Gå til innhold

Pandemi- kjærledyr dumpes i fleng!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fy søren, håper livet kjører på med karma x 1000! Under pandemien skaffet folk seg kjæledyr som en korona-trøst, og nå som hverdagen er tilbake så dumpes dyrene! 

Hva faen er det folk tenker med? Hvor er de voksne mår barn ønsker seg dyr? Hvor har det blitt av etikk og moral? Jeg kjenner jeg blir fly forbanna.

Dyrevenn liksom! Skammelig og helt dor jævlig! 

Brenn i helvete!!

https://www.nrk.no/vestland/sprengt-kapasitet-etter-dumping-av-pandemi-kjaeledyr-1.15676726

Jeg ønsker å høre hvorfor du dumpet dyret ditt. Er du tøff nok til å stå frem?

Anonymkode: 68863...a49

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så også den saken, blir altså så lei meg, at voksne folk ikke tenker mer over over det før de får dyr i hus er skremmende. Jeg synes også det vitner om mangel på empati.

Anonymkode: 9ef09...d8e

• Liker 5
Skrevet

Det er bare dyr, slapp av.

Anonymkode: 6759d...1d4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Bare dyr som kastet som om de ikke var verdt noenting 😡

Anonymkode: 68863...a49

• Liker 8
Skrevet

DB i Sogn&fjordane må først og fremst sette på bremsen pga koloniene de har tatt seg av. Men ja, jeg sa det allerede i mars 2020; når pandemien er over kommer det til å dukke opp dumpa katter overalt.

Anonymkode: 15585...8f4

• Liker 4
Skrevet

Tanten og onkelen min har alt adoptert to katter som ble dumpet;) vurderer selv å adoptere en venn til min nåværende katt !

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

DB i Sogn&fjordane må først og fremst sette på bremsen pga koloniene de har tatt seg av. Men ja, jeg sa det allerede i mars 2020; når pandemien er over kommer det til å dukke opp dumpa katter overalt.

Ville tro det dukker opp flere dumpede hunder, med folk som fikk seg valp i innspurten av pandemien og så plutselig sitter der nå, med vilter tenåringshund og må tilbake på kontoret.

Har bare den siste uka hatt én kollega som klagde på at valpen tygde istykker mobilen, og en annen som klagde på at unghunden gnagde istykker alle sofabeina....

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du mener det du sier, er du et drittmenneske😡

• Liker 14
Skrevet
Nuith skrev (2 minutter siden):

Ville tro det dukker opp flere dumpede hunder, med folk som fikk seg valp i innspurten av pandemien og så plutselig sitter der nå, med vilter tenåringshund og må tilbake på kontoret.

Har bare den siste uka hatt én kollega som klagde på at valpen tygde istykker mobilen, og en annen som klagde på at unghunden gnagde istykker alle sofabeina....

Dumpe en hund de betalte kanskje 30-40 000 for? Da er nok sannsynligheten for omplassering større. Men jeg skjønner ikke at hundemarkedet ikke snart blir mettet? 

Skrevet

Nei. Det er ikke "bare" et dyr. Det er et levende vesen, for faen. Sånne folk som dumper dyrene sine gjør meg lynende forbanna.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dumpe en hund de betalte kanskje 30-40 000 for? Da er nok sannsynligheten for omplassering større. Men jeg skjønner ikke at hundemarkedet ikke snart blir mettet? 

Naboene til venninna mi kjøpte en rasehund for at 1000 kr som noen hadde bladd opp 35.000 ellers "går den på dynga". En utrolig søt liten svart hund som løper rundt i hagen og koser seg. Jeg skal se etter hund jeg også, rett før korona brøt ut hadde jeg spart nok penger og fått forholdene lagt til rette for en hund, så ble det umulig å få tak i.. jeg tar gjerne en nå. 

Anonymkode: 9ef09...d8e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en venninne som nettopp har fått valpekull fordi markedet visstnok skriker etter hunder under pandemien. Hun er litt sent ute og sitter igjen med valper ingen vil ha. 

Litt usikker på hva som skjer med valpene nå.

Anonymkode: d4de1...93a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mennesker også.

• Liker 3
Skrevet

Hundemarkedet er mettet. Se feks på husky. På det meste gikk de for 15.000,- Nå har de falt i pris igjen og ligger på 5-7000,- Før pandemien kunne de gå fra 1500-3000,- Designerhundene blir vanskeligere og vanskeligere å selge. I tillegg begynner de "gamle" designmixene på rundt året å trenge nytt hjem eller bonushjem. 

• Liker 1
Skrevet
Troyamin skrev (1 time siden):

Hundemarkedet er mettet. Se feks på husky. På det meste gikk de for 15.000,- Nå har de falt i pris igjen og ligger på 5-7000,- Før pandemien kunne de gå fra 1500-3000,- Designerhundene blir vanskeligere og vanskeligere å selge. I tillegg begynner de "gamle" designmixene på rundt året å trenge nytt hjem eller bonushjem. 

Veldig mange huskyer under "hund omplasseres" på finn også nå 😢

• Liker 1
Skrevet

Men hvor i alle dager dumpes disse dyrene? Hvor er det folk etterlater disse stakkars små??? 

Anonymkode: 97d2a...02f

Skrevet

Kun de jævligste av de jævlige.. 

Kjenner jeg blir så irritert. 

Og husky, hvorfor er det så mange som får seg husky?? Leser de ikke om dyrene i det minste før de kjøper de.. ååååh jeg blir så sint :( stakars skjønne uskyldige skapninger ❤ kanskje jeg må prøve å overtale kjæresten til å adoptere en venn til katten vår!! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Men hvor i alle dager dumpes disse dyrene? Hvor er det folk etterlater disse stakkars små??? 

Anonymkode: 97d2a...02f

Rundtomkring langs turstier , bilveier, skog etc!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...