AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Kjenner ei som jobber i barnevernet. Hun fikk jobb som nyutdannet i fjor. Hun er inngiftet med en slektning av meg.. uansett. Hun fikk første barn da hun var 20. siste barnet da hun var 35. I alle de årene har hun ruset seg tungt og vært inn og ut på avrusning.. hun mistet omsorgen for alle barna sine pga psykiatri og rus, men har kontakt med de nå. Hun er nå rusfri og tatt seg utdannelse. tenker allikevel hun er lite troverdig i hennes yrke når hun skal hjelpe andre familier og barn, og selv har hun 4 barn hun har mistet omsorgen for. Hvordan kan hun vite hva en normal familie skal se ut? Synes bare det er merkelig at hun kan ha denne jobben på bakgrunn av hennes historikk Anonymkode: 4e4e4...399 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjenner ei som jobber i barnevernet. Hun fikk jobb som nyutdannet i fjor. Hun er inngiftet med en slektning av meg.. uansett. Hun fikk første barn da hun var 20. siste barnet da hun var 35. I alle de årene har hun ruset seg tungt og vært inn og ut på avrusning.. hun mistet omsorgen for alle barna sine pga psykiatri og rus, men har kontakt med de nå. Hun er nå rusfri og tatt seg utdannelse. tenker allikevel hun er lite troverdig i hennes yrke når hun skal hjelpe andre familier og barn, og selv har hun 4 barn hun har mistet omsorgen for. Hvordan kan hun vite hva en normal familie skal se ut? Synes bare det er merkelig at hun kan ha denne jobben på bakgrunn av hennes historikk Anonymkode: 4e4e4...399 Kanskje nettop pga bakgrunn av hennes historikk. Folk endrer seg og lærer Anonymkode: 45e23...f7f 9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 Høres veldig merkelig ut. I tjenesten jeg jobber i hadde hun ikke blitt ansatt. Anonymkode: c1323...9dc 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 I call it bullshit Anonymkode: 09971...2eb 3
Fireflies Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 Hun har blitt rusfri og har kontakt med barna nå. Hennes erfaring der er også hennes styrke. 2
Niknik Skrevet 8. oktober 2021 #7 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kjenner ei som jobber i barnevernet. Hun fikk jobb som nyutdannet i fjor. Hun er inngiftet med en slektning av meg.. uansett. Hun fikk første barn da hun var 20. siste barnet da hun var 35. I alle de årene har hun ruset seg tungt og vært inn og ut på avrusning.. hun mistet omsorgen for alle barna sine pga psykiatri og rus, men har kontakt med de nå. Hun er nå rusfri og tatt seg utdannelse. tenker allikevel hun er lite troverdig i hennes yrke når hun skal hjelpe andre familier og barn, og selv har hun 4 barn hun har mistet omsorgen for. Hvordan kan hun vite hva en normal familie skal se ut? Synes bare det er merkelig at hun kan ha denne jobben på bakgrunn av hennes historikk Anonymkode: 4e4e4...399 Kan du ikke bare være glad for at en med en sånn fortid har klart å snu livet sitt så bra om. Du høres mest sjalu ut. 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #8 Skrevet 8. oktober 2021 Fireflies skrev (1 minutt siden): Hun har blitt rusfri og har kontakt med barna nå. Hennes erfaring der er også hennes styrke. En skal være skikket i yrket sitt. Hun har holdt på med rus i 17 år. Rusfri nå, reiser rundt og holder foredrag og jobber i barnevernet. allikevel.. er hun egnet? Anonymkode: 4e4e4...399
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #9 Skrevet 8. oktober 2021 Fireflies skrev (2 minutter siden): Hun har blitt rusfri og har kontakt med barna nå. Hennes erfaring der er også hennes styrke. I enkelte yrker er ikke all egenerfaring kompetansebyggende. Selv om du har brent ned 4 hus gjør det deg ikke til en god brannmann Anonymkode: c1323...9dc 8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #10 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En skal være skikket i yrket sitt. Hun har holdt på med rus i 17 år. Rusfri nå, reiser rundt og holder foredrag og jobber i barnevernet. allikevel.. er hun egnet? Anonymkode: 4e4e4...399 Det handler mest om tillitt. Tillitt til at ansatte i barnevernet ikke bedriver omsorgssvikt mot egne barn, at ansattw i politiet ikke er kriminelle, at brannkonstabler ikke er pyromane, at de ansatte på krisesenter ikke har historikk med vold og voldtekt, osv. Anonymkode: c1323...9dc 5
Silva Pluvialis Skrevet 8. oktober 2021 #11 Skrevet 8. oktober 2021 Nei. Hun er ikke egnet. Kan hun ikke ta vare på egne barn så har hun ingenting å barnevernet å gjøre. Det blir litt som en politibetjent som har sittet i fengsel for vold eller voldtekt, og plutselig skal sitte på avsnittet for grov vold- og seksuallovbrudd for å avhøre ofre i slike saker. Fullstendig uegnet! 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #12 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): En skal være skikket i yrket sitt. Hun har holdt på med rus i 17 år. Rusfri nå, reiser rundt og holder foredrag og jobber i barnevernet. allikevel.. er hun egnet? Anonymkode: 4e4e4...399 Begynner navnet hennes med M? Anonymkode: 7d7ee...7bd
Gjest førstedamen Skrevet 8. oktober 2021 #13 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg tror dette kan være veldig positivt. Vi trenger flere som faktiske kjenner til omstendighetene i norske familier som sliter. De evner å forholde seg til folk på en mer åpen og mindre dømmende og anklagene måte enn andre som kun har lært alt gjennom teori. Hun vil forhåpentligvis ha stor forståelse for familienes problematikk, men også hvordan det er å stå i en sak med barnevernet. Da er det også lettere for foreldre å være åpen om hva de sliter med å ta imot hjelp. Jeg kjenner til en lignende ansatt og hun er veldig godt likt der hun har jobbet og jobber. Hun er blitt ganske kjent i fagmiljøet for det gode arbeidet hun har gjort og gjør. Hun har rett og slett et mer realistisk og klarere bilde av tingene.
Silva Pluvialis Skrevet 8. oktober 2021 #14 Skrevet 8. oktober 2021 førstedamen skrev (7 minutter siden): Jeg tror dette kan være veldig positivt. Vi trenger flere som faktiske kjenner til omstendighetene i norske familier som sliter. De evner å forholde seg til folk på en mer åpen og mindre dømmende og anklagene måte enn andre som kun har lært alt gjennom teori. Hun vil forhåpentligvis ha stor forståelse for familienes problematikk, men også hvordan det er å stå i en sak med barnevernet. Da er det også lettere for foreldre å være åpen om hva de sliter med å ta imot hjelp. Jeg kjenner til en lignende ansatt og hun er veldig godt likt der hun har jobbet og jobber. Hun er blitt ganske kjent i fagmiljøet for det gode arbeidet hun har gjort og gjør. Hun har rett og slett et mer realistisk og klarere bilde av tingene. Tja, det fordrer jo at hun har selvinnsikt i alle fall. Det mangler de fleste som mister barna til barnevernet.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #15 Skrevet 8. oktober 2021 førstedamen skrev (7 minutter siden): Jeg tror dette kan være veldig positivt. Vi trenger flere som faktiske kjenner til omstendighetene i norske familier som sliter. De evner å forholde seg til folk på en mer åpen og mindre dømmende og anklagene måte enn andre som kun har lært alt gjennom teori. Hun vil forhåpentligvis ha stor forståelse for familienes problematikk, men også hvordan det er å stå i en sak med barnevernet. Da er det også lettere for foreldre å være åpen om hva de sliter med å ta imot hjelp. Jeg kjenner til en lignende ansatt og hun er veldig godt likt der hun har jobbet og jobber. Hun er blitt ganske kjent i fagmiljøet for det gode arbeidet hun har gjort og gjør. Hun har rett og slett et mer realistisk og klarere bilde av tingene. For enkelte foreldre kan det nok oppleves som positivt å ha en saksbehandler som selv har bedrevet omsorgssvikt. For barna er det neppe like positivt å ha en saksbehandler som ikke klarer å dra omsorg for egne barn Anonymkode: c1323...9dc 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #16 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For enkelte foreldre kan det nok oppleves som positivt å ha en saksbehandler som selv har bedrevet omsorgssvikt. For barna er det neppe like positivt å ha en saksbehandler som ikke klarer å dra omsorg for egne barn Anonymkode: c1323...9dc Det er nettopp det. jeg jobber i barnehage, og jeg vet at de som har holdt på med rus f eks. får ikke jobb hos oss. Foreldrene skal være trygge på at det er oppegående og mentalt friske folk som passer på det dyrebareste de har Anonymkode: 4e4e4...399
Fireflies Skrevet 8. oktober 2021 #17 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): En skal være skikket i yrket sitt. Hun har holdt på med rus i 17 år. Rusfri nå, reiser rundt og holder foredrag og jobber i barnevernet. allikevel.. er hun egnet? Anonymkode: 4e4e4...399 Tydeligvis mener etaten at hun er skikket. De er nok veldig klar over historikken hennes. Med mindre hun gjøre noe ulovlig så la hun gjøre jobben sin og ikke døm henne for hva som har skjedd i fortiden.
Fireflies Skrevet 8. oktober 2021 #18 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For enkelte foreldre kan det nok oppleves som positivt å ha en saksbehandler som selv har bedrevet omsorgssvikt. For barna er det neppe like positivt å ha en saksbehandler som ikke klarer å dra omsorg for egne barn Anonymkode: c1323...9dc Hvordan kan barna vite noe om tidligere omsorgsevne? 1
Gjest førstedamen Skrevet 8. oktober 2021 #19 Skrevet 8. oktober 2021 Gjenferdet skrev (10 minutter siden): Tja, det fordrer jo at hun har selvinnsikt i alle fall. Det mangler de fleste som mister barna til barnevernet. Generalisere litt mindre neste gang synes jeg. Alle mangler selvsagt ikke det. Jobber selv tett med barnevernstjenesten og de fleste som mister omsorgen vet at deres problematikk ikke er forenelig med å ha barn. De fleste får også barna tilbake, de ferreste mister barna i mer enn 6 mnd til 2 år.
Gjest førstedamen Skrevet 8. oktober 2021 #20 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er nettopp det. jeg jobber i barnehage, og jeg vet at de som har holdt på med rus f eks. får ikke jobb hos oss. Foreldrene skal være trygge på at det er oppegående og mentalt friske folk som passer på det dyrebareste de har Anonymkode: 4e4e4...399 Det forutsetter jo at ansette har hatt problemer med politiet da. Mange som driver heller har drevet med rus jobber i helse eller barnehage. Siden de aldri har blitt tatt har de også plettfri vandel. For at man skal kunne nekte noen jobb på slikt grunnlag må saken være relativt ny også, samt av relevant alvorlighet ift jobben man søker. Vet om tidligere voldsmenn som nå jobber i helse og barnehager. Går helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå