AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Hei. Jeg har vært på en privat klinikk for å sjekke fruktbarheten min. Alt så fint ut, men siden vi ikke har lykkes med å bli gravide fikk jeg resept på letrozol av gynekologen. Har noen vært borti disse før og funker det? Anonymkode: ed6c3...d2a
Elskerdeg123 Skrevet 6. oktober 2021 #2 Skrevet 6. oktober 2021 Akkurat startet på letrozol selv, så lurer på det samme. Jeg fikk det skrevet ut pga. manglende eggløsning. Har forsøkt å lese meg litt opp, og det virker som det er veldig forskjellig fra person til person. Noen reagerer bra på det, mens andre ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg har slitt med å få eggløsning, og det funket for meg til det formålet. Måtte ha dobbel dose. Anonymkode: 7eacc...192
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #4 Skrevet 6. oktober 2021 Min baby på 7mnd ble til pga. dobbel dose letrozol😊 Har ingen syklus i det hele tatt så måtte ta provera for å provosere blødning. Enkel letrozol fungerte ikke, men så satt den på dobbel Anonymkode: cd93a...286
Amatariel Skrevet 6. oktober 2021 #5 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg begynte på letrozol i fjor og hadde god nytte av å lese andres erfaringer i letrozol-tråden. Enkel dose fungerte ikke for meg, men dobbel dose var gull! 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #6 Skrevet 6. oktober 2021 Amatariel skrev (16 minutter siden): Jeg begynte på letrozol i fjor og hadde god nytte av å lese andres erfaringer i letrozol-tråden. Enkel dose fungerte ikke for meg, men dobbel dose var gull! Så du tok 2 piller istedenfor 1 hver dag? Får eggløsning som normalt så skjønte ikke helt hvorfor jeg fikk de. Anonymkode: ed6c3...d2a
Amatariel Skrevet 6. oktober 2021 #7 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så du tok 2 piller istedenfor 1 hver dag? Får eggløsning som normalt så skjønte ikke helt hvorfor jeg fikk de. Anonymkode: ed6c3...d2a Ja dobbel dose er to piller på syklusdagene 3-7. Noen gynekologer mener at letrozol kan booste eggløsningen (gjøre den bedre på en aller annen måte), så derfor får noen som får EL av seg selv dette utskrevet. I verste fall så fungerer det bare ikke... Om du får EL normaltidlig i syklusen så kan det kanskje hende at ovitrelle hadde vært tingen for deg.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #8 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så du tok 2 piller istedenfor 1 hver dag? Får eggløsning som normalt så skjønte ikke helt hvorfor jeg fikk de. Anonymkode: ed6c3...d2a Obs ikke ta dobbel dose uten å høre med utskrivende lege først Anonymkode: cd93a...286 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #9 Skrevet 6. oktober 2021 Amatariel skrev (2 timer siden): Jeg begynte på letrozol i fjor og hadde god nytte av å lese andres erfaringer i letrozol-tråden. Enkel dose fungerte ikke for meg, men dobbel dose var gull! Hvordan gjør dere det når dere tar dobbel dose? En tablett morgen og en kveld? Eller to om morgenen? Jeg har gått på enkelt dose nå, og merket i så mye bivirkninger annet enn at jeg fikk litt hetetokter ca 4 timer etter at jeg tok tabletten. Bare lurer på hvordan bivirkningene vil bli på dobbel dose, og antar det har noe å si om man tar to tabletter på en gang eller tar de på hvert sitt tidspunkt. Anonymkode: 54891...7e6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #10 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan gjør dere det når dere tar dobbel dose? En tablett morgen og en kveld? Eller to om morgenen? Jeg har gått på enkelt dose nå, og merket i så mye bivirkninger annet enn at jeg fikk litt hetetokter ca 4 timer etter at jeg tok tabletten. Bare lurer på hvordan bivirkningene vil bli på dobbel dose, og antar det har noe å si om man tar to tabletter på en gang eller tar de på hvert sitt tidspunkt. Anonymkode: 54891...7e6 Jeg mener å huske at jeg tok en morgen og en kveld Anonymkode: 7eacc...192
Amatariel Skrevet 6. oktober 2021 #11 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvordan gjør dere det når dere tar dobbel dose? En tablett morgen og en kveld? Eller to om morgenen? Jeg har gått på enkelt dose nå, og merket i så mye bivirkninger annet enn at jeg fikk litt hetetokter ca 4 timer etter at jeg tok tabletten. Bare lurer på hvordan bivirkningene vil bli på dobbel dose, og antar det har noe å si om man tar to tabletter på en gang eller tar de på hvert sitt tidspunkt. Anonymkode: 54891...7e6 Jeg fikk beskjed av min gynekolog om å ta begge to samtidig hver morgen de fem dagene. Hadde aldri noen bivirkninger på disse. For øvrig enig med AB over om å forhøre seg med lege før man øker dosen. For mitt tilfelle var avtalen å prøve to sykluser med enkel dose, men dersom ingen effekt kunne jeg øke dosen. Greit at man har en dialog på dette.
yeti92 Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg prøvde Letrozol denne måneden, tok to tabletter om morgenen fra syklusdag 4-9. Fikk gå rett på 5mg første forsøk. Jeg har spontan eggløsning hver måned, men litt lang fase mellom mensen og eggløsning, og Letrozol hjalp veldig på dette. Av symptomer merket jeg hodepine og svimmelhet etter ca to timer de første tre dagene, de resterende dagene «bare» hodepine. Følte meg litt susete og ikke helt på plass kognitivt haha, men det gikk over så fort jeg var ferdig med tablettene! Jeg fikk to store og ett middels stort egg av kuren, så nå krysser jeg fingrene for suksessfull IUI i forrige uke 🤞🏼 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #13 Skrevet 11. oktober 2021 Høres akkurat ut som meg, bare jeg er på runde nr 3.Eggløsning idag,, men har fått ut resept på cyclogest denne runden. Spenende å se om det har noe virkning. -jv Anonymkode: 1013a...0b3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #14 Skrevet 11. oktober 2021 En kan jo prøve alt. Prøvde det jeg også. Gynekologen min mente det var verdt å prøve. Sykehuset jeg tok IVF på mente at det var helt unødvendig at jeg hadde fått det siden jeg hadde eggløsning. Så det er delte meninger, men som sakt man prøver jo alt Anonymkode: 26923...01e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #15 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg hadde sen/manglende eggløsning, og fikk letrozol. Første forsøk på enkel dose fikk jeg eggløsning på syklusdag 12 og ble gravid. Så det virka for meg 😊 Anonymkode: 8b950...471
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå