AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Tidligere i livet har jeg aldri hatt problemer med dette (kvinne, slutten av 20-årene). Det har alltid fosset ut raskt da jeg har satt meg på toalettet, og så er jeg ferdig. Det siste 1,5 året har jeg hatt problemer med å starte å tisse (må ofte sitte og «tenke hardt» og konsentrere meg om å komme i gang), og merker urinflowen stopper opp hvis jeg slutter å konsentrere meg+aktivt presse. På den siste «resten» av urin må jeg fokusere hardt på å tisse, og det kommer i skvetter. i blant kjenner jeg at jeg får tømt meg ordentlig («som vanlig»), hovedsakelig når jeg er VELDIG tissetrengt (ved alkoholinntak eller høyt væskeinntak med mye press på blæra). Var til gynekologisk undersøkelse i slutten av 2020, og fikk da beskjed om at jeg ikke hadde noe resturin etter vannlatning og at det ikke var noe å tenke på. Noen med noen gode forslag? Merker dette bekymrer meg. Anonymkode: a7a13...a28
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Er ikke en gynekolog du må til hvis du sliter med urin da er det vel en urolog. Anonymkode: f5d91...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke en gynekolog du må til hvis du sliter med urin da er det vel en urolog. Anonymkode: f5d91...ba8 De tar ultralyd, og han sjekket da blant annet blæra. En gynekolog er naturlig nok ikke en urolog, men det utelukker i allefall (med stor sanssynlighet) f.eks en bekkentumor som klemmer av uretra. Derimot klarer jeg ikke finne ut noen logisk grunn for dette. Finner mye på menn, men ikke på kvinner. Ts Anonymkode: a7a13...a28
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De tar ultralyd, og han sjekket da blant annet blæra. En gynekolog er naturlig nok ikke en urolog, men det utelukker i allefall (med stor sanssynlighet) f.eks en bekkentumor som klemmer av uretra. Derimot klarer jeg ikke finne ut noen logisk grunn for dette. Finner mye på menn, men ikke på kvinner. Ts Anonymkode: a7a13...a28 Finnes mange andre tilstander man kan ha som ikke er bekkentumor , så sliter du med vannlating så må du nesten henvises til en urolig så du kan få tatt noen skikkelige tester hvis dette er et problem og ikke helseangst. Anonymkode: f5d91...ba8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå