Gå til innhold

Hva er egentlig bubble tea?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hørt om det før i dag i en tråd her på KG. Er det en ny te trend? Det ble nevnt TeaOlogy som selger bubble tea. Noen som anbefaler å prøve? Er det med eller uten tilsatt sukker? 

Anonymkode: 0f574...309

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er iste i mange forskjellige smaker, noen av dem blandet med melk.

Så er det "bobler" i som jeg tror kommer i 2 varianter. De jeg har smakt var små kuler (tenk 1-3 mm i diameter?) i et slags tynt plastfilmaktig stoff (men spisbart) med noe flytende inni, med smak. De sprekker i munnen liksom. Boblene har også forskjellige smaker.

Personlig liker jeg det ikke for likte ikke de kulene, men har bare smakt den ene varianten. 

Anonymkode: efbb9...45b

• Liker 1
Skrevet

Nytt er det ikke men det har vel blitt mer populært/blitt ordentlig lansert i norge i det siste. Det har fantes i andre land lenge iallfall, og jeg kjøpte det på grunerløkka for 10 år siden (i en asiatisk butikk/cafe)

Anonymkode: efbb9...45b

• Liker 2
Skrevet

Gammel trend fra Kina/Japan. Nå blitt nytrend.

Anonymkode: 17d29...292

• Liker 2
Skrevet

Hørtes spennende ut.

Ts 

Anonymkode: 0f574...309

Skrevet

Har ikke smakt det på over 10 år så nytt er det ikke. Liker det for øvrig ikke, men har registrert at det er populært 🤷‍♀️

Anonymkode: a8562...755

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har ikke smakt det på over 10 år så nytt er det ikke. Liker det for øvrig ikke, men har registrert at det er populært 🤷‍♀️

Anonymkode: a8562...755

Enig i denne. 

Anonymkode: f3904...e98

Skrevet

Vi var på en sjappe med boblete, men kulene var nærmere 1 cm? De var svære, og som geleklumper og de smelta ikke i munnen. Det var egentlig litt kvalmt å plutselig få en geleklump gjennon sugerøret. 

Mulig vi må prøve et annet sted.

Anonymkode: fd0b7...dfe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...