AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Er på dag 3 av utprøving av cpap maskin grunnet søvnapne. Har kontrolltime i beg av november. Opplever å bli veldig tett I nesa i løpet av natta, i dag tidlig måtte maskinen tas av. Tips for å minske tett nese ved bruk av maskinen? Anonymkode: e788a...dfd 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Eneste som fungere hos meg er å ha saltvannsspray tilgjengelig. Tar alltid en sprut før jeg legger meg, og våkner jeg av at det er tett tar jeg igjen.. Hatt den i tre år nå Anonymkode: d7dd0...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Eneste som fungere hos meg er å ha saltvannsspray tilgjengelig. Tar alltid en sprut før jeg legger meg, og våkner jeg av at det er tett tar jeg igjen.. Hatt den i tre år nå Anonymkode: d7dd0...7f9 Så det er ganske vanlig å bli tett I nesa? Hadde håpet det skulle gå over etter oppstarten Anonymkode: e788a...dfd 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #4 Skrevet 10. oktober 2021 Hos min mann gikk det over etter et par dager. Han måtte bare stille opp fuktigheten litt, slik at slimhinnene ikke ble så tørre. Anonymkode: 77040...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #5 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så det er ganske vanlig å bli tett I nesa? Hadde håpet det skulle gå over etter oppstarten Anonymkode: e788a...dfd Jeg har alltid blitt det og de har prøvd å endre innstillingene, men ingenting fungerte Anonymkode: d7dd0...7f9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #6 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har alltid blitt det og de har prøvd å endre innstillingene, men ingenting fungerte Anonymkode: d7dd0...7f9 Veldig vanskelig å sove med cpap da nesa er tett.. Anonymkode: e788a...dfd
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #7 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hos min mann gikk det over etter et par dager. Han måtte bare stille opp fuktigheten litt, slik at slimhinnene ikke ble så tørre. Anonymkode: 77040...2eb Har ikke noen egen fukting på maskinen. De sa på sykehuset at det skulle vurderes behov for det på oppfølgingssamtale etter 4 uker.....kan bli lite søvn de neste ukene Anonymkode: e788a...dfd
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #8 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke noen egen fukting på maskinen. De sa på sykehuset at det skulle vurderes behov for det på oppfølgingssamtale etter 4 uker.....kan bli lite søvn de neste ukene Anonymkode: e788a...dfd Har du ikke vannkammer?? Anonymkode: d7dd0...7f9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #9 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig vanskelig å sove med cpap da nesa er tett.. Anonymkode: e788a...dfd Jepp! Derfor jeg alltid har saltvannspray/nesespray tilgjengelig. Anonymkode: d7dd0...7f9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #10 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du ikke vannkammer?? Anonymkode: d7dd0...7f9 Ikke noe eget kammer til vann på min maskin iallefall.😉 mulig det kan skaffes i etterkant, men finnes ikke på min maskin pr i dag Anonymkode: e788a...dfd
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #11 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ikke noe eget kammer til vann på min maskin iallefall.😉 mulig det kan skaffes i etterkant, men finnes ikke på min maskin pr i dag Anonymkode: e788a...dfd Så rart. Da er det nok ikke rart man blir veldig tett i nesen, jeg sliter med det og har vannkammer. Anonymkode: d7dd0...7f9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå