Gå til innhold

Svømmebasseng i huset?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har basseng hjemme, inne i huset? Noen som har erfaringer å dele? Hva kostet det, størrelse, hvem er dyktige på utførelse osv?

Anonymkode: cfba5...898

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det hadde vi der jeg vokste opp, og det var ikke noe særlig mtp fukt inne etc. dyrt å holde varmt og forårsaket mye råteskade i husets konstruksjon. ble fjernet etter at det ble svelget noen kameler og brent av noen tusenlapper. 
sikkert bedre løsninger nå i dag, men jeg personlig hadde aldri gått til anskaffelse av sånt. ute derimot, med vannbåren varme, ja jo. 

Skrevet

Vi har det.

Kjøpte huset med basseng, så har lite å komme med vedr. priser og leverandør. Bassenget er ellers 7,2x3,6m og ca. 1,5m dypt.

Vårt er forøvrig i et eget tilbygg til huset, slik at fukt og råte ikke er en problemstilling.

Anonymkode: 14af7...a99

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke turt å ha det i huset. Hvert fall ikke om dere har/skal ha barn/får barn på besøk. Dødsfelle. Min kollegas kone mistet sin 2-åring mens de var på besøk i et slikt hus og hun sto på kjøkkenet og pratet med eieren mens 2-åringen smatt ut av kjøkkenet... Det lå en badeball ute på tildekningsmatten som dekket bassenget 💙

Anonymkode: e2743...439

Skrevet

Man har selvfølgelig lås på døren inn til bassenget. Etter min mening er innendørs basseng mye tryggere enn utendørs.

Anonymkode: 14af7...a99

Skrevet (endret)

En venninne av meg og familien kjøpte et hus med svømmebasseng i kjelleretasjen. Det ble til at de nesten aldri brukte det, fordi det var så vanvittig dyrt å varme opp både vannet og rommet til en behagelig badetemperatur. Det kostet rett og slett for mye, så bassenget ble stort sett stående ubrukt. 

Selv ville jeg aldri hatt så mye vann i samme bygg som huset jeg skulle bo i, pga fordamping og fukt og råte. 

Skulle jeg likevel ha hatt et svømmebasseng i sammenheng med hus som jeg bodde i, skulle døren hatt sikkerhetslås med hemmelig kode, så ingen unger kunne forvillet seg ned i en slik potensiell dødsfelle. 

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...