AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Vært på Mammografi og ultralyd og silikonpuppene mine har sprukket. Jeg googlet hvilke protesetype jeg har, så finner jeg ut at innleggene jeg har ble tilbaketrukket for 5 år siden. De skriver også at de ikke er anbefalt og ha inne i mer enn tre år. Mine er nå over ti år. 😳 er dette farlig? Jeg har gått med nedsatt allmentilstand over lang tid. Kan det være årsak til disse sprukne puppene? Legen har henvist meg både her og der, siden jeg har klaget over at jeg føler meg dårlig. Så fant ut dette nå på mammografi og ultralyd. Anonymkode: 4428e...6d0
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vært på Mammografi og ultralyd og silikonpuppene mine har sprukket. Jeg googlet hvilke protesetype jeg har, så finner jeg ut at innleggene jeg har ble tilbaketrukket for 5 år siden. De skriver også at de ikke er anbefalt og ha inne i mer enn tre år. Mine er nå over ti år. 😳 er dette farlig? Jeg har gått med nedsatt allmentilstand over lang tid. Kan det være årsak til disse sprukne puppene? Legen har henvist meg både her og der, siden jeg har klaget over at jeg føler meg dårlig. Så fant ut dette nå på mammografi og ultralyd. Anonymkode: 4428e...6d0 Jeg hadde booket meg en time hos ett privat sykehus med en gang, ikke bra med silikon som flyter ut i kroppen. Anonymkode: 29a65...c07 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Du må få fjernet de så fort som mulig. Så du ikke ender opp med silikon i lymfesystemet. Kan godt være silikonen fremdeles bare er i brystene dine, spesielt om det har dannet seg kapsel, men må uansett fjernes snarest. Anonymkode: b81bd...2b7 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vært på Mammografi og ultralyd og silikonpuppene mine har sprukket. Jeg googlet hvilke protesetype jeg har, så finner jeg ut at innleggene jeg har ble tilbaketrukket for 5 år siden. De skriver også at de ikke er anbefalt og ha inne i mer enn tre år. Mine er nå over ti år. 😳 er dette farlig? Jeg har gått med nedsatt allmentilstand over lang tid. Kan det være årsak til disse sprukne puppene? Legen har henvist meg både her og der, siden jeg har klaget over at jeg føler meg dårlig. Så fant ut dette nå på mammografi og ultralyd. Anonymkode: 4428e...6d0 Ikke anbefalt å ha inne mer enn tre år?? Hvem vil vel ta en operasjon hvert tredje år? Er det den medisinske versjonen av wish du har kjøpt den på? Og ja dette kan være god grunn til at du føler deg dårlig. Anonymkode: 6f064...18c 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 Breast implant illness Anonymkode: f4b92...bd6 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke anbefalt å ha inne mer enn tre år?? Hvem vil vel ta en operasjon hvert tredje år? Er det den medisinske versjonen av wish du har kjøpt den på? Og ja dette kan være god grunn til at du føler deg dårlig. Anonymkode: 6f064...18c Jeg googlet McGhan style, som er de protesene jeg har. Da kom jeg inn på siden til klinikken jeg opererte meg. De skriver dette da det er noe de har funnet ut i senere tid 😌😌 at de ikke bør være inne i mer enn tre år og at de ikke benytter disse protesene lenger. Jeg har ikke fått beskjed av klinikken. ts Anonymkode: 4428e...6d0
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Breast implant illness Anonymkode: f4b92...bd6 Takk, ja har googlet litt. Symptomer jeg har å er: håravfall, utslett, ekstrem trøtthet, alltid vondt i hodet, vondt i ledd, ilende smerter i arm, underarmen, skulder. Jeg har fått skikkelig fæl farge i ansiktet, stive fingre, i det siste fått vondt i puppene om de blir kalde, feberfølelse(uten å ha feber), hetetokter. Gått sånn et år nå. På Ultralyd fant de også mye forkalkninger i brystvevet. 😌 TS Anonymkode: 4428e...6d0 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vært på Mammografi og ultralyd og silikonpuppene mine har sprukket. Jeg googlet hvilke protesetype jeg har, så finner jeg ut at innleggene jeg har ble tilbaketrukket for 5 år siden. De skriver også at de ikke er anbefalt og ha inne i mer enn tre år. Mine er nå over ti år. 😳 er dette farlig? Jeg har gått med nedsatt allmentilstand over lang tid. Kan det være årsak til disse sprukne puppene? Legen har henvist meg både her og der, siden jeg har klaget over at jeg føler meg dårlig. Så fant ut dette nå på mammografi og ultralyd. Anonymkode: 4428e...6d0 Man bytter da ikke implantater hvert år, før var det hvert 10.år, men med dagens implantater kan du gå livet ut med de uten å bytte hvis du ikke opplever noe problemer. Du må Iallefall få de ut av kroppen når de har sprukket. Anonymkode: 09c72...c0b 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 Hvordan er de sprukne puppene å ta på? Jeg er redd den ene min har sprukket. Brakk ribbeinet på samme side for to år siden og etter det har den vært litt hardere enn den andre. Den andre er myk og kjennes helt naturlig ut, mens denne er litt hardere. Jeg sliter med ekstrem utmattelse pga annen sykdom, men mistenker at jeg kan ha breast implant illness også siden jeg kjenner meg igjen i alle symptomene. Men jeg har ikke sjekket det på noen måte, så mulig symptomene skyldes den andre sykdommen. Men implantatene kan vel ikke lekke silikon ut i kroppen? Da jeg tok silikon i 2003 fikk jeg beskjed om at implantatene hadde en slags «kapsel» rundt seg som hindrer silikonen i å spre seg i kroppen om de skulle sprekke. De var også laget for å vare livet ut og ikke nødvendig å bytte. Jeg har lyst til å ta ut faenskapen og ta et lite brystløft om det «trengs». Anonymkode: 02a0e...49e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man bytter da ikke implantater hvert år, før var det hvert 10.år, men med dagens implantater kan du gå livet ut med de uten å bytte hvis du ikke opplever noe problemer. Du må Iallefall få de ut av kroppen når de har sprukket. Anonymkode: 09c72...c0b De har tilbakekalt mine proteser! De brukes ikke lenger. På siden til klinikken skriver de at de ikke bør være inne lenger enn tre år. Dette er noe de har funnet ut av i etterkant. Jeg forstår at jeg må få de ut. Men lurer litt på om dette kan være årsaken til at jeg mer eller mindre har gått rundt i svima i et år Nå Anonymkode: 4428e...6d0
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #11 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan er de sprukne puppene å ta på? Jeg er redd den ene min har sprukket. Brakk ribbeinet på samme side for to år siden og etter det har den vært litt hardere enn den andre. Den andre er myk og kjennes helt naturlig ut, mens denne er litt hardere. Jeg sliter med ekstrem utmattelse pga annen sykdom, men mistenker at jeg kan ha breast implant illness også siden jeg kjenner meg igjen i alle symptomene. Men jeg har ikke sjekket det på noen måte, så mulig symptomene skyldes den andre sykdommen. Men implantatene kan vel ikke lekke silikon ut i kroppen? Da jeg tok silikon i 2003 fikk jeg beskjed om at implantatene hadde en slags «kapsel» rundt seg som hindrer silikonen i å spre seg i kroppen om de skulle sprekke. De var også laget for å vare livet ut og ikke nødvendig å bytte. Jeg har lyst til å ta ut faenskapen og ta et lite brystløft om det «trengs». Anonymkode: 02a0e...49e De er egentlig som de alltid har vært å ta på. Men den ene har skiftet litt form. Har sett det lenge, men bare oversett det. 😫 Anonymkode: 4428e...6d0
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #12 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan er de sprukne puppene å ta på? Jeg er redd den ene min har sprukket. Brakk ribbeinet på samme side for to år siden og etter det har den vært litt hardere enn den andre. Den andre er myk og kjennes helt naturlig ut, mens denne er litt hardere. Jeg sliter med ekstrem utmattelse pga annen sykdom, men mistenker at jeg kan ha breast implant illness også siden jeg kjenner meg igjen i alle symptomene. Men jeg har ikke sjekket det på noen måte, så mulig symptomene skyldes den andre sykdommen. Men implantatene kan vel ikke lekke silikon ut i kroppen? Da jeg tok silikon i 2003 fikk jeg beskjed om at implantatene hadde en slags «kapsel» rundt seg som hindrer silikonen i å spre seg i kroppen om de skulle sprekke. De var også laget for å vare livet ut og ikke nødvendig å bytte. Jeg har lyst til å ta ut faenskapen og ta et lite brystløft om det «trengs». Anonymkode: 02a0e...49e Jeg har fått inntrykk av at denne påstanden er feil. Hadde nok tatt det ut om jeg var plaget med symptomer som sammenfaller med breast implant illness. Da får de sett tilstanden inni der, og man får prøvd en periode uten. Anonymkode: d1f12...ab9
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #13 Skrevet 4. oktober 2021 Forfengelighetens pris. 🤣 Anonymkode: ccacf...cc7 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #14 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forfengelighetens pris. 🤣 Anonymkode: ccacf...cc7 Takk for ekstremt godt bidrag til tråden. 🤡 Anonymkode: 93158...3ff 12
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #15 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De er egentlig som de alltid har vært å ta på. Men den ene har skiftet litt form. Har sett det lenge, men bare oversett det. 😫 Anonymkode: 4428e...6d0 Hvordan skiftet form da? Jeg kan også ha fått hard kapsel, kanskje. Har mistet enormt mye hår de siste to årene også og det startet noen måneder etter ribbeinsbruddet. Vet jo ikke om det har noe med det brystet å gjøre, men man vet jo aldri. Anonymkode: 02a0e...49e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #16 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forfengelighetens pris. 🤣 Anonymkode: ccacf...cc7 Huff ja. Du Kan så si! Så dumme valg enkelte tar når man he fylt 18😫 angrer jo selvfølgelig nå. Jeg var helt paddeflat når jeg opererte de inn. Så nå med 350 gram kommer de til å se ut som to beverhaler når jeg tar de ut 🙈 TS Anonymkode: 4428e...6d0 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #17 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De har tilbakekalt mine proteser! De brukes ikke lenger. På siden til klinikken skriver de at de ikke bør være inne lenger enn tre år. Dette er noe de har funnet ut av i etterkant. Jeg forstår at jeg må få de ut. Men lurer litt på om dette kan være årsaken til at jeg mer eller mindre har gått rundt i svima i et år Nå Anonymkode: 4428e...6d0 Hvis du tar dem ut og plagene forsvinner, vet du med sikkert om det er de som er årsaken til dine plager. Anonymkode: e9eb6...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #18 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan skiftet form da? Jeg kan også ha fått hard kapsel, kanskje. Har mistet enormt mye hår de siste to årene også og det startet noen måneder etter ribbeinsbruddet. Vet jo ikke om det har noe med det brystet å gjøre, men man vet jo aldri. Anonymkode: 02a0e...49e Du kan jo ta en tur til legen og be om henvisning til mammografi og ultralyd. Jeg fikk time en uke etter lege sendte henvisning. ts Anonymkode: 4428e...6d0
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #19 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har fått inntrykk av at denne påstanden er feil. Hadde nok tatt det ut om jeg var plaget med symptomer som sammenfaller med breast implant illness. Da får de sett tilstanden inni der, og man får prøvd en periode uten. Anonymkode: d1f12...ab9 Den er nok feil, ja, men på den tiden mente de at de skulle vare livet ut. Er så vanskelig å vite om symptomene skyldes brystene eller den andre sykdommen siden det er så mange like symptomer. Men skal få det sjekket, ja og spare opp penger til å ta det ut. Selv om jeg heldigvis ikke har gigapupper savner jeg mine små flate. Anonymkode: 02a0e...49e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #20 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Man bytter da ikke implantater hvert år, før var det hvert 10.år, men med dagens implantater kan du gå livet ut med de uten å bytte hvis du ikke opplever noe problemer. Du må Iallefall få de ut av kroppen når de har sprukket. Anonymkode: 09c72...c0b Dette er feil. Man bør skifte de ut etter ti år også idag, uansett type. Anonymkode: 4b42c...428 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå