Gå til innhold

Drittlei helgearbeid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten må jeg radikalt endre innstillingen min ellers så må samboern min si opp den fordømte helge stillingen sin. 

Jeg har et barn fra før og vi har en baby sammen. Han jobber 100% i en vanlig 8-16 jobb, også har han jobb fredag-lørdag-søndag i en annen jobb. Starter klokken 06 om morgen, har noen timer opphold midt på dagen og er ferdig i 22 tiden på kvelden. Før plagde det ikke meg, for jeg kunne jo gjøre hva jeg ville selv om han var borte. 

Men etter at vi har fått barn så låser det jo meg til hjemmet annenhver helg. Ikke at jeg er så sinnsykt god til å kjøre ut, men jeg blir jo tilstadig spurt av venninner feks om jeg vil komme på kveldsbesøk etc, se stjernekamp osv. Noen kvelder kjenner jeg at det ville vært ekstremt deilig, men jeg kan jo ikke, for jeg sitter låst hjemme. De samme helgene har jeg jo både morgen stellet og kveldsstellet også, så får aldri sovet ut. I tillegg er mannen overarbeidet og kjempe sliten når han er hjemme. De helgene han ikke jobber er eldste jenta også hjemme, og hun er så gammel at hun sitter våken til langt på kveld. Da er det jo koselig å faktisk være med henne, og det føles dumt å dra ut til venninner da. 

I ukedagene legger jeg meg ganske tidlig, og i tillegg inviterer de færreste til vinkvelder da. 

Jeg merker heller ingen ting til denne ekstra inntekten, da den er for å finansiere en sinnsykt dyr hobby som han driver med i frihelger 🙃 

Jeg har sagt klart i fra, men får absolutt ingen respons. Svaret er bastant at denne jobben skal han fortsette med. Det hadde kanskje vært lettere med litt forståelse, men får ikke det engang. Han har sagt at moren hans kan hjelpe når jeg vil ut på besøk, men hun kan faktisk aldri når jeg spør.  

Mange ganger tar han også ekstra timer i denne ekstra jobben. Kjenner at jeg eksploderer snart her jeg sitter alene igjen -etter å ha blitt invitert på vin, men dessverre må takke nei pga hans jobb igjen. Jeg har faktisk ikke kunne takke ja siden barnet vårt ble født, og han er over året. 

Så hva er greia her? Er jeg en bortskjemt dritt som må strammes opp eller er det rimelig å slå foten ned for å ende denne fengselsrutinen?

Anonymkode: fb50c...ff8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enten må jeg radikalt endre innstillingen min ellers så må samboern min si opp den fordømte helge stillingen sin. 

Jeg har et barn fra før og vi har en baby sammen. Han jobber 100% i en vanlig 8-16 jobb, også har han jobb fredag-lørdag-søndag i en annen jobb. Starter klokken 06 om morgen, har noen timer opphold midt på dagen og er ferdig i 22 tiden på kvelden. Før plagde det ikke meg, for jeg kunne jo gjøre hva jeg ville selv om han var borte. 

Men etter at vi har fått barn så låser det jo meg til hjemmet annenhver helg. Ikke at jeg er så sinnsykt god til å kjøre ut, men jeg blir jo tilstadig spurt av venninner feks om jeg vil komme på kveldsbesøk etc, se stjernekamp osv. Noen kvelder kjenner jeg at det ville vært ekstremt deilig, men jeg kan jo ikke, for jeg sitter låst hjemme. De samme helgene har jeg jo både morgen stellet og kveldsstellet også, så får aldri sovet ut. I tillegg er mannen overarbeidet og kjempe sliten når han er hjemme. De helgene han ikke jobber er eldste jenta også hjemme, og hun er så gammel at hun sitter våken til langt på kveld. Da er det jo koselig å faktisk være med henne, og det føles dumt å dra ut til venninner da. 

I ukedagene legger jeg meg ganske tidlig, og i tillegg inviterer de færreste til vinkvelder da. 

Jeg merker heller ingen ting til denne ekstra inntekten, da den er for å finansiere en sinnsykt dyr hobby som han driver med i frihelger 🙃 

Jeg har sagt klart i fra, men får absolutt ingen respons. Svaret er bastant at denne jobben skal han fortsette med. Det hadde kanskje vært lettere med litt forståelse, men får ikke det engang. Han har sagt at moren hans kan hjelpe når jeg vil ut på besøk, men hun kan faktisk aldri når jeg spør.  

Mange ganger tar han også ekstra timer i denne ekstra jobben. Kjenner at jeg eksploderer snart her jeg sitter alene igjen -etter å ha blitt invitert på vin, men dessverre må takke nei pga hans jobb igjen. Jeg har faktisk ikke kunne takke ja siden barnet vårt ble født, og han er over året. 

Så hva er greia her? Er jeg en bortskjemt dritt som må strammes opp eller er det rimelig å slå foten ned for å ende denne fengselsrutinen?

Flytt 

Anonymkode: 950c0...b45

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Flytt 

Nei😂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei😂

Nei, da får du leve med situasjonen som den er. Kun du kan forandre ditt liv. 

• Liker 11
Skrevet

Han vil vel heller jobbe + drive med hobby enn å være hjemme med baby, det er så enkelt som det. Han føler ikke at han ofrer noe ved å jobbe, for det er bedre enn å være hjemme.

Men dette burde dere egentlig snakket om før dere fikk barn. Hvis du ga ham inntrykk av at dette var greit å fortsette med, så har han jo forholdt seg til det.

Anonymkode: d3728...1cb

• Liker 16
Skrevet

Det høres jo håpløst ut.

Har du din eldste annenhver helg forresten? Isåfall burde du jo ha henne den helgen han jobber da iallfall, så du er mer "fri" den andre helgen.

Men synes han er voldsomt egoistisk her, dere har jo et barn sammen, han kan jo ikke bare stikke av fra ansvare på den måten uten at dere er enige om det. Hvor mye tar han barnet og annet med huset ellers?

Anonymkode: b0eb5...aa9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei😂

Men hvis han ikke vil endre på det? Da er det jo ikke mange andre mulige løsninger? 

Anonymkode: 288ec...717

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei😂

Neivel? Så du forstår ikke selv at du må gjøre en forandring?

Anonymkode: a262e...5fa

• Liker 4
Skrevet

Det høres jo håpløst ut.

Har du din eldste annenhver helg forresten? Isåfall burde du jo ha henne den helgen han jobber da iallfall, så du er mer "fri" den andre helgen.

Men synes han er voldsomt egoistisk her, dere har jo et barn sammen, han kan jo ikke bare stikke av fra ansvare på den måten uten at dere er enige om det. Hvor mye tar han barnet og annet med huset ellers?

Anonymkode: b0eb5...aa9

Vi har henne den helgen fordi vi reiser på fjellet og gjør andre ting sammen da. Kjedelig om hun blir ekskludert fra det fordi han har jobb.

Men hvis han ikke vil endre på det? Da er det jo ikke mange andre mulige løsninger? 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neivel? Så du forstår ikke selv at du må gjøre en forandring?

Anonymkode: a262e...5fa

Selvfølgelig vet jeg at jeg er den eneste som kan gjøre en forandring, men føler meg ganske trygg på at dette kan fikses uten at jeg flytter. Dessuten er det midt barndomshjem, så blir vel heller han som i så fall hadde måtte dra. Men det er ikke et alternativ. 

Vi pratet om at vi måtte se om det gikk når vi fikk baby. Nå sier jo jeg at det ikke går, derfor mener jeg det skal respekteres. Noe det ikke gjør. Jeg spør jo her om det er jeg som er for krevende eller om det er legitimt. Er ganske sikker på at han vil gi etter om jeg presser hardt nok. Han er jo ikke idiot på noen måte, men er nok litt tunnelsyn. Jobben har han hatt i flere tiår. 

Skrevet

Stå på ditt og si at det ikke går. Han er jo helt urimelig her. 

Anonymkode: 85a49...4f8

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig kan du reagere. Hvorfor jobber han så mye? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ikke sant🤣

• Liker 1
Skrevet
Luckie skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig kan du reagere. Hvorfor jobber han så mye? 

Han vil ikke være hjemme med kone og barn. Kanskje han har en annen. Hvem vet. Skjønner ikke hvorfor ts ikke flytter. 

• Liker 6
Skrevet

Det her er faktisk helt bak mål! Når man får et barn sammen er det et felles prosjekt, og når han jobber så mye så må du ta hoveddelen av jobben med deres felles barn. Og det er faktisk ikke greit med mindre du er enig! Du har absolutt ingen fordeler ved denne arbeidsfordelingen, kun mer arbeid. Og pengene han tjener ekstra bruker han på seg selv. Det er så langt unna å være innafor at jeg ser det ikke en gang med kikkert. 

Anonymkode: fcb32...c8e

• Liker 11
Skrevet

Diskutert dere dette før du bestemt å få et barn sammen?  Regner med at dere ble ikke enig at han skulle slutte i å jobbe i helgene etter dere fikk barn og nå er du bitter?   Er nok mange menn som egentlig ikke vil ha flere barn, men blir nesten overtalt og lovet at "alt blir som før" men i virkeligheten blir INGENTING som før og kvinner blir bitter og irritert.  

Anonymkode: f0a65...aad

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Diskutert dere dette før du bestemt å få et barn sammen?  Regner med at dere ble ikke enig at han skulle slutte i å jobbe i helgene etter dere fikk barn og nå er du bitter?   Er nok mange menn som egentlig ikke vil ha flere barn, men blir nesten overtalt og lovet at "alt blir som før" men i virkeligheten blir INGENTING som før og kvinner blir bitter og irritert.  

Anonymkode: f0a65...aad

Men herregud. Slutt å legg det her på kvinnen. 

TS du har ALL grunn til å bli irritert!

Anonymkode: 85162...ef4

• Liker 6
Skrevet

Så, han mener altså det er helt greit å kjøre sololøp, drite i kone og barn, og bare gjøre som han selv vil. Da viser han jo med all tydelighet at dere ikke er viktige for han. Når får han forresten tid til å dyrke denne kostbare interessen som krever så mye ekstra inntekt?

• Liker 1
Skrevet

Du må be han ta seg sammen, eller så må han ut og da MÅ pengene hans gå til dere. 

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke mange hadde godtatt dette av mannen sin. Veldig mange hadde gått. 

Anonymkode: a35ae...23b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tror ikke mange hadde godtatt dette av mannen sin. Veldig mange hadde gått. 

Anonymkode: a35ae...23b

Ts vil ikke det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...