AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg er kvinne, 38 år. Alltid vært slank og omtrent 50-54 kg. Har i løpet av de siste månedene fått enormt med mage. Først trodde jeg at jeg var gravid eller noe, men er ikke det. Jeg går og strammer inn magen konstant, og det kjennes ut som om når man er gravid når jeg ligger på magen (er ikke gravid, det er utelukket, men er samme følelsen) og jeg går og holder inn magen, hvis ikke ser jeg ut som om jeg er 8 mnd på vei. Har nevnt det til lege, men ble bare vifta vekk. Hvordan gå frem for å bli tatt på alvor? Kan det være brokk? Går også endel ut ovenfor navlen, under ribbeina, og ser nesten ut som om man kan se nederste tarmen langs hele foran nederst på magen (gjennom huden Såklart) Jeg har aldri vist noen magen min, ingen lege har sett den, men den er enormt stor, mens resten av meg er syltynn… Anonymkode: 20118...182
Paranorama Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er kvinne, 38 år. Alltid vært slank og omtrent 50-54 kg. Har i løpet av de siste månedene fått enormt med mage. Først trodde jeg at jeg var gravid eller noe, men er ikke det. Jeg går og strammer inn magen konstant, og det kjennes ut som om når man er gravid når jeg ligger på magen (er ikke gravid, det er utelukket, men er samme følelsen) og jeg går og holder inn magen, hvis ikke ser jeg ut som om jeg er 8 mnd på vei. Har nevnt det til lege, men ble bare vifta vekk. Hvordan gå frem for å bli tatt på alvor? Kan det være brokk? Går også endel ut ovenfor navlen, under ribbeina, og ser nesten ut som om man kan se nederste tarmen langs hele foran nederst på magen (gjennom huden Såklart) Jeg har aldri vist noen magen min, ingen lege har sett den, men den er enormt stor, mens resten av meg er syltynn… Anonymkode: 20118...182 dra til en ny lege 7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 Hvor mange leger har du vært hos og hva, helt konkret, sier den/de om den plutselige magen din? Anonymkode: dcae0...b99
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er kvinne, 38 år. Alltid vært slank og omtrent 50-54 kg. Har i løpet av de siste månedene fått enormt med mage. Først trodde jeg at jeg var gravid eller noe, men er ikke det. Jeg går og strammer inn magen konstant, og det kjennes ut som om når man er gravid når jeg ligger på magen (er ikke gravid, det er utelukket, men er samme følelsen) og jeg går og holder inn magen, hvis ikke ser jeg ut som om jeg er 8 mnd på vei. Har nevnt det til lege, men ble bare vifta vekk. Hvordan gå frem for å bli tatt på alvor? Kan det være brokk? Går også endel ut ovenfor navlen, under ribbeina, og ser nesten ut som om man kan se nederste tarmen langs hele foran nederst på magen (gjennom huden Såklart) Jeg har aldri vist noen magen min, ingen lege har sett den, men den er enormt stor, mens resten av meg er syltynn… Anonymkode: 20118...182 En lege bør i det minste se på magen din når du forteller den har blitt stor. Bestill legetime kun for magen -så kan han/hun ikke la vær å undersøke. Anonymkode: 7ec45...3bc 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #5 Skrevet 5. oktober 2021 Samme her.. 42.. oppblåst som en ballong. Ingenting annet blir større, bare magen. Tror det er for jeg drikker litt for mye vin.. Anonymkode: 03111...554
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #6 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samme her.. 42.. oppblåst som en ballong. Ingenting annet blir større, bare magen. Tror det er for jeg drikker litt for mye vin.. Anonymkode: 03111...554 Vel, jeg: Drikker aldri vin, røyker ikke, tar ingen medisiner, unngår melk, spiser moderat, spiser ikke sukker. Anonymkode: 20118...182
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #7 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor mange leger har du vært hos og hva, helt konkret, sier den/de om den plutselige magen din? Anonymkode: dcae0...b99 Har vært så mye til lege med mageproblemer men har ikke nevnt at magen er stor for er redd for å ikke bli tatt seriøst. Anonymkode: 20118...182 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #8 Skrevet 5. oktober 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Har vært så mye til lege med mageproblemer men har ikke nevnt at magen er stor for er redd for å ikke bli tatt seriøst. Anonymkode: 20118...182 Dette må du absolutt nevne for legen, og legen SKAL ta det seriøst. Det er endel alvorlige tilstander som kan gi stor mage mens resten av kroppen er tynn, blant annet eggstokkreft. Jeg sier ikke at det er det du har, men slike alvorlige tilstander skal utelukkes når man har symptomene. Anonymkode: 4f780...2e8 7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #9 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette må du absolutt nevne for legen, og legen SKAL ta det seriøst. Det er endel alvorlige tilstander som kan gi stor mage mens resten av kroppen er tynn, blant annet eggstokkreft. Jeg sier ikke at det er det du har, men slike alvorlige tilstander skal utelukkes når man har symptomene. Anonymkode: 4f780...2e8 Skriver under denne, og ikke bare så alvorlige tilstander- men et hav av mindre alvorlige (men alvorlig nok) tilstander og. Hvis oppblåstheten er konstant kan dette være acites, acites er en tilstand ikke en diagnose i den forstand, men en betegnelse på at magen er fylt med vann. Anonymkode: 8bb3a...77b 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #10 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært så mye til lege med mageproblemer men har ikke nevnt at magen er stor for er redd for å ikke bli tatt seriøst. Anonymkode: 20118...182 Det første leger gjør ved mageproblemer er å klemme på magen, da ville de vel sagt fra hvis det var noe galt! Anonymkode: 533c3...eee 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #11 Skrevet 5. oktober 2021 Men har legen kjent på magen? Anonymkode: 92208...792 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #12 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det første leger gjør ved mageproblemer er å klemme på magen, da ville de vel sagt fra hvis det var noe galt! Anonymkode: 533c3...eee Det er ikke alltid legen gjør det, og det er absolutt ikke alt man kan finne ut av bare ved å klemme på magen. En krefttumor kan bli ganske stor på en eggstokk uten at den kjennes. Jeg hadde selv cyste på eggstokk som forøvrig sprakk da legen klemte på magen, men før den sprakk kunne man ikke kjenne den utenpå. Anonymkode: 33288...4da
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #13 Skrevet 5. oktober 2021 Gå til gynekolog og sjekk med ultralyd. En kan få "gravid" mage av cyster på eggstokker, jeg har fått det to ganger i løpet av livet mitt til nå. Cyster er ufarlig, men om de er for store kan de fjernes med kikkhullsoperasjon eller dreneres om det er vanncyster. Anonymkode: c8bfe...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #14 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg har også fått gravidmage av vanncyster, de var også så store at jeg merket de når jeg satt og lå på magen. Jeg ville bestilt en time hos privat gynekolog så fort som mulig. Anonymkode: 62582...217 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #15 Skrevet 6. oktober 2021 Bare vent til du har passert 40.. Da kommer alt av kvinne problemer. Deprimerende! Anonymkode: f2572...efe
CorvusCorax Skrevet 6. oktober 2021 #16 Skrevet 6. oktober 2021 Hvorfor tok ikke legen en kikk på magen? Er det vondt om du presser forskjellige steder? Synes du skal få deg en ny time, ta noen tester. Har du endret kosthold de siste mnd?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #17 Skrevet 6. oktober 2021 Ville bedt om Ø-hjelptime i dag. Kan være væske i buken. Dette er ikke noe du venter med. Krev hjelp asap. Anonymkode: 261b9...ada 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #18 Skrevet 6. oktober 2021 Kan jo være alt fra forstoppelse til mer skumle ting, så ville definitivt fått en ny legevurdering! Anonymkode: 9e992...6de 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #19 Skrevet 6. oktober 2021 Hvordan går det hi? Har du andre symptomer? Anonymkode: 261b9...ada
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #20 Skrevet 6. oktober 2021 Hos meg var det cøliaki med kronisk forstoppelse 😶 testes med en blodprøve (mens du fortsatt spiser gluten) Anonymkode: f2855...109
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå