Gå til innhold

Ny seng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må ha en ny seng. Vi har fått en uventet slump med penger og kan derfor kjøpe en skikkelig god seng for første gang i vårt liv

Men…sengen vi begge falt for koster ca 80k. Den er på tilbud så sengen inkl sengegavl vil koste oss 55k

Jeg syns fortsatt det er veldig mye penger og er usikker på om det faktisk er nødvendig å bruke så mye penger på en seng. Vi er begge i 40-årene, jeg med en ganske vond kropp pga kroniske smerter. Trenger vel en diskusjon på hvor mye penger dere har brukt på seng og hvorfor så kanskje jeg forstår at det er fornuftig bruk av pengene eller om jeg burde takke nei til tilbudet og gå for en billigere seng

Anonymkode: af6e5...b8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi falt for en Svane Zavoy som opprinnelig kostet 79 999,-,-. Slapp unna med rundt 40 000,- på tilbud, og har ikke angret et sekund. Beste sengen jeg noen gang har ligget i! 😍

Anonymkode: c5db3...cc6

Skrevet

Man bruker 1/3 av livet i senga.

Så er det en ting jeg aldri sparer på er det seng, dyner og puter, og luksuriøst sengetøy. 

Anonymkode: 42ab2...a59

• Liker 2
Skrevet

Haha og jeg har ikke seng og har levd uten seng i et halvt år og sparer til å få råd til en som koster 2000kr… 

Unn dere den gleden å få en ordentlig seng! Ville dog aldri ha brukt 80 000kr uansett bor rik jeg var, på en seng. Men kanskje 20.

Anonymkode: ba471...2b6

• Liker 1
Skrevet

Kjenner noen med mye ryggplager og hoste som kjøpte en svindyr jensen-seng der rygg og bein kan heves separat, de er strålende fornøyde. Gjør at de plutselig får sovet netter hvor de vanligvis ikke klarte det pga smerter.

Anonymkode: cea21...505

• Liker 2
Skrevet

Er det ting du ikke skal spare penger på her i livet så er det seng og skotøy. Vi har seng fra Tempur og er strålende fornøyd. Kostet ikke like mye som det dere tenker å bruke, men vi kjøpte på tilbud. Det er svært viktig å ligge godt når man sover. 

Anonymkode: aaeba...67c

• Liker 2
Skrevet

Kjøp den! Som en annen har nevnt over her: du tilbringer 1/3 av livet i senga. Med tanke på søvnkvalitet og hva det har å si for livskvaliteten for øvrig, er senga kanskje ditt viktigste møbel. En så dyr seng har dere sikkert i temmelig mange år før den byttes ut (minst 10) , og fordelt over tid blir ikke prisen SÅ forferdelig. Når du i tillegg har en en del smerter er det i alle fall viktig å velge den senga du ligger best i. 

For å sette det litt i perspektiv: de fleste (jeg sier ikke at det MÅ gjelde dere) kjøper langt dyrere biler, med langt større verditap over tid. Du forventer ikke at en 50 000-kroners bil vil holde i 10 år uten påkostninger, for å si det sånn. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser for meg at ei seng som det vil vare resten av deres levetid 🙂 Sikkert bytte av overlagsmadrass med tida - men selve madrassen vil jeg tro holder år etter år.

Hadde jeg hatt flust av penger, ville jeg absolutt gått for den senga jeg falt for, uavhengig av pris. Særlig om man har en vond kropp. Å ligge i ei dårlig seng vil være som å gå i sko man ikke passer. Det gjør man jo ikke.

Anonymkode: 081ae...73f

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger!! 
Nå føler jeg meg mye tryggere i valget av seng, og vi har nå gitt beskjed til butikken at vi godtar tilbudet 😱 nervepirrende da vi aldri har brukt så mye penger på noe før (med unntak av bil da😅

Men det er som flere sier her, man bruker mye tid i en seng. Det er viktig å ha en god seng, spesielt når man har vondter. 
Trengte bare en bekreftelse på en måte siden jeg er så usikker på hvor mye en god seng egentlig koster i dag. Selgere i butikken sier jo nesten hva som helst for å selge dyrest

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner noen med mye ryggplager og hoste som kjøpte en svindyr jensen-seng der rygg og bein kan heves separat, de er strålende fornøyde. Gjør at de plutselig får sovet netter hvor de vanligvis ikke klarte det pga smerter.

Anonymkode: cea21...505

Ikke bare det. Men det er fantastisk når man har en runde med forkjølelse og puster bedre om man ligger litt oppreist. Eller når man skal kose seg med en kopp kaffe på senga en helgemorgen. 

Skrevet

Kan ikke svare direkte på spørsmålet ditt, men jeg hadde virkelig unnet meg en god seng til over 50K om jeg hadde hatt råd til det! Det er en livsinvestering, og det er viktig at man sover godt. Og pris i utgangspunktet har ikke så mye å si, så lenge du er fornøyd med senga, og syns den er god å ligge i.

Jeg kjøpte en seng til 3000kr på jysk for 6 år siden, ingen investering for livet, men den funket bra i 3 år. Beina på den knakk, og akkurat nå har vi bare madrassen på toppen igjen som vi har satt oppå en hjemmesnekra "base". 
Så den dagen jeg har råd, da blir det innkjøp av ny seng her 😆

Skrevet

Jeg ville hørt med noen som kanskje bør kunne noe om dette. Og da tenker jeg at fysioterapeut kanskje kunne bidratt. Hva tilfeldige brukere på KG mener ville jeg ikke ofret en tanke.

Anonymkode: bb38a...554

Skrevet

Til dere med såpass dyre senger.

Hvor lenge kan man forvente at de varer, sånn I forhold til billigere.

Holder de seg i formen over lengre tid? Da kan jeg tenke meg å legge litt mer penger i seng. 

Hilsen ei som ønsker seg god seng og usikker. 

Skrevet
Hanne12 skrev (Akkurat nå):

Holder de seg i formen over lengre tid? Da kan jeg tenke meg å legge litt mer penger i seng. 

Vi har hatt vår i 15 år. Byttet overmadrass to ganger da disse faller litt sammen etterhvert. Men det er jo anbefalt uansett seng på grunn av svette og slitasje. Selve senga og undermadrasser er like fin. 

• Liker 1
Skrevet

Seng er det viktigste møblet man skaffer seg,iallfall om man har kroniske smerter.

Jeg har bekhterevs,fibromyalgi og hypermobile ledd.Har prøvd det meste av senger,men kun Jensen og Wonderland fungerer.Vi har selv en Wonderland nå,men på fredag får vi en Jensen prestige i hus til den nette sum av 57.000.

Man har en seng i 15+ år (de dyre modellene) og god garanti.

Kommer aldri Jysk eller ikea seng på vårt rom,jeg blir helt skakk i bekken og rygg av billig senger….

Lykke til med ny seng 😀

Skrevet
Likka skrev (1 time siden):

Seng er det viktigste møblet man skaffer seg,iallfall om man har kroniske smerter.

Jeg har bekhterevs,fibromyalgi og hypermobile ledd.Har prøvd det meste av senger,men kun Jensen og Wonderland fungerer.Vi har selv en Wonderland nå,men på fredag får vi en Jensen prestige i hus til den nette sum av 57.000.

Man har en seng i 15+ år (de dyre modellene) og god garanti.

Kommer aldri Jysk eller ikea seng på vårt rom,jeg blir helt skakk i bekken og rygg av billig senger….

Lykke til med ny seng 😀

Har hatt IKEA/Jysk seng fram til nå og hater det. Ligger ikke noe godt, føles ut som jeg får liggesår etter ei natt. 
Vi har nå betalt for senga 🥳 må bare vente 3 mnd på den da vi skal flytte og jeg vil ha den levert til det nye huset. Og da slipper vi også å flytte en svær og tung seng selv 

Det var veldig betryggende å se at folk er utelukkende positive til å legge mye penger i en seng om man kan. Var veldig skummelt når vi stod der i butikken så måtte ha noe input fra hvem som helst 😄

• Liker 2
Skrevet
Hanne12 skrev (På 4.10.2021 den 12.25):

Tempur har 10 års garanti på sine madrasser. Hästens har 25 års garanti. Andre madrassprodusenters garanti kjenner jeg ikke, men vil tro de fleste har lange garantier. 

Anonymkode: b16ea...85b

• Liker 1
Skrevet
Hanne12 skrev (På 4.10.2021 den 12.25):

Vi gikk for en seng med 25 års garanti. I tillegg så trenger man ikke bytte ut overmadrassen da den er en med intelligel og ikke er en vanlig overmadrass. Må kjøpe et trekk til å ha mellom overmadrassen og lakenet sånn mtp svette og sånt. 
Vi vurderte en litt billigere seng, men mtp at man må bytte overmadrassen sånn ca hvert 10ende år så var det mer økonomisk å gå for den vi valgte

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tempur har 10 års garanti på sine madrasser. Hästens har 25 års garanti. Andre madrassprodusenters garanti kjenner jeg ikke, men vil tro de fleste har lange garantier. 

Anonymkode: b16ea...85b

Wonderland har også 25 år

Anonymkode: ee60f...b37

Skrevet

Greit nok å investere litt ekstra i en seng, men jeg har mine tvil om hvor mye bedre en seng til 80.000 er mot en til 20.000. Jeg tror forskjellen vil være så marginal at den knapt er målbar, og noe av komforten rett og slett er psykisk overbevisning. 

Hadde aldri giddi blåse bort så mye cash på ei seng. Jeg har en aldeles fucked op rygg som er delt i to, og jeg ligger som ei prinsesse i min Jysk-seng til 10.000

Anonymkode: 04075...b7c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...