Gå til innhold

Julekalender uten ting i....

Apple-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her var det mange fine tips! Tenker å lage en slik kalender til mini fra og med neste år. I år holder jeg på å lage selve kalenderen. Syr 23 små julestrømper og en stor. MED fòr. Puh...

Noen få ting som jeg ikke tror noen har tipset om:

-Dra ut å ake sammen.

- Bygge snøhule og/eller snølykt (sånn tårn med snøballer som man tenner lys inni)

-Dra å se på at julegrana tennes/ ha en egen julegrantenningsseremoni i hagen dersom man har lys på et tre ute. Med pepperkaker, gløgg og julesanger.

- Lage en spennende lunsj til neste dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
Gjest Gjest_Benedicte_*

-Pynte juletreet

-Ski dag (om det er snø da)

-Gå i akebakke

-Se på barnetv sammen med mamma :jepp:

-Pakke pakker dagen

-Bake dag

-Gå på skogstur og lag små fotspor i snøen frem til en gave,godteri eller hva det skulle være,dere skal jo lete etter skogs nissen! :ler:

-Legg en gave eller lignende utenfor døren og ring på og gjem deg,ha et kort på der det står fra julenissen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Tenk at nå er Lilleeple blitt 8 år (gulp, har jeg vært SÅ lenge på KG..?! :overrasket::ler: ). Han har fått en storebror og en lillesøster og vi har fortsatt denne julekalenderen hver desember. Anbefales på det sterkeste til alle som er drittlei av å kjøpe 24 eller 48 nye ting. Man kan sitte hjemme i ro og mak og planlegge, det er både koselig og moro.

Er det forresten noen som har noen spennende nye tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Trenger tips for aktiviteter for ei på 1,5 år! :)

Kjempe fin tråd!

Jeg måtte lese gjennom tråden, klarte ikke å huske alt som står... Det er flere som har mange gode forslag som kan brukes på de aller minste, du må nesten bare lese gjennom de forskjellige forslagene :)

Men, kalender til en på 1,5, altså? Mener ikke å være uhøflig, bare nysgjerrig. Tror du hun vil skjønne noe av det? Min minste er 2, og jeg hadde ikke tenkt at hun skulle være med på dette før kanskje neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk lyst til å lage en slik til kjæresten min, men han er jo ikke hjemme hele advent. Hva kan jeg finne på å skrive på lappene til han, da?

Lagde en slik kalender til nevøene hannes i fjord, noe de satte stor pris på. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Næmmen, jeg som trodde jeg hadde vært så flink til å dra opp denne hver jul! :klaske: :klaske:

Helt feil, altså...

I likhet med flere er jeg litt sjokkert over pakkehysteriet ifm. julekalendere. Jeg har flere venninner som høylytt klager over at de må kjøpe inn 24/48/72 små gaver før 1. desember, for ikke å snakke om at det må jo være ordentlige ting (forsåvidt greit nok), men da må det jo koste litt, også. Hvis jeg prøver å foreslå kalender uten ting blir de fleste litt sånn rare - ungene må jo noe... Ting har altså høyere verdi enn opplevelser, ihvertfall iflg. mødrene (for jeg er ikke sikker på at ungene deres er helt enige). Jeg kan ikke tro at mine barn er så ekstremt uvanlige, de blir alle glade for de forskjellige ikke-tingene i kalenderen vår som de deler. Det er jo en annen ting, hvis jeg forslår for mødrene som har disse to eller tre barna at disse kan dele en kalender, får jeg det samme rare trynet. Er de redde for at barna skal bli skuffet? At de selv skal fremstå som dårlige mødre? Jeg skjønner det ikke, de fleste av disse ungene har egne rom stappfulle av leker, de har stadig nye klær, de kjøres hit og dit på alle aktiviteter, det er da ikke synd på dem?? Er jeg veldig sær?

Sånn, litt OT... :nigo::nissekonekyss:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma til 2

Mine barn har flytta ut, men jeg hadde jo tenkt at de skulle få kalender, fordi jeg er fullstendig julegal. Det er jo litt av en overgang og ikke ha dem rundt seg hver dag, og attpå har jeg et lite hus i stedet for et digert med tre stuer og mange som å pynte. Ting - ting -ting tror jeg har holdt minst en fabrikk i live i Asia med med mine julekjøp - ikke verst det vel, og bossmannen, min nabo trenger jo jobb som containerleverandør til fullstappa husstander. Det er sant - man ser jo galskapen til slutt! Jeg adopterer fluksens denne alternative kalender idee og skal invitere barn, naboer, venner til å gjøre det samme. Jeg ønsker meg "ny-kalender" av barna mine - Lapper med fine ord til mamma - de skal jeg legge i et Norgesglass med blonde på kanten. Tusen takk for at noen vekket meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er den søteste kalendertråden! Den er koselig for både små og store, og jeg har brukt flere av tipsene i kalenderen til samboeren min - en mann på nå 27 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange bra forslag:)

Nå har ikke vi barn men jeg tror nesten jeg skal sette meg ned å lage en til oss selv. For somregel har man mange planer for desember men så koker det bare bort i hverdagen.

Når jeg vokste opp hadde vi julefritt hus fram til siste dag i november. Da hang vi opp kalenderen. Men pakkene kom på mystisk vis iløpet av natten. Det var spennende å stå opp 1 desember å se inn i den mørke stua og bare skimte pakkene i skinnet fra julestjerna. Litt OT men fikk skikkelig julefeel av denne tråden:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...