Gjest mona-- Skrevet 30. september 2005 #1 Skrevet 30. september 2005 Jeg kom for å hente barnet mitt i barnehagen i dag. Det jobber to yngre menn på den andre avdelingen. Så overhørte jeg den ene sa om ei jente på 5 år hvis navn ikke gitt. ”Hu er bra søt da. Tenker hun blir fin om noen år.” OM NOEN ÅR??????? Hva mener dere om den uttalelsen?
Gjest Violetta Skrevet 30. september 2005 #2 Skrevet 30. september 2005 Kommer vel an på hvem som sa det, men man kan jo tolke det litt på samme måten som "hun kommer til å knuse mange guttehjerter med tiden". Synes ikke man skal se spøkelser på høylys dag heller.
Gjest Xavia Skrevet 30. september 2005 #3 Skrevet 30. september 2005 Lignende kommentarer har folk gitt meg om datteren min. Tar ikke noe på vei for det. De mener det i retning av at hun kommer til å knuse mange guttehjerter. (Og akkurat det har vel også blitt sagt, ordrett til meg. Det er vel ment som et kompliment. )
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2005 #4 Skrevet 30. september 2005 Ikke se spøkelser ved høylys dag. Har hørt tilsvarende sagt om guttene mine av kvinnelig bhg.personale: "Han der blir jammen omsverma om ti år!".
Gjest MrsL Skrevet 30. september 2005 #5 Skrevet 30. september 2005 Det er vel sagt som et kompliment det da..... Ikke ta det så negativt.
Gjest Leola Skrevet 30. september 2005 #6 Skrevet 30. september 2005 Nå er det engang sånn at man tidlig kan se hvem som kommer til å bli vakre når de vokser til. Men jeg synes det er unødvendig av en som jobber med barn å uttale seg om dette - det er vel mer noe de fleste av oss tenker men ikke sier høyt.
Gjest Kålungen Skrevet 30. september 2005 #7 Skrevet 30. september 2005 Men jeg synes det er unødvendig av en som jobber med barn å uttale seg om dette ← Hvorfor det? Jobber selv i barnehage, og vi har da flere ganger sagt ting som at " h*n kommer til å bli en skikkelig hjerteknuser når h*n nlir stor" Ser ikke noe galt i det, selv om vi jobber med barna er det da ikke noe galt å kommentere det, det er jo bare en kompliment. Flere har sagt det om sønnen min, jeg har overhodet ikke tatt det ille opp.
:-) anna Skrevet 30. september 2005 #8 Skrevet 30. september 2005 Jeg synes det er feil av barnehagepersonell å si slikt fordi det er en vurdering av barn på grunnlag av utseende. Så små barn skal slippe å høre hvem som er penest. Sikkert hyggelig for de som ER penest, men hva med de barna som IKKE får slike kommentarer.
Naken Skrevet 30. september 2005 #9 Skrevet 30. september 2005 Nå er det engang sånn at man tidlig kan se hvem som kommer til å bli vakre når de vokser til. Men jeg synes det er unødvendig av en som jobber med barn å uttale seg om dette - det er vel mer noe de fleste av oss tenker men ikke sier høyt. ← Sier meg enig.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2005 #10 Skrevet 30. september 2005 Jeg kom for å hente barnet mitt i barnehagen i dag. Det jobber to yngre menn på den andre avdelingen. Så overhørte jeg den ene sa om ei jente på 5 år hvis navn ikke gitt. ”Hu er bra søt da. Tenker hun blir fin om noen år.” OM NOEN ÅR??????? Hva mener dere om den uttalelsen? ← Ja, de var sikkert pedofile Det er vel det du ville fram til med dette innlegget??
xray Skrevet 30. september 2005 #11 Skrevet 30. september 2005 hadde det vært en kvinner som sa det til dæ, om din gutt at han kom til å bli en bra/pen etc om noen år, så hadde du ikke reagert men siden det var en mann , så var det SÅ galt.. til tråd starter: pedo hjelp hjelp
Naken Skrevet 30. september 2005 #12 Skrevet 30. september 2005 hadde det vært en kvinner som sa det til dæ, om din gutt at han kom til å bli en bra/pen etc om noen år, så hadde du ikke reagert men siden det var en mann , så var det SÅ galt.. til tråd starter: pedo hjelp hjelp ← Idioisk svar etter min mening. Det har vel ikke noe med pedofil å gjøre. Men jeg synes likevell det er en upassende. Spesielt hvis andre unger hører det.
Gjest 1111 Skrevet 30. september 2005 #13 Skrevet 30. september 2005 Såklart det er upassende hvis andre barn hører det, men ikke hvis det er en samtale mellom to voksne uten barn til stedet. Har selv hørt det bli sagt i en barnehage og ser ikke noe problem med det - så fremt det ikke er foran barna.
Gjest Kålungen Skrevet 30. september 2005 #14 Skrevet 30. september 2005 Jeg synes det er feil av barnehagepersonell å si slikt fordi det er en vurdering av barn på grunnlag av utseende. Så små barn skal slippe å høre hvem som er penest. Sikkert hyggelig for de som ER penest, men hva med de barna som IKKE får slike kommentarer. ← Nå vet ikke jeg om disse mennene det er snakk om her sa det så ungene hørte det. Men for å ta meg selv og mine kolleger: vi snakker da ikke foran barna om hvem som er pene og hvem som ikke er fullt så pene! Beklager men jeg ser ikke helt problemet her jeg.....
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2005 #15 Skrevet 30. september 2005 Jeg lurer også på om reaksjonene hadde vært like "harde" om det var en kvinnelig ansatt som sa det om en liten gutt. Det er synd om det skal være slik at mannfolk skal bli uglesett fordi de jobber i barnehage. De tilfører viktige verdier og kunnskaper og jeg tror ungene har godt av at det ikke "bare" er kvinner som jobber i barnehagen.
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 30. september 2005 #16 Skrevet 30. september 2005 Hjelp......Ja barnehagepersonell skal være profesjonelle og si og gjøre de rette tingene mens barn og voksne er tilstede, men så glapp det litt da. Hvis dette er den største blemma personalet i barnehagen til ditt barn har gjort i dine øyne, så ta det som et kompliment. Dessuten har vel aldrig du sett på en yngre mann og tenkt i ditt stille sinn........ hmmmm om noen år kommer du til å skape skogbrann i hjerterota til mange jenter. Nei dette må gå på kvota for ubetenksome bemerkninger
Gjest filosofia Skrevet 1. oktober 2005 #17 Skrevet 1. oktober 2005 En kompis av mannen min stod med henda langt nedi lomma og titta oppi vugga til tulla vår, og sier plutselig; "Ja den der får dere ikke problemer med å gifte bort!"
Holly Hobbie Skrevet 1. oktober 2005 #18 Skrevet 1. oktober 2005 Nå er det engang sånn at man tidlig kan se hvem som kommer til å bli vakre når de vokser til. Men jeg synes det er unødvendig av en som jobber med barn å uttale seg om dette - det er vel mer noe de fleste av oss tenker men ikke sier høyt. ← Synes ikke det er saann i det hele tatt, jeg. F.ek.s min bror - husker han var soet, men ikke akkurat vakker, som liten. Naa derimot - han er 21 naa - er han en skikkelig kjekkas mange tror jobber som modell! Traff ogsaa en venninne som jeg ikke hadde sett siden jeg var 12 forleden dag. Hun sa "kan ikke huske du var saa pen da du var yngre!" Saa ting kan forandre seg!
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #19 Skrevet 1. oktober 2005 Nå er det engang sånn at man tidlig kan se hvem som kommer til å bli vakre når de vokser til. Men jeg synes det er unødvendig av en som jobber med barn å uttale seg om dette - det er vel mer noe de fleste av oss tenker men ikke sier høyt. ← Beklager, litt off topic: Jeg var ikke nevneverdig søt/pen da jeg var liten, men har vokst meg pen Jobber nå som modell. Altså, det finnes stygge andunger
Gjest Milah Skrevet 1. oktober 2005 #20 Skrevet 1. oktober 2005 Synes det er undøvendig å komme med sånne komentarer, hvis andre barn hører det. Hvis det ikke er barn i nærheten, ser jeg ikke problemet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå