AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 Min mann er fra et annet land, hvor vi møttes. Vi leier ut huset vårt der. Vi flyttet hit når barna var små, og har jobb, hus og livet vårt her nå. Eller tenåringene våre har livene sine her nå, og husker ikke hvordan livet var før vi flyttet hit. Jeg vil ikke bo her mere nå. Jeg vil bare bort. Vi har alltid tenkt at vi skulle flytte tilbake når barna ble voksne. Om ikke mye er klima litt bedre. Jeg vet ikke om det er noe bedre å vente til de er voksne. Det er bare rot. Det er da ingen spøk å miste barndomshjemmet sitt. Å ikke ha noen å reise til, besøke, feire jul sammen med. Vi vil ikke være like tilgjengelige om vi bor i et annet land. De trenger oss jo, når de er i ferd med å bli voksne også. Det blir lang reisevei, tid, penger, tungvint. Nå lurer jeg på om de bør gå videregående i det andre landet, men de vil jo ikke det. Kompisene og kjærestene er her, ikke i utlandet. Når de snakker om skole og utdanningsvalg så snakker de om å være her. Tror de tenker at mamma og pappa vil alltid være her. Vi har nå heller aldri snakket så mye om denne flyttingen. Anonymkode: 3c97c...a44
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #2 Skrevet 6. oktober 2021 Sier seg selv, barn flest vil ikke uten videre flytte til et annet land. Det er her de har livet sitt. Anonymkode: 65784...103
Ulven Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 Dette er resultatet av valget dere tok om å flytte til Norge da barna var små. Nå må dere nesten bare bli til barna er voksne nok til å klare seg selv, og vel så det. Dere flytter ikke tenåringer til et annet land når de ikke ønsker det selv. Det er en oppskrift på katastrofe. Da må man som voksen forelder ta støyten selv for de valgene man har tatt, og det betyr for deres del å forbli her. 3
Ulrikke Skrevet 6. oktober 2021 #4 Skrevet 6. oktober 2021 Har ei som begynte på vgs nå, og vi har ikke engang flyttet til nabokommunen ettersom hun vil bli her. Jeg tenker at dere enten burde flyttet tilbake før barna var 8-10 år, eller så må dere bli. Og konsekvensene blir jo som du sier, at de ikke har noe å komme hjem til i jula uten at det er en lang, kostbar reise.... Skjønner at det ikke er det du ønsker å høre, men jeg regner med at barna er kjent i fars hjemland og dermed vet hva de kan velge mellom.... Og man river ikke opp tenåringer med rota mot deres ønske med mindre man er regelrett tvunget til det.... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå