Gå til innhold

hip thrusts


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så en jente i dag som kjørte mange sett og repetisjoner med 120kg. Er ikke det fryktelig tungt? Jeg har drevet og teknikktrent på 50-60 kg i veldig lang tid, kanskje det er jeg som må få litt fart på vektene...

Anonymkode: 77df7...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sammenligne deg med andre slik. 

Anonymkode: aacfb...c4f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel bare for deg å sette deg et mål og jobbe mot det. 

Anonymkode: ee745...1ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

120 kg er mye 😯 Jeg klarte max 100 kg før pandemiet, men nå ser jeg at det er ikke vits å presse så hardt. Nå tar jeg max 63 kg... foreløpig.

Anonymkode: faff9...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ikke sammenligne deg med andre slik. 

Anonymkode: aacfb...c4f

Hvorfor ikke. Hun hadde omtrent de samme kroppsparametre som meg. Hvorfor skulle ikke jeg klare å ta det samme på sikt?

Anonymkode: 77df7...1ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har teknikken på plass og ikke har noen vondter eller skader, så øk vekter og følg en progresjonsplan på samme måte som man ville gjort med en hvilken som helst annen øvelse 👌

120 kg er forøvrig knallbra, men ikke uoppnåelig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet mye med hip thrusts en periode, da var jeg oppe i 130-135kg i arbeidsvekt. Men etter senteret var stengt i en lang periode i fjor så klarer jeg ikke å komme meg opp i det lenger. Ligger nå på max 110-115kg(på en knallgod dag). Ble litt lei av hip thrusts også så nå blir det kanskje så jeg gjør den øvelsen en gang i uka(er så mye å rigge opp til, tar så lang tid). Gikk også ned fem kg i vår fra 60-55kg, og mistet en del muskler siden jeg lå i underskudd. Skulle gjerne prøvd sånn bootybuilder-maskin!

Anonymkode: fb747...052

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg så en jente i dag som kjørte mange sett og repetisjoner med 120kg. Er ikke det fryktelig tungt? Jeg har drevet og teknikktrent på 50-60 kg i veldig lang tid, kanskje det er jeg som må få litt fart på vektene...

Anonymkode: 77df7...1ce

Jo, mange sett og rep med 120 kg er tungt men ikke uoppnåelig for oss damer. Hipthrust er i utgangspunktet en «enkel» øvelse for oss å blir sterk i 😄

Min pr er 200 kg (3 rep) men jeg perser ikke ofte. Kjenner flere damer som tar mer enn 200 kg, og det er helt rått🙌🏻 
 

Fokuserer mest på utførelse og kontakt med sete i tillegg til variasjoner i øvelsen. 
Viktig med god teknikk (blikket frem, ben i 90 grader, «bekkenvipp» på topp og «slow negatives» på vei ned hvor du ikke skal ha med hele overkroppen, en liten bue i korsryggen er helt innafor (Bret Contreras, oppfinneren av hipthrust sier dette).

Lykke til med progresjonen❤️👏🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvorfor ikke. Hun hadde omtrent de samme kroppsparametre som meg. Hvorfor skulle ikke jeg klare å ta det samme på sikt?

Anonymkode: 77df7...1ce

Akkurat derfor du ikke skal sammenlikne deg med andre. Så klart kan du klare det, og teknikk er super viktig så kjempe bra at du terper der! Folk kan se helt like ut, men er allikevel kjempe forskjellig- kjør ditt eget løp😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2021 den 22.15):

Hvorfor ikke. Hun hadde omtrent de samme kroppsparametre som meg. Hvorfor skulle ikke jeg klare å ta det samme på sikt?

Anonymkode: 77df7...1ce

Fordi dere sannsynligvis ikke har samme forutsetninger, trent like lenge, kanskje hun har bedre teknikk enn deg osv. Du skal aldri sammenligne deg med andre. Pass på deg selv! 

Hip thrust er en øvelse kvinner LETT kan bli veldig gode på. 

Anonymkode: aacfb...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariángel skrev (23 timer siden):

Jo, mange sett og rep med 120 kg er tungt men ikke uoppnåelig for oss damer. Hipthrust er i utgangspunktet en «enkel» øvelse for oss å blir sterk i 😄

Min pr er 200 kg (3 rep) men jeg perser ikke ofte. Kjenner flere damer som tar mer enn 200 kg, og det er helt rått🙌🏻 
 

Fokuserer mest på utførelse og kontakt med sete i tillegg til variasjoner i øvelsen. 
Viktig med god teknikk (blikket frem, ben i 90 grader, «bekkenvipp» på topp og «slow negatives» på vei ned hvor du ikke skal ha med hele overkroppen, en liten bue i korsryggen er helt innafor (Bret Contreras, oppfinneren av hipthrust sier dette).

Lykke til med progresjonen❤️👏🏻

Tusen takk. 

Ja jeg ser så mange damer som er så sterke i hip thrusts, og jeg vil også bli en av dem 😄 Men jeg får ta det i mitt eget tempo ja, forsøke å ikke være utålmodig 🙂

Anonymkode: 77df7...1ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2021 den 20.59):

Jeg så en jente i dag som kjørte mange sett og repetisjoner med 120kg. Er ikke det fryktelig tungt? Jeg har drevet og teknikktrent på 50-60 kg i veldig lang tid, kanskje det er jeg som må få litt fart på vektene...

Anonymkode: 77df7...1ce

Hvorfor er det en bra øvelse?

Anonymkode: 5290c...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg du så? 😜 tok 160 kg før jeg ble syk rett før sommeren. Nå tar jeg 120-140 kg. Spørs litt om jeg får kontakt med rumpa. Har trent styrke i noen år.

Anonymkode: afb3b...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Meg du så? 😜 tok 160 kg før jeg ble syk rett før sommeren. Nå tar jeg 120-140 kg. Spørs litt om jeg får kontakt med rumpa. Har trent styrke i noen år.

Anonymkode: afb3b...951

Er vel lite sjanse for det, men hvilket senter trener du på da 😄

 

 

Anonymkode: 77df7...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariángel skrev (På 6.10.2021 den 19.41):

Jo, mange sett og rep med 120 kg er tungt men ikke uoppnåelig for oss damer. Hipthrust er i utgangspunktet en «enkel» øvelse for oss å blir sterk i 😄

Min pr er 200 kg (3 rep) men jeg perser ikke ofte. Kjenner flere damer som tar mer enn 200 kg, og det er helt rått🙌🏻 
 

Fokuserer mest på utførelse og kontakt med sete i tillegg til variasjoner i øvelsen. 
Viktig med god teknikk (blikket frem, ben i 90 grader, «bekkenvipp» på topp og «slow negatives» på vei ned hvor du ikke skal ha med hele overkroppen, en liten bue i korsryggen er helt innafor (Bret Contreras, oppfinneren av hipthrust sier dette).

Lykke til med progresjonen❤️👏🏻

 

Hei, kan jeg spørre hvor lang tid du (og evt de andre jentene du kjenner) brukte på å komme opp i så tunge vekter. Hvor lenge har dere trent , og hvor lenge har dere trent hip thrusts?

 

Anonymkode: 77df7...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

 

Hei, kan jeg spørre hvor lang tid du (og evt de andre jentene du kjenner) brukte på å komme opp i så tunge vekter. Hvor lenge har dere trent , og hvor lenge har dere trent hip thrusts?

 

Anonymkode: 77df7...1ce

Hei!

Alt fra 6 mnd til 3 år, roughly.

Det kommer an på grunnstyrken, kontinuitet og hvor målrettet du er ☺️
Det er selvsagt veldig individuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 hours ago, AnonymBruker said:

 

Hei, kan jeg spørre hvor lang tid du (og evt de andre jentene du kjenner) brukte på å komme opp i så tunge vekter. Hvor lenge har dere trent , og hvor lenge har dere trent hip thrusts?

 

Anonymkode: 77df7...1ce

Jeg er ikke oppi den vekten, men svarer likevel. 
 

Jeg har trent styrke litt «fra og til» de siste tre årene. I noen perioder opp til 4-5 dager med styrke i uken, og i noen perioder 2-3. Og selvfølgelig, noen perioder ukesvis med stengte sentre, og derfor ingen styrke. 
 

Begynte nå i sommer å trene style 3 dager i uken. Trener hip thrust omtrent 1 gang i uken. Min arbeidsvekt er 60-80 kg. Jeg har makset på 95 kg (10 reps).

 

Veier selv 66 kg og er 167 cm høy.

Anonymkode: d455a...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke oppi den vekten, men svarer likevel. 
 

Jeg har trent styrke litt «fra og til» de siste tre årene. I noen perioder opp til 4-5 dager med styrke i uken, og i noen perioder 2-3. Og selvfølgelig, noen perioder ukesvis med stengte sentre, og derfor ingen styrke. 
 

Begynte nå i sommer å trene style 3 dager i uken. Trener hip thrust omtrent 1 gang i uken. Min arbeidsvekt er 60-80 kg. Jeg har makset på 95 kg (10 reps).

 

Veier selv 66 kg og er 167 cm høy.

Anonymkode: d455a...36f

 

Hei, takk for svar. Så hvis du er "relativt normal" så kan man tenke at 60-80kg kan være et fint mål for de fleste i løpet av en 3måneders tid? 

 

Anonymkode: 77df7...1ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/14/2021 at 12:54 PM, AnonymBruker said:

 

Hei, takk for svar. Så hvis du er "relativt normal" så kan man tenke at 60-80kg kan være et fint mål for de fleste i løpet av en 3måneders tid? 

 

Anonymkode: 77df7...1ce

Tror hvis du trener styrke 3 dager i uken så burde du kunne ta 60-80 kg i hip thrust etter en måned. Kanskje etter 3 måneder hvis du har et veldig utrent utgangspunkt.

Anonymkode: d455a...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 21.58):

Tror hvis du trener styrke 3 dager i uken så burde du kunne ta 60-80 kg i hip thrust etter en måned. Kanskje etter 3 måneder hvis du har et veldig utrent utgangspunkt.

Anonymkode: d455a...36f

 

Åj, såpass ja. Jeg hadde tenke å øke kanskje 5kg pr uke, men jeg kan kanskje øke kjappere, hvis det føles ganske lett f.eks. på 40-50kg?

Et par spørsmål: Skal man "skvise rompa" på toppen? Og skal man gå helt ned igjen (sette vekten fra seg) mellom hver reps? Ser noen ikke gjør det, litt varierende...

Har dere forresten blikket festet på samme sted hele tiden, eller følger hodet med kroppen på vei nedover?

Og presser dere gjennom hælen?

(sorry, dette ble mange spørsmål)

 

 

Anonymkode: 77df7...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...