Gå til innhold

Nurofen til voksen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en skikkelig vond halsbetennelse med store mandler, og halsen føles helt tett.. Paracet (supp) får ikke ned feberen så skulle gjerne tatt Ibux, men klarer ikke å svelge tbl😔 Ungen har Nurofen stående, kan jeg ta det? 😅 

Anonymkode: 69616...aa8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan ta det. Det er jo ibuprofen.

Anonymkode: 1ff35...d05

• Liker 2
Skrevet

Jaja, men hvis du har stikkpiller i lav dose (60 mg) blir det lite for en voksen person. 

Anonymkode: 76e57...aa0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en skikkelig vond halsbetennelse med store mandler, og halsen føles helt tett.. Paracet (supp) får ikke ned feberen så skulle gjerne tatt Ibux, men klarer ikke å svelge tbl😔 Ungen har Nurofen stående, kan jeg ta det? 😅 

Sjekk at du ikke har streptokokk infeksjon. Det har jeg hatt og det var så smertefullt at jeg måtte sove sittende (halsen «klappet sammen» når jeg la meg ned) 

Anonymkode: 9f070...197

Skrevet

Kan du ikke bare løse Paracet tablett opp i vann?

Anonymkode: 8406a...cba

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan du ikke bare løse Paracet tablett opp i vann?

Anonymkode: 8406a...cba

Jo har brusetbl, men tar en halvtime å få i seg et glass fordi det er så jæ&@# vondt😅 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Sjekk at du ikke har streptokokk infeksjon. Det har jeg hatt og det var så smertefullt at jeg måtte sove sittende (halsen «klappet sammen» når jeg la meg ned) 

Anonymkode: 9f070...197

Jo skal legen etterpå heldigvis🙈har nesten ikke sovet siste dagene, så hørtes kjent ut. Våkner og gisper etter luft. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jaja, men hvis du har stikkpiller i lav dose (60 mg) blir det lite for en voksen person. 

Anonymkode: 76e57...aa0

Nurofen er flytende 40mg/ml, men det står ingen verdens ting om dosering til voksne verken her eller der🧐 Er tilgjengeligheten av virkestoffet det samme er det jo bare å ta 10ml (400mg), (men av noen medisiner kan man ikke bruke samme dosering når medisinen er flytende og i pilleform, selvom styrken er den samme)  

Paraceten er 1 g😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...