Måtte betale mye mer enn mannen som er medlem i Nito. Litt usikker på hvilken organisasjon jeg skulle valgt om jeg skulle meldt meg inn på nytt og hvilke alternativer som finnes for meg. Har dessverre ikke mastergrad, som utelukker en del alternativer. 

Anonymkode: 1eeb7...b86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og takket være at fagforeninga er flinke i lønnsforhandlinger, har jeg gått opp 70 000 siden jeg ble ansatt for fem år siden. De som er i andre foreninger, eller ikke har levert krav, har gått opp mye mindre.

Anonymkode: 0feb6...697

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Organisert, ja. Man oppfordres til det på mitt fagfelt, av både sjef og tillitsvalgt. Min fagforening er god. Dersom jeg skulle dø,  noe jeg selvsagt ikke håper, så får nærmeste pårørende en pott som gjør at vi ikke behøver å spare til min begravelse. Jeg har også en time gratis hjelp fra advokat ved behov etc pga fagforeningen. 

Anonymkode: 7e07e...b81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men er ikke fornøyd. Er i et yrke med få stillinger, og fagforeningen ser ut til å kun bry seg om lærere. Har en sak gående, men føler den ikke blir tatt seriøst. Har ikke mange alternative fagforeninger dessverre. 

Anonymkode: 2c4b1...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.  får rabatt / gode tilbud på forsikringer og banktjenester.  Så på det som en solidaritetshandling også, min kontingent kunne hjelpe noen i trøbbel på sin arbeidsplass.  Plutselig fikk jeg trøbbel selv, veldig kjekt å ha advokat tilgjengelig.  Som i klartekst kunne fortelle meg hvor ledelsen sviktet og hvilket ansvar de har, selvom det ikke ble rettssak ut av det. Og ledelsen prøvde å innbille meg at de gjorde alt som de skulle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er organisert. Både for egen del og fordi jeg synes fagforeningen min er med å holde bransjen seriøs. 

Anonymkode: 0a175...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/10/2021 at 10:18 AM, AnonymBruker said:

Vil egentlig være det, men kombinasjonen av å være dypt uenig med organisasjonen på noen grunnleggende områder og at jeg sterkt misliker han som er tillitsvalgt hos oss gjør at jeg sitter på gjerdet enn så lenge. 

Anonymkode: 0e565...eda

Du kan melde deg inn i en annen fagforening så slipper du å forholde deg til den tillitsvalgte du ikke liker. :)

Anonymkode: 55deb...d72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke organisert. Så leide sjefen min inn noen til å gjøre flere og flere av mine arbeidsoppgaver og til slutt sa hun meg opp. Har vært organisert siden det og anbefaler alle andre å gjøre det samme.

Anonymkode: 55deb...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er organisert til tross for at det ikke er noe personlig gevinst for meg å hente – kortene mine er sterkere enn arbeidsgiver sine. Fagforeningskontingenten får man jo fradrag for. 

Anonymkode: be488...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.10.2021 den 10.04):

Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: 94dcb...598

Selvsagt.

For å kunne forhandle lønn gjennom fagforening/tillitsvalgt.

 

Andre medlemsfordeler er: billigb huslån, helseforsikring og billig uføreforsikring 

Anonymkode: da952...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tariffen som omhandler bransjen min har ingenting på programmet som omhandler ledere, dessverre. 

Anonymkode: d6620...c54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jeg og for meg er det en selvfølge.

Betaler også kun 500,- i året, så er ingen unnskyldning for å ikke være organisert.

Anonymkode: 42709...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...