Gå til innhold

Ka skjer med Norge?? 😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skyting og knivstikking i alle kanter 😔 Husker når jeg var yngre (er 36år) og slike ting aldri skjedde.. Føles ikke som det gode, trygge landet som det en gang var.. 

Anonymkode: 4f887...497

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du virkelig gått rundt i den illusoriske tro om at du er trygg i et land med masse mennesker? Har du virkelig så gode tanker om mennesker?

• Liker 11
Skrevet

Nei, det er ikke trygt lenger. Den informasjonen får vi i det minste. Takk for det. Nå er vi snart bare verdens beste land å bli skutt eller knivstukket i.

Anonymkode: 31829...352

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Skyting og knivstikking i alle kanter 😔 Husker når jeg var yngre (er 36år) og slike ting aldri skjedde.. Føles ikke som det gode, trygge landet som det en gang var.. 

Dette er jo rett og slett ikke sant? Bare tidlig på 2000, og enda verre på 90-tallet, har det vært mye mer voldskriminalitet enn nå. 🤷

Tenk alle kjente draps og voldtektssaker, som fortsatt kommer opp i media nå, de har jo skjedd for 20 år siden. 

Anonymkode: 64d31...9b6

• Liker 24
Skrevet

Og du er i feil forum...

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og du er i feil forum...

Godt mulig, var ikke så oppdatert på nyheter før fylte 10år.. 

Feil forum ja..? Som i kvinneguiden eller som i "barn og familie"? 

• Liker 1
Skrevet

Jada, mye tryggere før. Med gjengkriminaliter. Rasisme/nazi-begrunnede drap. Therese Johansen-saken. Baneheia. Birgitte Tengs. Supertrygt!

Anonymkode: 8d451...4fd

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Feil underforum. Du tenker knivstikking og drap passer innunder barn og familie? Les deg opp på drap og kriminalitet bakover i tid du...

Anonymkode: e0e3b...1bb

Skrevet

Har vært mange slike hendelser der jeg vokste opp ihvertfall, og jeg er 42

Anonymkode: f54b1...9cc

Skrevet

Feil underforum. Denne skal sikkert ligge under Generell Debatt.

• Liker 1
Skrevet

Dere har alle stemt for denne samfunnsutviklingen, gang på gang, og det har aldri manglet på advarsler.

Du har ingenting å klage over.

Anonymkode: 27c60...7a1

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere har alle stemt for denne samfunnsutviklingen, gang på gang, og det har aldri manglet på advarsler.

Nei, sant det. Arne Myrdal advarte oss allerede på 80-tallet mot at hvis vi tok imot flyktninger så ville volden øke i samfunnet.

For de som ikke vet hvem Arne Myrdal er, han samlet en del av sine venner for å gå løs på antirastiske ungdommer med balltre og andre slagvåpen. Han ble også fersket av politiet med dynamitt under sengen, som han hadde planlagt å bruke til å sprenge flyktningeforlegningen i byen han bodde i.

Han var sannelig forut for sin tid ja!

Anonymkode: a0929...5e6

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jada, mye tryggere før. Med gjengkriminaliter. Rasisme/nazi-begrunnede drap. Therese Johansen-saken. Baneheia. Birgitte Tengs. Supertrygt!

Anonymkode: 8d451...4fd

Det er mye mer rasistisk motivert vold nå enn noensinne siden Krigen. Mot etnisk norsk ungdom.

Ting som hendelsene du nevner skjer nå hele tiden. Media gidder bare ikke gjøre noe nummer ut av det.

Anonymkode: 4be0d...55f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, det er ikke trygt lenger. Den informasjonen får vi i det minste. Takk for det. Nå er vi snart bare verdens beste land å bli skutt eller knivstukket i.

Anonymkode: 31829...352

Æh, tviler på at vi klarer å bli "bedre" enn Sverige med det aller første ;) 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er mye mer rasistisk motivert vold nå enn noensinne siden Krigen. Mot etnisk norsk ungdom.

Ting som hendelsene du nevner skjer nå hele tiden. Media gidder bare ikke gjøre noe nummer ut av det.

Men før var det mer «vanlig» vold, mellom fattig nordmenn med norsk opprinnelse. Ikke mer vold pga innvandrere nå, men de er de nye fattige og derfor overrepresentert på voldstatistikken. Da jeg vokste opp var det mye vold blant de entnisk norske «fyllikene» som holdt til ved skolen.

Anonymkode: 9a231...360

• Liker 4
Skrevet

Og de aller fleste voldshandlinger er begått av menn...

Anonymkode: 44a0a...f83

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gutter og menn topper ikke bare alle kriminalstatistikker, de topper også alle elendighetsstatistikker generelt, forklarer førsteamanuensis ved Politihøgskolen Nina Jon.

– Eksempler er frafall i utdanning, frafall i arbeidsmarkedet, hvem som havner på permanent uføretrygd, unge mottakere av sosialhjelp og hjemløshetsstatistikker. Gutter og menn er mer sosialt utsatte enn kvinner, sier Jon til ABC Nyheter.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/11/16/211382/derfor-er-menn-mer-kriminelle

Anonymkode: a0929...5e6

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

...  da lurer jeg virkelig på hvor du har bodd. Det var mye gjengkriminalitet i form av skyting, knivstikking og vold før, som var mer tøylesløs enn nå, men nå vies det mer oppmerksomhet. 

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor er alt en kjønnskonkurranse ? Det er en mentalitet jeg ikke forstår. Hvor vil du med det? Fjerne menn? For det ville neppe blitt noen suksess med kun kvinner heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Av tre drap de siste 10 årene i min lille sørlandsby er alle utført av etnisk norske unge menn, to av ofrene var også etnisk norske.

Og nei, til tross for at en venninne ble drept og en ung nabo drepte en venn som i to av drapene så har jeg aldri følt meg utrygg. De fleste drap skjer i affekt og stort i sett alle enkeltstående drap er det en forbindelse mellom drapsperson og offer fra før. 

Anonymkode: 23288...b73

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...