Gå til innhold

CT

Fremhevede innlegg

Skrevet

For ett år siden tok jeg CT av urinveiene fordi jeg hadde så mye magesmerter (legen mistenkte nyrestein). Jeg har ikke hatt slike smerter nå lenger annet enn at jeg har de siste årene hatt sterkere smerter ved menstruasjon. CT- undersøkelsen var normal.

I dag har jeg menstruasjonssmerter selv om jeg ikke har eller skal ha menstruasjon nå, og så har jeg har begynt å tenke på eggstokk-kreft. Ville de sett på CT- undersøkelsen jeg tok av urinveiene om de skulle være noe i eggstokkene? Er de ikke rart at de ikke tok CT av hele magen ved magesmerter? 

Noen som vet noe om dette?

Anonymkode: 4db1c...5af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er midt i syklusen kan det være eggløsningsmerter du har. Mange har sterke menssmerter uten at noen trenger og være galt. Er du bekymra så bør du jo snakke med legen. 

Anonymkode: c9dcb...6a4

Skrevet

Nei, det er ikke rart at de tok CT av hele magen når du hadde magesmerter. Og nyrene sitter høyt oppe og urinveiene går helt ned til urinblære som ligger i bekkenet. Helt normalt at de gjorde det.

Menstruasjonssmerter utenom mens kan være endometriose, dette synes ikke på CT. Ikke krisemaksimer, det er ikke bra for deg. Ta heller kontakt med en gynekolog og få en utredning.

Anonymkode: d54a7...36d

Skrevet (endret)

Holder en finger på endometriose. Få time hos gyno og be om laparoskopi 

Endret av KjøttOPP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...