marsvin Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Hei, jeg startet på prevensjonsmiddelet Cerazette for et par måneder siden. Jeg har gått veldig opp i vekt, og det plager meg mye. ikke gøy at klærne ikke passer lenger, og må bytte ut garderoben/kjøpe nye klær Jeg vet at vektoppgang er en bivirking, har derfor passet på å ikke spise mer enn normalt etc. likevel virker det som kroppen tror den er gravid eller noe, og tar til seg alle kalorier og fett som en svamp. Har noen erfaring med at dette stabiliserer seg etterhvert ? Vil jeg bare gå mer og mer opp i vekt til jeg til slutt ikke kommer inn døra?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Nei, gjennomsnittlig vektoppgang på p-piller er 2 kg, så går man opp mye mer enn dette er ikke p-pillene årsaken. Anonymkode: e7ea6...e5c
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg gikk opp 10-12 kg på cerazette I VANN, grunnen til at en går opp i vekt av hormonprevansjon er at de trigger de hormonene som får kroppen til å holde på vann. Da jeg sluttet på cerazette så rant alle kiloene av igjen og jeg var mye tynnere enn før jeg begynte fordi jeg begynte å slanke meg og trodde det var fett. Anonymkode: f0c3c...6d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå