Gå til innhold

.

Gjest Høstlyng

Fremhevede innlegg

Gjest Høstlyng
Skrevet (endret)

.

Endret av Høstlyng
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier det vanligvis å gå litt opp og ned med motivasjonen? Slik er det hvertfall hos meg. Jeg sliter med depresjon og når den står på som verst så fall alle gode rutiner bort. Samtidig vet jeg at det kommer gode periode igjen senere.

Vær åpen med psykologen om hvordan du har det. Hvis du synes det er enklere så kan du jo skrive det ned på forhånd, jeg vet om flere som har gjort det. 

Gjest Høstlyng
Skrevet (endret)
Zooey skrev (På 6.10.2021 den 15.18):

Pleier det vanligvis å gå litt opp og ned med motivasjonen? Slik er det hvertfall hos meg. Jeg sliter med depresjon og når den står på som verst så fall alle gode rutiner bort. Samtidig vet jeg at det kommer gode periode igjen senere.

Vær åpen med psykologen om hvordan du har det. Hvis du synes det er enklere så kan du jo skrive det ned på forhånd, jeg vet om flere som har gjort det. 

.❤️

Endret av Høstlyng
Skrevet
Høstlyng skrev (27 minutter siden):

Ja. Også veldig sånn at jeg enten kan være skikkelig motivert, og tenke at «det er klart at det er håp» liksom, eller så kan alt bare virke skikkelig håpløst og da føler jeg meg ikke noe motivert i det hele tatt. Syntes det er slitsomt at det er så stor kontrast, og at det svinger sånn. Jeg vet at det kommer til å svinge igjen, og at det da vil kjennes lettere ut, for det gjør det alltid. Men samtidig så føles det ut som at det ikke kommer til å gå over. Og jeg føler meg sliten uansett hvor motivert jeg er.

Jeg kan prøve å få skrevet ned litt, og se om det hjelper. 
Takk!❤️

Forhåpentligvis kan psykologen hjelpe deg å finne noen mekanismer du kan bruke når det står på som verst. Jeg pleier å senke forventningene til meg selv når jeg er i en dårlig periode og deretter legge vekt på de små seirene. F.eks. at jeg har dusjet den dagen, gått utenfor huset, klart å spise et godt måltid, lest litt i en bok eller hva det nå skulle være. 

Og husk at det er okay å hvile når man er utmattet. Depresjon er en "usynlig" sykdom på den måten. Hadde du bært en stor stein på ryggen så hadde alle forstått at du var sliten.

Håper du finner de tingene som kan gjøre hverdagen litt bedre når du står in den verste stormen, TS ❤️

Skrevet
Zooey skrev (20 minutter siden):

Forhåpentligvis kan psykologen hjelpe deg å finne noen mekanismer du kan bruke når det står på som verst. Jeg pleier å senke forventningene til meg selv når jeg er i en dårlig periode og deretter legge vekt på de små seirene. F.eks. at jeg har dusjet den dagen, gått utenfor huset, klart å spise et godt måltid, lest litt i en bok eller hva det nå skulle være. 

Og husk at det er okay å hvile når man er utmattet. Depresjon er en "usynlig" sykdom på den måten. Hadde du bært en stor stein på ryggen så hadde alle forstått at du var sliten.

Håper du finner de tingene som kan gjøre hverdagen litt bedre når du står in den verste stormen, TS ❤️

Ja, kan ofte være ganske streng med meg selv, så det skal jeg prøve å ha litt i bakhodet! 

Tusen takk❤️❤️❤️

Anonymkode: d50e8...828

• Liker 1
Gjest Høstlyng
Skrevet (endret)

.

Endret av Høstlyng

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...