AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 Andre som har opplevd at menstruasjonssyklusen endrer seg ila årene? De siste månedene har menstruasjonen vært litt "ustabil " alt mellom 23 til 29 dager I mellom hver gang. (Hadde før dette en syklus på 28 dager)Nå de siste gangene har det vært 32 dager dager I mellom helt plutselig. Irriterende å ikke vite om den kommer nå eller om en uke. (Blir litt dårlig samme dag, og dagen etter, så prøver å unngå ulike aktiviteter når jeg vet den kommer, men det er jo blitt helt umulig. Har nesten begynt å lure på om jeg er på vei i overgangsalderen, men er 35 år så det var vel i tidligste laget. Dog var min mor tidlig ute, å mistet menstruasjonen i en alder av 41. Føler det er teit å spørre lege om det også for når jeg Googler står det bare at man skal kontakte lege om man får mellomblødninger eller om den opphører over flere måneder. Derfor spør jeg dere. Kan være helt normalt at den endrer seg iløpet av årene også 😅 Så hva er deres erfaringer? Anonymkode: 86562...be4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #2 Skrevet 6. oktober 2021 Det er vanlig at syklusen endrer seg sånn den har gjort hos deg. Menopausen starter og ca 10 år før du kommer i overgangsalderen. Du er innen det som regnes som normalt i syklus. Men hvis blødningen endrer seg, dvs at du blør mye mer enn det som er normalt for deg kan det være greit med en sjekk. Det er og vanlig å få kraftige blødninger når man kommer i overgangalderen. Men vi er alle ulike og ha ulik syklus. Det er og normalt at syklusen kan endre seg i 20 årene. Når man nærmer seg overgangen så skjer det for mange at plutselig stopper det opp 1-2 måneder for så og være i syklus i gjen. Er du bekymra og usikker så kan det jo være greit og ta en prat med legen. En blodprøve kan og vise om hormonene dine er på vei nedover. Anonymkode: 6fd3b...8d1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå