AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 jeg har en jobb, men vært sykemeldt. De anbefalte dette. Noen som har vært på det og kan forklare litt? Setter pris på svar. er det sånn at nav fortsetter å betale ut sykepenger? var først litt skeptisk til det, men vil gjerne høre erfaringer. Anonymkode: b40a2...fe7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #2 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): jeg har en jobb, men vært sykemeldt. De anbefalte dette. Noen som har vært på det og kan forklare litt? Setter pris på svar. er det sånn at nav fortsetter å betale ut sykepenger? var først litt skeptisk til det, men vil gjerne høre erfaringer. Anonymkode: b40a2...fe7 Har vært på arb rettet rehab. Var sykemeldt fra jobb uten å vite helt hva som feilte meg. Var veldig dårlig og lege antok «stress», noe jeg var tvilende til så takket ja til opphold for at kanskje de der kunne si noe om helsetilstanden min. Det er lagt opp til at man skal jobbe med litt «kropp og sjel», så det er mye kroppslig aktivitet, undervisning, gruppesamlinger og enesamtaler, målet er å finne hvor dine utfordringer ligger og finne en plan for deg når du er ferdig med oppholdet, opp mot din jobbsituasjonen og evt nav. Om du ikke allerede er sykemeldt så sykemeldes du for den tiden oppholdet har -så du vil ha «lønn» mens du er på oppholdet. Jeg var på ett veldig fint sted, var dyktige folk som jobbet der og godt å bare kunne ha fokus på seg selv når man var der -men for min del helt feil opphold eller tiltak - da jeg fant ut i etterkant at jeg ikke var syk pga «stress» men annen fysisk sykdom -så ble egentlig dårligere av å være der. De jeg var på gruppe med var veldig fornøyd med oppholdet de slet vel med alt fra utbrenthet, angst, depresjon, fibromyalgi og ryggproblemer. Jeg fikk veldig god hjelp opp mot nav da jeg var der i overgang sykepenger og aap. Anonymkode: 0b9f9...a5c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært på arb rettet rehab. Var sykemeldt fra jobb uten å vite helt hva som feilte meg. Var veldig dårlig og lege antok «stress», noe jeg var tvilende til så takket ja til opphold for at kanskje de der kunne si noe om helsetilstanden min. Det er lagt opp til at man skal jobbe med litt «kropp og sjel», så det er mye kroppslig aktivitet, undervisning, gruppesamlinger og enesamtaler, målet er å finne hvor dine utfordringer ligger og finne en plan for deg når du er ferdig med oppholdet, opp mot din jobbsituasjonen og evt nav. Om du ikke allerede er sykemeldt så sykemeldes du for den tiden oppholdet har -så du vil ha «lønn» mens du er på oppholdet. Jeg var på ett veldig fint sted, var dyktige folk som jobbet der og godt å bare kunne ha fokus på seg selv når man var der -men for min del helt feil opphold eller tiltak - da jeg fant ut i etterkant at jeg ikke var syk pga «stress» men annen fysisk sykdom -så ble egentlig dårligere av å være der. De jeg var på gruppe med var veldig fornøyd med oppholdet de slet vel med alt fra utbrenthet, angst, depresjon, fibromyalgi og ryggproblemer. Jeg fikk veldig god hjelp opp mot nav da jeg var der i overgang sykepenger og aap. Anonymkode: 0b9f9...a5c Takk for svar. Jeg sliter både med utmattelse, depresjon, litt angst, smerter i kroppen på de tyngste dagene eller når det blir for mye, og mye stress. Så jeg er usikker på om dette vil hjelpe eller ikke. Ts Anonymkode: b40a2...fe7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #4 Skrevet 6. oktober 2021 Arbeidsrettet rehabilitering er et typisk sted for de som sliter med ryggproblemer (særlig uten noen gode funn), utmattelse, angst, depresjon, fibromyalgi ol. Det er få plasser(da det er et dyrt tiltak), så har du blitt prioritert så er det kjempepositivt. Det er helsepersonell som holder tiltaket, fysioterapeuter og kognitiv terapeuter. Så både det fysiske og det mentale er i fokus. Det er aktivt tiltak, som krever litt av deg, Men de kan tilrettelegge for dine behov. De gir også gode rapporter som gjør det lettere for veilederen din å finne ut av veien videre. Anonymkode: a6b5b...580
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå