AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg har det siste året hatt et problem hvor jeg våkner og spiser om natten. Det hele begynte med en alt for restriktiv diett hvor jeg gikk ned mye på kort tid og ble ganske underernært, sultet meg sjøl med andre ord og var besatt av kalorier. Nå har jeg tatt tak i problemet og jobbet med spisingen min, jeg spiser altså mye mer enn før, som har endt med at jeg har lagt på meg noen kg, er dog ikke overvektig, 65kg og 173cm. Men det nattspising problemet har enda ikke stoppet. Jeg våkner enda om natten og går i halvsøvne mot kjøkkenet automatisk for å finne mat. Det er som om all viljestyrke forsvinner. Dette resulterer i at jeg spiser mindre på dagen igjen for å ikke legge på meg, noe som gjør hverdagen tung, søvnen blir også dårligere. Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Å har noen opplevd det samme? Synes hele problemet er veldig flaut så har ikke turt å snakke med noen om det.. Anonymkode: 81692...3fe
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 Høres ut som moren min, og hun er et tilfelle uten like😅 Søk hjelp, er alt jeg har å si Anonymkode: 8c8fb...294
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Høres ut som moren min, og hun er et tilfelle uten like😅 Søk hjelp, er alt jeg har å si Anonymkode: 8c8fb...294 Har dette pågått lenge hos henne? Og får hun hjelp? Aner ikke hvor jeg skal søke hjelp Anonymkode: 81692...3fe
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 Har du en kjøkkendør som kan lukkes, eller kan du sette en stol i veien eller lage et annet fysisk hinder? Forhåpentligvis vil du våkne til når du hindres i å gå i halvsøvne. Anonymkode: 71959...b09
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #5 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dette pågått lenge hos henne? Og får hun hjelp? Aner ikke hvor jeg skal søke hjelp Anonymkode: 81692...3fe Hun har holdt det gående i 40 år, og har dessverre fått 4 barn som alle har blitt påvirket av den kjerringa der. Hun stoler ikke på hjelp, og har sagt i alle år at hun er "for gammel til å søke hjelp". Anonymkode: 8c8fb...294
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #6 Skrevet 6. oktober 2021 Kan du ikke drikke et lite glass sukkerfri biola? Eller ta en halv banan? Nok til å kanskje dempe sulten, men for lite til å skulle fortsatt være mett utpå dagen. Anonymkode: 54634...d63
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #7 Skrevet 6. oktober 2021 Tenker du må snakke med fastlegen din og be om å bli utredet for spiseforstyrrelser. Vanlig at det blir trigget av restriktive dietter. Etter en innledende fase med mer anorektiske tendenser (sterk restriksjon av kalorier) så er det vanlig at det følger en periode med mer bulimiske tendenser (overspising etterfulgt av kalorirestriksjoner, tvangsspising). Dette kan være livet ut som noen skriver og eskalere til det ekstreme. Anonymkode: a6e80...569
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå