Gå til innhold

Våtservietter trygge for huden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Hvilke våtservietter anbefaler dere som også er 100% trygge for barnehud? Til nå har jeg bare brukt tørre stellekluter med vann, men barnehagen vil at vi sender med våtservietter. Har dere en god bleiekrem og anbefale også som jeg kan levere i barnehagen? Siste spørsmål er om noen har erfaring med de litt mer rimeligere bleiemerkene? Nå bruker jeg libero touch, men tror jeg vil levere litt billigere bleier i barnehagen. 

Anonymkode: 4cd6b...23c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen våtservietter som ikke er reknet som trygge for (eksemfrie) barn..? 

God erfaring med Rema-bleier og Anglamark. 

Anonymkode: 24b53...b1f

Skrevet

Jeg leste en test fra forbrukerrådet om våtservietter, der blandt annet libero, pampers, coop extra, anglamark inneholdt stoffet phenoxyethaqol. Noen av disse merkene inneholdt allergifremkallende midler også. Nå er den testen fra 2015, så kan godt hende det er gjort endringer siden. Men er derfor jeg spør, siden jeg absolutt ikke vil at barnet mitt skal bruke hvilke våtservietter som helst.

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker også kun tørre kluter med vann, da barna begynte i barnehagen ble begge to såre av våtservietter selv om de aldri har hatt eksem. Alle våtservietter legger jo igjen et lag med såpe eller noe på huden som noen kan reagere på. Etter dette bruker barnehagen også kun vann, har aldri vært noe problem 😊 når det gjelder bleier bruker vi både lillego, rema sine og anglamark, alle gode syns vi! 

Anonymkode: f652b...c13

Gjest Elise98
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi bruker også kun tørre kluter med vann, da barna begynte i barnehagen ble begge to såre av våtservietter selv om de aldri har hatt eksem. Alle våtservietter legger jo igjen et lag med såpe eller noe på huden som noen kan reagere på. Etter dette bruker barnehagen også kun vann, har aldri vært noe problem 😊 når det gjelder bleier bruker vi både lillego, rema sine og anglamark, alle gode syns vi! 

Takk for svar! Synes lillego bleier ser veldig gode ut, kanskje jeg skal prøve meg på våtservietter der i fra også 🙂 

Skrevet
Elise98 skrev (4 minutter siden):

Takk for svar! Synes lillego bleier ser veldig gode ut, kanskje jeg skal prøve meg på våtservietter der i fra også 🙂 

Ja det er jo bare å prøve, hvis ungen ikke reagerer er det jo topp 😊 lykke til med barnehagestart! Spennende tider 😊

Skrevet

Våtservietter er ikke bra for hunder.

Anonymkode: bbb41...2cd

• Liker 1
Skrevet

Ingen etter min mening. 

Våtservietter for baby fjerner vannfast sminke, grønske på sko og klær. Selv malingsflekker har jeg fått vekk med de våtserviettene. Da tenker jeg at det er noe som ikke er bra for huden til babyer eller barn.

Anonymkode: 67004...c17

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingen etter min mening. 

Våtservietter for baby fjerner vannfast sminke, grønske på sko og klær. Selv malingsflekker har jeg fått vekk med de våtserviettene. Da tenker jeg at det er noe som ikke er bra for huden til babyer eller barn.

Anonymkode: 67004...c17

Jeg har lite lyst til å være den mammaen som krever at barnet mitt får spesialbehandling med tørre kluter og vann. Barnehagen har etterspurt våtservietter, sikkert fordi det er det enkleste for dem i en travel hverdag. Da må jeg bare gjøre mine søk om hvilke våtservietter som hvertfall ikke er så skadelige. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei! 

Hvilke våtservietter anbefaler dere som også er 100% trygge for barnehud? Til nå har jeg bare brukt tørre stellekluter med vann, men barnehagen vil at vi sender med våtservietter. Har dere en god bleiekrem og anbefale også som jeg kan levere i barnehagen? Siste spørsmål er om noen har erfaring med de litt mer rimeligere bleiemerkene? Nå bruker jeg libero touch, men tror jeg vil levere litt billigere bleier i barnehagen. 

I Sverige anbefales ikke våtservietter med mindre det er helt krise. Dette fordi alle våtservietter inneholder konserveringsmidler som kan være hormonforstyrrende for barn. 
Av prinsipp hadde jeg sendt med en pose med fuktede kluter med litt olje på, kun latskap fra barnehagens side.

Har god erfaring med Rema 1000 sine bleier etter å ha testet alle merkene. Wedela sin nappy changing cream er en grei krem å bruke. 

Anonymkode: 9aa11...eae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...