Lizza88 Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 (endret) Hei alle. Jeg har nå leid en leilighet i 3 år. Har mast om kontrakt i 2 år nesten daglig, men ennda ikke fått noe. Han sa i starten jeg fikk lov å ha dyr, i helga fikk jeg beskjed om å bli kvitt dyra eller gå på hodet ut på dagen. Han kan ikke først si ja, og at jeg skal kvitte meg med dyr jeg elsker over alt på jord? Det kommer aldri til å skje her i hus hvertfall. Jeg har også vinduer som er muggne, og detter fra hverandre snart. Han har lovd å fikse vinduene nå i 2 år, men jeg får beskjed om att visst Jeg ikke liker det så kan jeg godt flytte ut. I går natt så viste det seg til at vinduet var så nærme på å falle ut pga stormen. Jeg har prøvd å funnet meg en ny plass å bo, men jeg synes min huseier er rett å slett en nasistisk drittsekk. Jeg skulle søke bostøtte engang, og om jeg fikk det måtte jeg betale hqn mere i husleie. Har han egentlig lov til alt dette? Jeg betaler omtrent 10.000 i leie for ei leilighet med mugne/løse vinduer, null brannalarmer, null ventilasjon, spurt om postkasse i snart 1 år uten å få det. Strømmen er på 3000 hver måned når jeg så vidt bruker strøm. Får heller ikke lov å fyre i peisen, for han har stengt den av slik jeg må betale mere i Endret 5. oktober 2021 av Lizza88 2
Lizza88 Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #2 Skrevet 4. oktober 2021 Her er ene vinduet, løst og muggnet. 2
Lizza88 Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2021 (endret) Dette var for noen måneder siden. Han kom å fikset vinduet i forgårs, men nekter å legge på skum og lister fordi jeg hadde dyr her. Delryddet,fjernet bilde/opphavsrett. Chantielle mod. Endret 5. oktober 2021 av Chantielle 2
Lizza88 Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2021 Siden jeg ikke har noe kontrakt, har jeg rettigheter til å holde igjen husleia, eller betale mindre ? Siden han har ennda ikke fikset vinduene, og det nærmer seg en iskald vinter der jeg ikke kommer til å tørre å bruke strøm. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 Nei, mye av det du beskriver er ikke lov. Og det har virkelig ingenting med narsissisme å gjøre. Anonymkode: 30246...feb 37
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 Hva vil du oppnå med en rettsak ? Her må du nok bare flytte heller Anonymkode: 2ebd9...c9d 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 I følge husleielovens §1-4 kan avtale om leie av husrom gjøres både skriftlig og muntlig. Men dersom en av partene krever en skriftlig kontrakt så må dette settes opp. Det er mange som leier leilighet uten skriftlig kontrakt og en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig avtale. Men dersom det skulle oppstå en uenighet eller tvist er det mye lettere å håndtere dette med en skriftlig kontrakt.. Anonymkode: 40d75...95b 1
Lizza88 Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva vil du oppnå med en rettsak ? Her må du nok bare flytte heller Anonymkode: 2ebd9...c9d Fordi han har slitt ut mi helse. Synes ikke han skal få slippe unna med det. Igjen prøvd å flytte, men ingen som oppfyller mine krav. Gir ikke bort dyra mine uansett hva. 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 Hvis ikke det er avtalt noe om oppsigelsestid gjelder husleieloven (3 mnd oppsigelse) Anonymkode: 40d75...95b
Lizza88 Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #11 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I følge husleielovens §1-4 kan avtale om leie av husrom gjøres både skriftlig og muntlig. Men dersom en av partene krever en skriftlig kontrakt så må dette settes opp. Det er mange som leier leilighet uten skriftlig kontrakt og en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig avtale. Men dersom det skulle oppstå en uenighet eller tvist er det mye lettere å håndtere dette med en skriftlig kontrakt.. Anonymkode: 40d75...95b Ingen muntlig eller skriftlig.
Lizza88 Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #12 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, mye av det du beskriver er ikke lov. Og det har virkelig ingenting med narsissisme å gjøre. Anonymkode: 30246...feb Neida, det vet jeg. Hvertfall en psykopat som sliter ut helsa til en. Får høre hver uke om at jeg blir kasta på gata om jeg ikke fyller hannes krav. Jeg vaska gangen for en stund siden, fikk beskjed om att det har ikke jeg gjort fordi jeg ikke hadde vaska heeeeele utgangen. Det er jo bare mi trapp og 1 etasje jeg skal vaske. Ikke andre sitt. 4
Lizza88 Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #13 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis ikke det er avtalt noe om oppsigelsestid gjelder husleieloven (3 mnd oppsigelse) Anonymkode: 40d75...95b Ja. Men han sier jeg skal på hodet ut om jeg ikke kvitter meg med mine dyr. Noe jeg aldri kommer til å gjøre: leiligheta er i dårlig stand, likevel betaler jeg så mye mens jeg får helsa mi ødelagt 1
Antimobbing Skrevet 4. oktober 2021 #14 Skrevet 4. oktober 2021 Hvorfor har dere ikke kontrakt? Hvordan betaler du husleie via bank eller kontanter? hva med depositum har du betalt inn på egen depositumskonto eller gått I fella og betalt kontanter? Er leiligheten godkjent som utleiedel? 3
Lizza88 Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #15 Skrevet 4. oktober 2021 Antimobbing skrev (1 minutt siden): Hvorfor har dere ikke kontrakt? Hvordan betaler du husleie via bank eller kontanter? hva med depositum har du betalt inn på egen depositumskonto eller gått I fella og betalt kontanter? Er leiligheten godkjent som utleiedel? Har aldri fått en kontrakt. Har mast om den nå i 2 år, sier han skal komme med den men kommer aldri. Jeg betaler husleie via banken ja. Ingen depositum her heller. Om den er godkjent, tviler jeg sterkt på. Vinduene er så løse og muglet, og 0 ventilasjon her. naboen min på snart 80 år som hsr bodd her hele livet, hsr heller ikke fått sine vindu fiksa. 1
Lizza88 Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #16 Skrevet 4. oktober 2021 Har jeg lov å holde igjen husleia til ting blir fikset? Leste om ei jente her inne som gjorde det. Fikk tilbake betalt ett halvt år med husleie etter rettsak 1
Lizza88 Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #17 Skrevet 4. oktober 2021 Lizza88 skrev (1 minutt siden): Har aldri fått en kontrakt. Har mast om den nå i 2 år, sier han skal komme med den men kommer aldri. Jeg betaler husleie via banken ja. Ingen depositum her heller. Om den er godkjent, tviler jeg sterkt på. Vinduene er så løse og muglet, og 0 ventilasjon her. naboen min på snart 80 år som hsr bodd her hele livet, hsr heller ikke fått sine vindu fiksa. Jeg bor også alene. Men får absolutt ikgen kontrakt. Han finner bare på unnskyldninger og unnskyldninger for stt han ikke har den 1
Gjest Lunaris Skrevet 4. oktober 2021 #18 Skrevet 4. oktober 2021 Hvilke dyr har du? Elefanter? Han virker temmelig idiot.
A-hunter Skrevet 4. oktober 2021 #19 Skrevet 4. oktober 2021 Er det ikke bedre å bruke energien på å finne et skikkelig sted å bo? For den leiesummen bør det være muligheter nesten hvor som helst i landet. For den summen kan du leie et helt hus i tipp topp stand på gården min med fire store soverom og to stuer... 11
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #20 Skrevet 4. oktober 2021 Vinduet er råttent, ikke mye å fikse der. Mye av det du skriver er ikke lov og det virker som du betaler for mer enn bare din egen strøm. Anonymkode: 085e0...da4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå