AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg er lei av det hatet vi som bruker AB får. De fleste innlegg der jeg kan poste som AB bruker jeg anonymbruker. Hvorfor? Fordi om jeg har noen sterke meninger og ønsker å argumentere mot en annen så har jeg til tider opplevd at noen brukere forfølger meg her inne. At de angriper meg i hver eneste tråd gjerne som anonymbruker da. Og skal argumentere hva jeg har sagt i en annen tråd som en slags hersketeknikk. Det er fælt å si det, men det oppleves ikke så trygt å alltid skrive under nick. Så er det jo også mange som opplever å bli gjenkjent om de deler noen historier de vil ha hjelp til, selv som AB.. Kvinneguiden burde nesten ha hatt bedre blokkeringsfunksjon slik den er nå. Jeg vet man kan ignorere bruker, men de kan jo fortsette kommentere mine tråder, sitere mine innlegg osv. Hva tenker dere? Anonymkode: 78647...edc 15
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Bruker AB om jeg vil kun skrive en ting i en tråd og ikke tenke på det mer, eller om noe jeg skriver i tillegg til en annen post jeg har skrevet hadde gjort meg lett gjenkjennelig. Anonymkode: 64865...b4e 8
Silva Pluvialis Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 (endret) Så lenge folk holder på sånn og ikke kan skille tråd fra tråd, men bare er her for å starte krangler og spore av tråder for underholdning, så skjønner jeg veldig godt at folk skriver som AB. Endret 4. oktober 2022 av Tvillingsjel 8
Duff Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bruker AB om jeg vil kun skrive en ting i en tråd og ikke tenke på det mer, eller om noe jeg skriver i tillegg til en annen post jeg har skrevet hadde gjort meg lett gjenkjennelig. Anonymkode: 64865...b4e Samme her men en annen årsak er at det også merkes at enkelte bærer nag og tar det med seg videre, litt som @Gjenferdet skriver bare du merker det på at de regelrett nekter andre å mene noe for seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Og det gjelder forøvrig uansett hvor uenig du er med personen. Uansett hvor mye du mener deres mening er helt bak mål og kanskje ikke hører hjemme noe sted. Så lenge man holder seg innenfor lovverket kan man egentlig mene og ytre det man vil offentlig. Anonymkode: 78647...edc 2
CorvusCorax Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 De som angriper andre gjør det under anonymbruker. Gjør du det selv, kanskje? 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 CorvusCorax skrev (2 minutter siden): De som angriper andre gjør det under anonymbruker. Gjør du det selv, kanskje? Mange bruker AB for å tørre å være frekkere i kjeften og mer direkte. Det er så klart synd. Mange bruker også AB for å trolle. Opprette uføretråder. Men jeg er ikke en av dem Anonymkode: 78647...edc 2
CorvusCorax Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange bruker AB for å tørre å være frekkere i kjeften og mer direkte. Det er så klart synd. Mange bruker også AB for å trolle. Opprette uføretråder. Men jeg er ikke en av dem Anonymkode: 78647...edc Nettopp. Flesteparten av AB er her for å krangle eller trolle. Derfor svarer jeg sjelden AB. Kan forstå at man ønsker å være privat om man oppretter en personlig tråd - da er jo AB-funksjonen grei, men skjønner ikke hvorfor man trenger å bruke den for egne meninger eller trivielle ting. Man kan ikke skille mellom AB, derfor tar jeg dem aldri seriøst - anonymkode skifter etter hver tråd, så "du" kan like gjerne være et troll for alt jeg vet, selv om du skriver at du ikke er det. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 Mange har lyst å dele tanker og følelser de kanskje eller ikke deler med noen, da er det trygt å bruke AB. Noen ønsker ikke bli gjenkjent med nick, og som ts skriver kan en fort ha ne i en diskusjon der en ytrer meningene sine, blir folk provosert kan de forfølge deg, og hakke deg i senere innlegg. Heldigvis er det opp til hver enkelt om de ønsker å bruke AB funksjonen Anonymkode: eeceb...bd5 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er lei av det hatet vi som bruker AB får. De fleste innlegg der jeg kan poste som AB bruker jeg anonymbruker. Hvorfor? Fordi om jeg har noen sterke meninger og ønsker å argumentere mot en annen så har jeg til tider opplevd at noen brukere forfølger meg her inne. At de angriper meg i hver eneste tråd gjerne som anonymbruker da. Og skal argumentere hva jeg har sagt i en annen tråd som en slags hersketeknikk. Det er fælt å si det, men det oppleves ikke så trygt å alltid skrive under nick. Så er det jo også mange som opplever å bli gjenkjent om de deler noen historier de vil ha hjelp til, selv som AB.. Kvinneguiden burde nesten ha hatt bedre blokkeringsfunksjon slik den er nå. Jeg vet man kan ignorere bruker, men de kan jo fortsette kommentere mine tråder, sitere mine innlegg osv. Hva tenker dere? Anonymkode: 78647...edc Opplever det samme når jeg bruker knick name. Garantert noen som ikke liker mine meninger og kommer med påstander / vridninger og hets KUN fordi de kjenner igjen meg som bruker. ( og ikke liker meg) Det føles som om de er ute etter å sette meg på plass og kverulere uansett . Ofte uten argumentasjon. Anonymkode: 7a33d...fc5 1
Paranorama Skrevet 9. oktober 2021 #11 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er lei av det hatet vi som bruker AB får. De fleste innlegg der jeg kan poste som AB bruker jeg anonymbruker. Hvorfor? Fordi om jeg har noen sterke meninger og ønsker å argumentere mot en annen så har jeg til tider opplevd at noen brukere forfølger meg her inne. At de angriper meg i hver eneste tråd gjerne som anonymbruker da. Og skal argumentere hva jeg har sagt i en annen tråd som en slags hersketeknikk. Det er fælt å si det, men det oppleves ikke så trygt å alltid skrive under nick. Så er det jo også mange som opplever å bli gjenkjent om de deler noen historier de vil ha hjelp til, selv som AB.. Kvinneguiden burde nesten ha hatt bedre blokkeringsfunksjon slik den er nå. Jeg vet man kan ignorere bruker, men de kan jo fortsette kommentere mine tråder, sitere mine innlegg osv. Hva tenker dere? Anonymkode: 78647...edc AB funksjonen burde brukes med varsomhet og ikke kritikk Har man noe negativt å si så får man si det rett ut
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #12 Skrevet 9. oktober 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Opplever det samme når jeg bruker knick name. Garantert noen som ikke liker mine meninger og kommer med påstander / vridninger og hets KUN fordi de kjenner igjen meg som bruker. ( og ikke liker meg) Det føles som om de er ute etter å sette meg på plass og kverulere uansett . Ofte uten argumentasjon. Anonymkode: 7a33d...fc5 Ja, jeg har noen sånne etter meg her inne, og skriver oftere og oftere som anonym. For øvrig synes jeg flere av svarene @Gjenferdet får i denne tråden tydelig viser hvordan enkelte brukere insisterer på å diskutere videre i andre tråder med andre tema - altså både avsporing og brukerdebatt. Denne tråden handler om bruken av AB-funksjonen, og ikke om det er riktig eller galt å tro på skapelsesberetningen, evolusjonsteorien, være for eller mot abort osv. Meningene kan dere diskutere i andre tråder. OK? Anonymkode: 1be97...86b 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg har noen sånne etter meg her inne, og skriver oftere og oftere som anonym. For øvrig synes jeg flere av svarene @Gjenferdet får i denne tråden tydelig viser hvordan enkelte brukere insisterer på å diskutere videre i andre tråder med andre tema - altså både avsporing og brukerdebatt. Denne tråden handler om bruken av AB-funksjonen, og ikke om det er riktig eller galt å tro på skapelsesberetningen, evolusjonsteorien, være for eller mot abort osv. Meningene kan dere diskutere i andre tråder. OK? Anonymkode: 1be97...86b Jeg er enig, Jeg tror problemet som oppstod her var at Gjenferdet brukte det både som eksempel på religionsfrihet og som et eksempel for å illustrere at det blir tatt opp fra en tråd til den neste. Noe av problemet her er at det ikke skilles mellom tro og politiske synspunkter. Jeg tror neppe jeg e enig med Gjenferdet i så mye og jeg var også fristet til å bringe opp noe, men jeg lot det være. Et annet vesentlig problem er at når vi har politiske syn som spenner over en rekke saker, så er ikke de sakene separate. Hvis jeg er feminist og en annen er kristenkonservativ, så er ikke kvinner, mødre, barn, abort, lgbt+/transpolitikk og menns vold adskilte saker og da er den andres politiske syn relevant i sin helhet. Jeg har ikke noe ønske om ta dette her, men jeg ville bare si at det er ikke alltid så lett å utelate noe som er helt relevant for noe annet på en annen tråd. Uansett så er det vel strengt forbudt på kg, så. Just my 2 cents. Anonymkode: 78a28...a5a 2
_popcorn_ Skrevet 9. oktober 2021 #14 Skrevet 9. oktober 2021 Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, ryktespredning, latterliggjøring, avsporing og svar til det. _popcorn_, mod 3
norw Skrevet 9. oktober 2021 #15 Skrevet 9. oktober 2021 (endret) Dette kan man fint løse med mer aktiv moderering. Misbruk av ab-funksjonen er det største problemet på KG og absolutt noe man må få redusert kraftig. Endret 9. oktober 2021 av norw 2
Ullvott Skrevet 9. oktober 2021 #16 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg bruker også AB-funksjonen en hel del, men aldri for å angripe, forfølge noen eller være frekk. Jeg bruker AB når jeg skriver innlegg som inneholder litt personlige ting som jeg ikke vil at skal knyttes til min bruker, da det vil være lettere og lettere å identifisere meg jo mer personlig jeg legger ut. Jeg bruker også AB de gangene jeg deler meninger som kan oppfattes som kontroversielle, og som jeg ikke ønsker å forfølges for. Jeg er ikke kreasjonist, men må berømme @Gjenferdet som er mye modigere enn meg i så måte, der hun åpent deler en mening som er provoserende for mange. Det er 8,7 millioner AB-innlegg her inne. De fleste av dem er helt normale. Å skylde på AB for alt som er ille, slik en del kritikere har gjort opp gjennom, blir helt feil. Jeg vil oppfordre til å rapportere regelbrudd og misbruk av AB-funksjonen heller enn å foreslå å forby funksjonen i sin helhet. Kvinneguiden ville mistet meg som bruker hvis muligheten for å være anonym forsvant. 1
herzeleid Skrevet 10. oktober 2021 #17 Skrevet 10. oktober 2021 Om noen forfølger en med avsporinger er dette en sak for moderatorer, og slike innlegg blir sikkert slettet. Om en opplever å bli konfrontert med selvmotsigelser mellom egne standpunkt er nok anonymbruker-funksjonen det siste en trenger, da det å få påpekt selvmotsigelser kan være en nyttig realitetsorientering. Selv har jeg tidvis "fans" som kommer med påstander om hva jeg mener, og har funnet at en enkel og effektiv måte å avklare om jeg virkelig har skrevet noe slikt som det hevdes er å be vedkommende komme med et eneste eksempel. Om de hadde klart det kunne det vært en nyttig realitetsorientering, men enn så lenge har det stort sett blitt "stille i fjøset" når en ber dem konkretisere.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #18 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg har også opplevd å bli "forfulgt" om jeg skriver med brukernavn. Og jeg har aldri skrevet noe frekt eller oppsiktsvekkende. Jeg syns ikke det er noe gøy å trolle eller provosere. Jeg liker å diskutere saklig, og snakke om ting jeg synes er interessant. Jeg kan så klart være uenig med folk, men jeg er aldri usaklig. Likevel er det noen som ikke tåler at folk har sine meninger og tanker, eller at andre er uenige med dem, og bruker ting folk har sagt mot dem. En gang var det til og med en som skjønte hvem jeg var selv om jeg postet under ab. Husker ikke helt hvordan hn fant det ut, men det var vel noen likheter mellom noe jeg hadde skrevet tidligere under kallenavn og noe jeg skrev som ab. Det var i perioden jeg startet å bruke ab fast, fordi jeg hadde blitt "forfulgt" av en person. Da gadd jeg ikke mer. Jeg rapporterte innlegget, hvor personen skrev kallenavnet mitt, og jeg sendte en pm hvor jeg sa min mening om dette, og at vi heller kunne ta denne diskusjonen her på pm. Hn drev uansett og gikk off topic i diskusjonen ved å plage meg fordi hn var uenig med meg, og det er jeg heller ikke så fan av. Å gå off topic i en diskusjon. Er det så viktig får man ta der et annet sted. Da la den personen seg flat og sa unnskyld, og lot det ligge. Også var det vel ikke så spennende å diskutere med meg lenger hvis det skulle foregå på pm. Anonymkode: bfbf0...53a 1
A-hunter Skrevet 10. oktober 2021 #19 Skrevet 10. oktober 2021 Skriver under brukernavn og har som regel svært provoserende meninger. Men jeg har aldri opplevd noe ubehag ved det. Så mye er innbilt og resten er egosentrisk ved å måtte gjemme seg bak AB- knappen. En knapp jeg forøvrig misliker sterkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå