Gå til innhold

Er kaffekanna ødelagt...?


Thomasine

Anbefalte innlegg

I huset vårt har vi en kanne til tevann (hvit) og en kanne til kaffe (kaffe). Logisk hva som er hva for meg, da... ;) Jeg drikker ikke kaffe og liker heller ikke at tevannet mitt smaker av kaffe... :riste:

Da blir teen min ødelagt og jeg må koke opp annet vann... :(

Så, svigermor var innom og klarte å helle kaffe på kanna mi... :sur::grine: og nå har jeg kaffesmak på teen min... :kvalm:

Mener å ha lest at om man fyller den med varmt vann og potetmel så skulle det rense kanna. Ja, den er skinnende ren, men smaken sitter fortsatt i... :forvirret:

Andre forslag til å fjerne SMAK ikke misfarging??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at bakepulver kan hjelpe. Pøs på med bakepulver og hell på kokende vann. NB, gjør dette i oppvaskkummen, det skummer veldig :) La stå leeenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Stakar :troest:

ok! Jeg har jobba på kjøkken og nå bruker jeg samme metode hjemme! det finnes faktisk en egen rensegreie for dette! Kjøp en pakke vanlig kaffetrakter rens på nærmeste dagligvare, kok opp vann og hell det i kanna. Bland ut trakterrensen oppi vannet i kanna og rør rundt eller rist kanna når du har lukket den. La den stå en halvtimes tid og skyll ut på nytt med rent kokende vann to ganger. Vips så er både smak, lukt og gammelt belegg på innsida borte!

:tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at bakepulver kan hjelpe. Pøs på med bakepulver og hell på kokende vann. NB, gjør dette i oppvaskkummen, det skummer veldig :)  La stå leeenge.

:hoppe::hoppe:

Det funka!!! :Nikke:

Jeg har fått tilbake teen min!!!

Takk, takk!!! :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...