AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Min nyeste katt har helt siden jeg fikk han gjort sitt ytterste for å plage de jeg har fra før, og det virker ikke som han skjønner kroppspråket deres, som å holde seg på avstand når de freser eller dytter han unna med poten. Nå har det gått såpass langt at de ikke lenger tør å komme hjem, og de gangene de er inne så ligger de kun under sofaen eller senga mi, og jeg vurderer omplassering. Samtidig så sitter det å omplassere langt inne og noe jeg helst vil unngå, så er det noen som har tips til hva jeg burde gjøre? Anonymkode: 3841a...e51
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 Hvorfor sitter det så langt inne å omplassere ham hvis de andre kattene dine lider? Anonymkode: 4e93c...49b 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor sitter det så langt inne å omplassere ham hvis de andre kattene dine lider? Anonymkode: 4e93c...49b Fordi jeg er blitt glad i katten. Anonymkode: 3841a...e51 1
Troyamin Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fordi jeg er blitt glad i katten. Anonymkode: 3841a...e51 Det er jo en veldig egoistisk tankegang og ikke til det beste for noen av kattene. Katter sameksisterer. Men da må det være riktig kjemi. Innimellom går det rett og slett bare fullstendig feil.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #5 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg hadde begynt prosessen med omplassering snartest. Det tar tid å finne et nytt godt hjem. Utsetter du det for mye, kommer kanskje ikke de andre kattene hjem igjen? Og nå som det er vinter, kan de fryse ihjel. Anonymkode: c7efe...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #6 Skrevet 5. oktober 2021 Hvorfor er den nye katten sammen med de gamle allerede? Se litt på hvordan katter bør møtes på youtube for eks Anonymkode: 3eed4...177
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #7 Skrevet 5. oktober 2021 Ja du må omplassere. Her skulle du ha tatt grep med en gang. Her begynte ny pus å nekte den andre bla mat osv. Så her ble jeg sjef over matskål, og alle angrep ble tatt hardt tak i. Helt 100% iht angrep fikk jeg ikke helt til, men ned på levelig nivå. Og når eldre pus kom til maten og den yndre satt der, ga den yngre pusen plass Anonymkode: 59314...fdc
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #8 Skrevet 5. oktober 2021 Dette går jo ikke. Du må slutte å tenke på deg selv og heller tenke på hva som er best for kattene, å de har det jo ikke noe bra slik som det er nå. Anonymkode: 0ea99...11c
Tvist Skrevet 5. oktober 2021 #9 Skrevet 5. oktober 2021 (endret) Skjønner at det er vanskelig. Regner med at alle er kastrerte? Hvor lenge har den nye pusen vært hos dere? Har du korn i familien som kan overta ham? Ville i alla fall hatt en prøvetid på kanskje 3 mnd. Ikke registrer den nye personen som eier på chippen før prøveperioden er over. Endret 5. oktober 2021 av Tvist
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå