AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg har en nær til meg som opplevde fysisk vold under barndommen, han ble flyttet i fosterhjem. Han har dårlig arbeidsevne men klarer seg fint hjemme med ett godt overskudd. Jeg selv som liten opplevde rusmisbruk og psykisk vold hele oppveksten. Det ble aldri fanget opp av barnevernet så bodde der nærmest hele barndommen. Jeg har null arbeidsevne og sliter med å klare dagene hjemme, har null overskudd, og det er ett strev å ofte få gjort daglige plikter. Men om vi forteller hver våres historie begge to som omtales som grov omsorgssvikt så er det han sin historie som blir hørt. Hvorfor er det sånn? Tenker vi alltid at fysisk er verst? Anonymkode: 49761...14f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Skulle stått fysisk vs psykisk. Anonymkode: 49761...14f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har en nær til meg som opplevde fysisk vold under barndommen, han ble flyttet i fosterhjem. Han har dårlig arbeidsevne men klarer seg fint hjemme med ett godt overskudd. Jeg selv som liten opplevde rusmisbruk og psykisk vold hele oppveksten. Det ble aldri fanget opp av barnevernet så bodde der nærmest hele barndommen. Jeg har null arbeidsevne og sliter med å klare dagene hjemme, har null overskudd, og det er ett strev å ofte få gjort daglige plikter. Men om vi forteller hver våres historie begge to som omtales som grov omsorgssvikt så er det han sin historie som blir hørt. Hvorfor er det sånn? Tenker vi alltid at fysisk er verst? Anonymkode: 49761...14f Forskning har vist at psykisk vold er verre enn fysisk vold. Barn som vokser opp meg psykisk vold fra foreldre vokser opp med flere psykiske skader enn de som vokser opp med fysisk vold. Forskjellen mellom dem er at fysisk vold er veldig synlig, blåmerker etc mens psykisk vold er skadene på innsiden, ingen som ser det. Anonymkode: 4f46a...a63 1
Iia Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 Hei, jeg tror ikke man skal rangere hva som er verst av psykisk eller fysisk vold. Begge deler har et stort skadepotensiale. Dessverre er psykisk vold ofte vanskelig å avdekke. Fysisk vold kan være lettere å avdekke, ihvertfall hvis det er merker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå