Gå til innhold

Bruker du tid på frivillighetsarbeid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mange her på KG som engasjerer seg i frivillighetsarbeid?

Hvilken organisasjon og hva er oppgavene?

Selv er jeg i Human-Etisk forbund, jeg er med å arrangere seremonier som konfirmasjon og navnefest. Jeg syntes det er fint å hjelpe til med å gjøre en festdag god. 
 

Her hvor jeg bor finnes det «en spisevenn» prosjekt. Da kan man dra å spise med en eldre enslig, dette har jeg bestemt meg for å være med på.  
 

Hva med deg?

Anonymkode: 2cc1b...a38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hvor mange her på KG som engasjerer seg i frivillighetsarbeid?

Hvilken organisasjon og hva er oppgavene?

Selv er jeg i Human-Etisk forbund, jeg er med å arrangere seremonier som konfirmasjon og navnefest. Jeg syntes det er fint å hjelpe til med å gjøre en festdag god. 
 

Her hvor jeg bor finnes det «en spisevenn» prosjekt. Da kan man dra å spise med en eldre enslig, dette har jeg bestemt meg for å være med på.  
 

Hva med deg?

Anonymkode: 2cc1b...a38

Nei. Nok med hundre prosent jobb og baby på vei. 

Anonymkode: 6965e...bda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Tre barn, partner, lederstilling og en master på deltid tar all min tid.

Anonymkode: 5c672...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i mange år frivillig ved et eldresenter et par dager i uken.
Akkurat nå har jeg ikke muligheten til det, men jeg regner med at jeg kommer til å dra tilbake når formen tar seg opp igjen.

Anonymkode: 40071...633

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har ikke funnet noe som passer for meg. 

- Jeg er ikke religiøs, så religiøse organisasjoner utgår

- Store kjente organisasjoner utgår også (pga jeg kjenner en del i toppen i disse organisasjonene og ser hvordan flyturer og hotellopphold blir gitt ut i hytt og pine istedenfor et 2 timers zoom møte. masse spisse albuer og cv-bygging i disse)

- Jeg har ikke bil, så da utgår tydeligvis en del potensielt frivillig arbeid også

- Organisasjoner som jeg har funnet og sendt mail til med interesse har valgt å ikke svare meg tilbake. Da mister jeg litt lyst til å prøve videre 

Anonymkode: 13158...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg har ikke funnet noe som passer for meg. 

- Jeg er ikke religiøs, så religiøse organisasjoner utgår

- Store kjente organisasjoner utgår også (pga jeg kjenner en del i toppen i disse organisasjonene og ser hvordan flyturer og hotellopphold blir gitt ut i hytt og pine istedenfor et 2 timers zoom møte. masse spisse albuer og cv-bygging i disse)

- Jeg har ikke bil, så da utgår tydeligvis en del potensielt frivillig arbeid også

- Organisasjoner som jeg har funnet og sendt mail til med interesse har valgt å ikke svare meg tilbake. Da mister jeg litt lyst til å prøve videre 

Anonymkode: 13158...726

Jeg driver ikke med det selv, men her var det mange dårlige argumenter. 
 

Kan du ikke som oss andre bare si at jobb er mer enn nok? Hvis du har en. 

Anonymkode: 6965e...bda

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Jeg har nesten alltid deltatt som frivillig og/eller tillitsvalgt i organisasjonslivet.

Jeg liker å jobbe for mine verdier og interesser, og det gir også positive nettverk som tilfører masse i livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er leder i en ungdomsorg. Har vært det i 26 år. Og i en annen i 24 år, men den kuttet jeg ut i høst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det før pandemien, ikke voldsomt mye, 2 lørdager i måneden. Sønnen min og jeg pleide å dra med en gruppe andre frivillige, til et gamlehjem hvor vi gjorde forskellige aktiviteter med de eldre. Var veldig koselig, håper vi kan fortsette med det snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg unngår frivillig arbeide.  Er ikke med på dugnader heller.  Synes jeg har nok og holde på med om jeg ikke skal dra rundt og jobbe gratis også.

Anonymkode: 5b9fd...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/9/2021 at 8:59 AM, AnonymBruker said:

Nei, jeg har ikke funnet noe som passer for meg. 

- Store kjente organisasjoner utgår også (pga jeg kjenner en del i toppen i disse organisasjonene og ser hvordan flyturer og hotellopphold blir gitt ut i hytt og pine istedenfor et 2 timers zoom møte. masse spisse albuer og cv-bygging i disse)

Anonymkode: 13158...726

Uansett hva man måtte mene om hvordan for eks. Røde Kors administreres, så har de ordninger og tiltak som hjelper mange, også i lokalmiljøet. Se for eksempel på besøksvenn, en ordning som er avhengig av frivillige, og som gir mange ensomme og særlig eldre et etterlengtet innslag i hverdagen.

Jeg sliter veldig psykisk, men etter lang tid og mye behandling har jeg kommet dit at jeg vil prøve meg som en besøksvenn. Det er skummelt, og jeg må ta noen "interne kamper" for å få det til, men jeg gleder meg også til det. Mye fordi det gir mening å kunne være der for noen andre, men også fordi det vil gi meg like mye sosialt tilbake, som til den andre.

Anonymkode: adbfa...01a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber litt for frivillighetssentralen. Skulle ønske jeg fikk vært mer med på det, for det gir mye mer enn å jobbe på betalt jobb. Å hjelpe andre er det som gir mest i livet. 

Anonymkode: 03f6d...a31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 9.10.2021 den 8.54):

Nei. Tre barn, partner, lederstilling og en master på deltid tar all min tid.

Anonymkode: 5c672...

Anonymkode: 2cc1b...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 9.10.2021 den 7.21):

Jeg lurer på hvor mange her på KG som engasjerer seg i frivillighetsarbeid?

Hvilken organisasjon og hva er oppgavene?

Selv er jeg i Human-Etisk forbund, jeg er med å arrangere seremonier som konfirmasjon og navnefest. Jeg syntes det er fint å hjelpe til med å gjøre en festdag god. 
 

Her hvor jeg bor finnes det «en spisevenn» prosjekt. Da kan man dra å spise med en eldre enslig, dette har jeg bestemt meg for å være med på.  
 

Hva med deg?

Anonymkode: 2cc1b...a38

Hade jeg ikke jobba 100% så hade jeg gjort det. 

Anonymkode: d156d...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.10.2021 den 7.21):

Jeg lurer på hvor mange her på KG som engasjerer seg i frivillighetsarbeid?

Deltar på dugnader i sameiet jeg bor i. Ser kommunen forsøker å få tak i besøksvenner for eldre, som jeg vurderer å delta på. Har skrevet ned kontaktinformasjonen ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet for røde kors, som flyktning guide, og besøkt eldre. Så har jeg jobbet frivillig for Fagforbundet, på leir for barnefamilier. 

Ellers har jeg tatt på meg en del verv, som i barnehage, skole og borettslag. 

Anonymkode: f1ab5...54b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vært og er både aktiv innen frivillig og politisk arbeid.

Jeg er en alturist, frivillig og politisk arbeid har alltid vært en del av min hverdag. Det begynte med at jeg var med min bestefar som 5-åring og delte ut matkasser til fattige.

Har vært trener siden jeg var 12 år, og siden da har jeg vært frivillig i mange ulike organisasjoner. Da jeg var politisk aktiv brukte jeg timesvis hver uke ved siden av studier og jobb. Jeg har jobbet som frivillig for vanskeligstilte barn, unge pårørende av psykisk syke, sittet i styrer og stell.

Nå for tiden sitter jeg "kun" i styret i borettslaget, driver med frivillig arbeid der jeg hjelper med digital infrastruktur hos organisasjon, er Natteravn og innimellom politisk aktiv (men har ikke lenger verv som tidligere). :)

I tillegg jobber jeg fulltid som lærer og studerer fulltid. Det er slitsomt, men givende.

 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...