AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Del Skrevet 3. oktober 2021 Det er en ung jente der jeg trener. Åpenbart at hun vil så mye... Hun prøver å øke vektene hele tiden, og lager masse lyder. Jeg liker attituden hennes. Jeg ser hun er der ofte (hehe, omtrent like ofte som meg da, eller på samme tid). Men hun løfter ofte med helt feil teknikk. Benkpress bare halvveis ned og med rompa som heves opp i været hver gang hun skal presse stangen opp. Jeg så hun gjorde upright rows med holdning som ikke lignet grisen (langt fremoverlent med overkroppen, er ikke det helt feil?). Jeg tenkte "Stakkars hun kommer til å få skader". Jeg tenkte faktisk så langt at jeg tenkte at hun kanskje er en av disse tidligere anorektikerne som har gått over til å bli trenings addicts. Jeg hadde lyst til å gå over til henne å si noe sånt som " Hei, så flink du er,men jeg vil anbefale deg å ta en time med PT for jeg synes det ser ut som du løfter litt galt, og jeg blir litt bekymret for at du kan få skader". Men det gjorde jeg selvfølgelig ikke... Er jo ikke helt idiot heller. Men jeg kjente jeg fikk omtanke for den jenta, litt sånn omsorgsfølelse. Men det er vel ikke noe man kan gjøre... Anonymkode: 29c63...cee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Del Skrevet 3. oktober 2021 Er særdeles sjeldent at jeg sier noe om slike tilfeller. Gjorde det før, men etter en stund skjønte jeg at det ikke hjelper og oftest er uønsket. Nå humrer jeg bare når folk klager på ryggsmerter o.l. No shit lissom! 😂 Anonymkode: 488b4...2ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Del Skrevet 3. oktober 2021 Si fra til de ansatte på treningssenteret om du er bekymret. Da kan de eventuelt ta det opp med jenta. Kommentarer fra andre på treningen man gjør er nok uønsket i mer enn 99 % av tilfellene... (Er du sikker på at det ikke var bent-over row hun gjorde?) Anonymkode: 54505...079 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 3. oktober 2021 #4 Del Skrevet 3. oktober 2021 Hvis det skjer hver gang så gi en heads up til de som jobber der, så kan de vurdere hva de gjør med det. Jeg husker jeg fikk tips fra en PT når jeg trente, det var greit, men hadde en som ikke jobbet der gjort det så hadde jeg ikke likt det. (Selv om tanken er god). Vedrørende tidligere anorektiker, det kan være en som er tynn og ikke legger på seg og derfor trener for å bygge muskler for å få vekt. Ikke tenk på hvorfor hun er der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Del Skrevet 3. oktober 2021 Å løfte rompa er ikke skadelig, det er bare ikke effektivt. Up right row er skadelig for skuldrene uansett, hun tok sikkert en rygg øvelse som heter fremover bøyd roing. Høres ut som du trenger pt. Anonymkode: 42ade...45c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #6 Del Skrevet 6. oktober 2021 La nå jenta trene som hun vil. Det at du kommenterer kan gjøre hun usikker og selvbevisst. Hun merker fort om hun får vondt i ryggen eller andre ting. Dessuten kjenner man kroppen sin best selv, det som er ubehagelig og vondt for deg, kan være motsatt for noen andre. Anonymkode: f7fed...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #7 Del Skrevet 6. oktober 2021 IKKE si en dritt. Anonymkode: e8cdb...c9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #8 Del Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 3.10.2021 den 13.57): tenkte at hun kanskje er en av disse tidligere anorektikerne som har gått over til å bli trenings addicts. Hva slags stigmatisering er det du egentlig lirer ut av deg her? Anonymkode: 8ea93...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 7. oktober 2021 #9 Del Skrevet 7. oktober 2021 Jeg er ikke så sikker på om jeg ville hatt noen pekefinger av deg TS, jeg leser deg ikke som noen form for ekspert. Enig med resten her, pass på deg selv og gi heller beskjed til de som jobber der. Jeg har gitt beskjed til de jeg ser er usikre på apparater eller står med youtube og prøver å finne ut "hvordan" osv. Men da er de mottagelige, og de blir glade for hjelp. Jeg har også gitt beskjed til en gjeng unge gutter, som kommer til å få en smell i nakke/skuldre om kort tid, men de var IKKE mottagelige. Jeg sa bare at "dere kommer til å få en smell i nakken slik jeg har fått og nå går til behandling for, om dere ikke passer på litt". De ser ikke pent på meg nå for å si det sånn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #10 Del Skrevet 7. oktober 2021 Neinei, jeg vet da forskjell på en upright row og roing. Dette her var upright row som så helt ulik noe annet jeg har sett før, og det var helt opplagt at hun hadde helt grusom holdning. Det var ikke bare meg som sende blikk i hennes retning. Men jeg skal selvfølgelig ikke si noe. Jeg synes bare det er litt vondt å se på, får nesten vondt i skuldrene bare av å se på henne. Menmen, dere mener hun får lære "the hard way" - greit for meg 🙂 Anonymkode: 29c63...cee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #11 Del Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva slags stigmatisering er det du egentlig lirer ut av deg her? Anonymkode: 8ea93...52f Næmen kjære deg, jeg er da fri til å tenke det jeg vil. Det er vel heller ikke akkurat noen bombe at en del av de som tidligere har hatt spiseforstyrrelse har utviklet et tvangsmessig forhold til trening. Det gjelder selvfølgelig ikke alle, og jeg vet ikke om det gjelder den aktuelle jenta. Stigmatisering handler om å forskjellsbehandle. I verste fall kan du si at tanken var fordsomfull, men det er jeg ikke enig i. Anonymkode: 29c63...cee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 8. oktober 2021 #12 Del Skrevet 8. oktober 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Neinei, jeg vet da forskjell på en upright row og roing. Dette her var upright row som så helt ulik noe annet jeg har sett før, og det var helt opplagt at hun hadde helt grusom holdning. Det var ikke bare meg som sende blikk i hennes retning. Men jeg skal selvfølgelig ikke si noe. Jeg synes bare det er litt vondt å se på, får nesten vondt i skuldrene bare av å se på henne. Menmen, dere mener hun får lære "the hard way" - greit for meg 🙂 Anonymkode: 29c63...cee Problemet er at det finnes et HAV av øvelser, og kjenner du ikke til alle er det lett å tro at noen gjør noe feil, mens de egentlig gjør en annen øvelse enn det du tror de gjør. Nå vet jeg jo ikke hva du har observert, men jeg har begynt å gjøre nye varianter av diverse øvelser, og ser at jeg da får en del blikk fordi det sikkert ser ut som jeg har misforstått for eksempel markløft fullstendig. Derfor skal man ha utrolig bra peiling skal man kunne pirke på andres arbeid. Og selv da er det fare for at man bommer. Gjør hun noe du tror er farlig/direkte skadelig kan du si ifra til personalet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå