Gå til innhold

Ditt beste pizzafyll?


søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjemmelaget tomatsaus: Hakket løk, hvitløk og evt chili freses i smør. Har i en boks hermetiske tomater, noen skjeer tomatpuré, salt, pepper, litt sukker, laurbærblad, timian, oregano og basilikum. Lar putre en halvtimes tid. Fisker ut laurbærbladet og heller sausen i blender for å kjøre den glatt.

Fyll: Foretrekker kylling eller biffstrimler, noen ganger hjemmelagede hvitløkskjøttboller Har på chili i ringer, skivet sopp, paprika, løkringer/purre, oliven, noen ganger mais.

Ost: Bruker 50/50 moden cheddar (for god smak) og mozzarella (konsistensen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager sausen selv, gjør det litt enklere enn Arkana da men bruker godt med krydder!

Ellers pleier jeg å ha på stekt karbonadedeig som er krydret med chilli, salt og pepper.

Paprika, annanas må og være med, og så varierer jeg mellom kylling, skinke eller bacon (i tillegg til karbonadedeigen altså).

På toppen bruker jeg pizzaosteblandingen fra Tine med 4 sorter ost. Den er veldig god på smak! Og så har jeg gjerne på litt ekstra norvegia hvis det blir lite ost.

Og så litt oregano eller basilikum til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...jeg bruker dessverre Coop sin ferdige pizzatopping på glass. Men vil gjerne prøve en hjemmelaget saus en gang.

Uansett, oppå der igjen har jeg hakket grønn og rød paprika, av og til stekt champinion, hakken purre, marinerte kyllingstrimler (med santa maria ferdig marinade på pose) som er stekt på stekepanne (lurer på om de kan legges på pizzaen ustekt?). Topper med Coop revet ost og Arla Mozzarella, og som en siste finish; Coop grønn pesto på glass...

Rimelig halvferdiglaget hele greia, men jeg synes nå det er bunnen som gjør pizzaen jeg da. Og husk; det er tanken som teller! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...