AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 Verken jeg eller samboer har snap. Vi er lite på sosiale medier generelt. Bruker kun fb til å sende litt messenger for å holde kontakt med folk. Vi er sammen stort sett hele tiden utenom jobb, bestevenner, godt samarbeid med barna og veldig bra sexliv. Han har ei god kollega på jobb som han nå melder litt med på fritiden innimellom. Har forteller meg om det og vi har ikke hemmelige kontoer/passord for hverandre. Så jeg får se det de skriver om jeg ønsker det. Har sett litt, men stoler på ham. Det jeg har sett er helt uskyldig. Nå har hun derimot oppfordret ham til å få seg snap heller fordi hun foretrekker å melde der. Hun sier ikke hvorfor. Han har videresendt spørsmålet til meg og lurer på om jeg syns det er ok. Han argumenterer også med at han lenge har ønsker snap fordi kollegene på jobb sender mange interne vitser o.l der som han føler seg litt eksludert fra når han ikke har snap. Nå er jeg usikker. Vil ikke virke mistenksom eller kjip. Men er ikke snap veldig tilrettelagt for flørting? Og lettere å holde det skjult siden meldingene forsvinner? Hvor fort forsvinner de? Og er det en myte at det er relativt vanlig å sende hverandre nakenbilder på snap som en del av flørting? Jeg har aldri vært sånn slik, så klarer ikke å se der for meg at det er vanlig.. Hva er deres erfaring med snap? Og når det motsatte kjønn legger dere til her? Er det mye flørting? Og ville dere tillat kjæreste å få seg snap i dette tilfelle? Anonymkode: c40ec...f53 1
Destroyer Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg merker personlig at innen snap er terskelen svært lav for flørting uansett hvem det skulle være på vennelisten. Bruker appen svært sjeldent, men ettersom jeg har noen nære venner der som sender litt sporadiske meldinger i blant, har jeg den lastet ned. Meldinger, bilder og videoer kan lagres og deles, samtidig som de kan slettes. Mottar man et bilde på Snapchat, varer det gjerne i et par sekunder, og så er det gjerne vekke med mottaker skulle lagret det. Jeg ville i utgangspunktet vært skeptisk, men det er vanskelig å si. kjenner ikke til så mange voksne folk som bruker Snapchat fast i min krets (utenom noen som er litt oppi åra, men ønsker kontakt med yngre), men det er kanskje vanlig blant kollegaer og lignende som ønsker danne en slags gruppe der det er lettere å kommunisere med hverandre. Mine erfaringer kan jo være noe helt annet, men generelt sett er terskelen lav for å dele både media, hva en skriver osv 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Syns alt bare høres rart ut. Han har en god kvinnelig kollega på jobb, som han forteller om og viser mld (bare det syns jeg er rart at han må vise deg meldinger) det andre jeg syns er rart er at hun spør om de heller kan skrive der. Skjønner ikke hvorfor de må skrive så ofte og at det må være et annet sted. Det tredje er at han sender denne "forespørselen" til deg. "Hei, Lise på jobben vil at jeg skal laste ned snap så vi kan sende meldinger til hverandre der, er det greit?" Jeg er litt over 30 og vært i et forhold i 10 år, så aldri brukt snap til flørting. Kun et sted for å sende morsomme bilder/snaps fra hverdagen til venner og familie. Anonymkode: cac7a...122 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 Hun har en plan 1) Få snap 2) Sende nudes 3) Knulle han Anonymkode: d2dce...51b 7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 Mannen min og jeg har begge snap, ingen av oss er spesielt aktive der, bortsett fra meg når det kommer til barn/barnebarn. Hadde en kvinnelig kollega plutselig begynt å sende masse snapper til mannen min, fordi hun foretrakk snap framfor messenger, hadde jeg begynt å lure på agendaen hennes. Virkelig! At han er åpen og ærlig om dette er jo supert, men det er noe som skurrer. Hva i alle dager skal sendes på snap som ikke kan sendes på messenger, lurer jeg på? Tenker nok litt som AB over her, hun har en plan. Anonymkode: 08bd0...6c1 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 Veldig enkeltvedtak sende nakenbilder på snap da de forsvinner igjen.. ville stilt spørsmålstegn ved agendaen hennes ja. Anonymkode: 65d24...f50 2
Cuntzilla Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 (endret) Han har lenge ønsket seg snap fordi han føler seg ekskludert fra jobb? Hvorfor har han ikke bare lastet det ned da.. Synes det er rart å videresende forespørsel om å laste ned en app til partner. Og om vi ville tillatt kjæresten å ha snap? Det er faktisk ganske sykt å spørre om. Hadde du vært en mann så hadde du fått mye kjeft nå for å være en kontrollerende psykopat, eller hadde kjæresten din vært TS her og sagt h*n ikke fikk lov til å ha sosiale medier så hadde folk sagt rødt flagg, løp for livet. Mange foretrekker snap foran messenger fordi man kan sende små bilder og videoer fra hverdagen uten at de blir lagret for evig. De fleste under en viss alder har vel begge deler og bruker dem om hverandre, og det er ikke fordi man utveksler nakenbilder med alle venner og kolleger.. Når det er sagt så kan det godt være hun ønsker flørte, men det er vel ikke noe problem så lenge du stoler på mannen din? Det høres jo ut som han må spare på å åpne snappene til han er med deg sånn at du kan se på dem over skulderen hans uansett. Sånn sett kan det være hun bare ønsker å ha en dialog med en person uten at det sitter en annen og tyvtitter. Det er så ufint å dele passord og slikt, man tror kanskje man har en privat samtale med noen, og så kan kjæresten bare gå rett inn og lese alt. Endret 7. oktober 2021 av Cuntzilla
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg syns du høres litt kontrollerende ut. Mener ikke å være frekk, men forstår ikke at ingen andre her reagerer på dette innlegget? Hadde jeg vært nødt til å spørre min samboer om «lov» til å lage en konto i sosiale medier og om lov til ha kontakt med kollegaer der, hadde jeg ikke vært hans samboer så veldig mye lenger. Både jeg og min samboer har snap, og vi snakker med både kollegaer og andre venner der uten at vi må gi hverandre rapport om hva vi snakker om. Vi har bare tillit til hverandre i stedet. Det dere holder på med høres helt sykt ut i mine ører. Anonymkode: 56bf8...c8c 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #10 Skrevet 7. oktober 2021 Du kan prøve å gjøre hva som helst for å stoppe ham, men hvis han vil være utro så gjør han det. Om du synes han ikke er 100% ærlig med deg så gi faen i ham. Anonymkode: 7e3d5...253 1
Fireflies Skrevet 7. oktober 2021 #11 Skrevet 7. oktober 2021 Er det vanlig å måtte godkjenne sosiale medier for partnere?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #12 Skrevet 7. oktober 2021 Stakkars mann hvis han må godkjennelse av deg for alt.... Snap er som alt annet... det kan misbrukes ... men hvis han stakkars mann din må spørre pent om lov å du er skeptisk til det meste så syntes jeg veldig synd på han å han burde skaffe seg ett liv. Anonymkode: c297c...822
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #13 Skrevet 7. oktober 2021 Det tøffe livet med en umyndiggjort kjæreste... Kokte eller stekte du ballene hans da du skar dem av? Anonymkode: 59369...d4f
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #14 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Mannen min og jeg har begge snap, ingen av oss er spesielt aktive der, bortsett fra meg når det kommer til barn/barnebarn. Hadde en kvinnelig kollega plutselig begynt å sende masse snapper til mannen min, fordi hun foretrakk snap framfor messenger, hadde jeg begynt å lure på agendaen hennes. Virkelig! At han er åpen og ærlig om dette er jo supert, men det er noe som skurrer. Hva i alle dager skal sendes på snap som ikke kan sendes på messenger, lurer jeg på? Tenker nok litt som AB over her, hun har en plan. Anonymkode: 08bd0...6c1 Det er noe som skurrer ja. Stoler virkelig på mannen min, men magefølelsen sier jeg bør være på vakt. Derfor jeg skriver her. Beste plassen å lufte magefølelsen sin har jeg erfart.. Han er åpen om alt fordi vi har hatt en avtale om dette allerede helt tidlig i forholdet vårt (7 år) om at vi aldri skal gå bak ryggen til,hverandre med noe vi er usikker på om den andre parten hadde likt. For ham ble dette med den kvinnelige kollegaen en slik ting. Jeg har spurt,og frakt litt om henne og ting han sier tyder på hun kan være litt betatt av ham (han er svært kjekk..) Dermed har jeg utrykket litt usikkerhet…og derfor vil han være åpen (for å svare på kommentaren til anonym ..122. Hadde hun derimot plutselig sendt ham et frekt bilde, er jeg redd han ville holdt det for seg selv og kanskje til og med kost seg med det🙈 Føler jeg har mindre kontroll ved snap. Selv om jeg vet han lett kunne slettet messenger også om de ble upassende eller han ville holde noe skjult for meg.. Anonymkode: c40ec...f53 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #15 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Veldig enkeltvedtak sende nakenbilder på snap da de forsvinner igjen.. ville stilt spørsmålstegn ved agendaen hennes ja. Anonymkode: 65d24...f50 Så du bekrefter det er SÅ vanlig å sende nakenbilder på Snap? Vi er i midten av 30-årene…. Anonymkode: c40ec...f53
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #16 Skrevet 7. oktober 2021 Hei TS Ja, det er veldig vanlig å dele 'nudes' på snap. Jeg hadde vært skeptisk til denne damen. Jeg er dog blitt svært skeptisk generelt etter å ha blitt utsatt for utroskap selv. Eksen min hadde kontakt med flere damer, både via snap og andre sosiale medier. Stoler ikke på mannfolk i etterkant av dette. Hilsen bitter og bedratt Anonymkode: 73cdb...825 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #17 Skrevet 7. oktober 2021 Cuntzilla skrev (7 timer siden): Og om vi ville tillatt kjæresten å ha snap? Det er faktisk ganske sykt å spørre om Dette er noe vi har vært åpne om og avtalt tidlig i forholdet. Da vi traff hverandre hadde begge hatt vonde erfaringer med utroskap fra tidligere forhold og det var hans forslag å dele passord på fb og telefon for å bli trygge på hverandre og bygge tillit fra første stund. Det går begge veier og har igjennom de 7 årene vi har vært sammen vært en tillitsfull ting å dele for oss. Derfor så åpen dialog om dette med kollegaen også. Cuntzilla skrev (7 timer siden): Når det er sagt så kan det godt være hun ønsker flørte, men det er vel ikke noe problem så lenge du stoler på mannen din? På en måte ja og på en måte nei. Jeg har vel hele tiden hatt en magefølelse av at denne kollegaen kunne være litt betatt og at det kanskje foregikk en lett flørt. Hun har bla også fortalt ham at hun var betatt av ham da de gikk på ungdomsskolen sammen. Da han gikk to klasser over henne. Han husker derimot ikke henne. Samboeren min er både kjekk og et svært fint menneske, så unner ham den gode følelsen av litt bekreftelse og flørting forøvrig. Flørting i seg selv er ikke en trussel for meg. For ja, SÅ mye stoler jeg på ham. Men stoler ikke på henne. Kjenner henne ikke. Og om hun er ute etter mannen min tenker jeg hun kan være litt ‘giftig’ og ikke et godt menneske i seg selv. Og vet ikke helt om jeg liker at han har så mye med en potensiell ‘mannetyv’å gjøre😅. Selv om han uansett ikke ville forlatt meg for henne. Det vet jeg. Anonymkode: c40ec...f53 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #18 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg syns du høres litt kontrollerende ut. Mener ikke å være frekk, men forstår ikke at ingen andre her reagerer på dette innlegget? Hadde jeg vært nødt til å spørre min samboer om «lov» til å lage en konto i sosiale medier og om lov til ha kontakt med kollegaer der, hadde jeg ikke vært hans samboer så veldig mye lenger. Både jeg og min samboer har snap, og vi snakker med både kollegaer og andre venner der uten at vi må gi hverandre rapport om hva vi snakker om. Vi har bare tillit til hverandre i stedet. Det dere holder på med høres helt sykt ut i mine ører. Anonymkode: 56bf8...c8c Les mine andre svar rundt dette her, så kanskje du forstår. Anonymkode: c40ec...f53
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #19 Skrevet 7. oktober 2021 Fireflies skrev (7 timer siden): Er det vanlig å måtte godkjenne sosiale medier for partnere? Vi har pratet om snap tidligere og vært enige om ar det ikke er noe for oss. Og siden vi har en åpen dialog om denne kollegaen, så var det naturlig for ham å høre med meg om jeg syntes set hørtes ok ut. Jeg kunne selvfølgelig ikke nektet ham, men han ville ikke opprettet snap konto om han visste jeg ville kjenne på vanskelige følelser rundt dette. Slik jeg gjør nå. Har vært åpen med ham om dette. Og det er da han plutselig har skutt inn at han har ønsket seg snap lenge pga ‘gutta på jobb sin interne gruppe.. Anonymkode: c40ec...f53 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #20 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har pratet om snap tidligere og vært enige om ar det ikke er noe for oss. Og siden vi har en åpen dialog om denne kollegaen, så var det naturlig for ham å høre med meg om jeg syntes set hørtes ok ut. Jeg kunne selvfølgelig ikke nektet ham, men han ville ikke opprettet snap konto om han visste jeg ville kjenne på vanskelige følelser rundt dette. Slik jeg gjør nå. Har vært åpen med ham om dette. Og det er da han plutselig har skutt inn at han har ønsket seg snap lenge pga ‘gutta på jobb sin interne gruppe.. Anonymkode: c40ec...f53 Åkei, da kan han jo ha denne «guttagruppa» si da. Men om han respekterer følelsene dine, så kan han droppe å legge henne til. Han skylder henne tross alt ingenting og om hun skulle være så frekk å spørre om hvorfor han ikke legger henne til, så kommer han sikkert med en fin unnskyldning 🙂 Anonymkode: fff9c...652 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå