Gå til innhold

Slankeoperasjon å bulemi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis man har bulimi å en bmi på ca 17 er det helt utelukket å få slankeoperasjon ? Jeg ønsker å ta vekk mye av magesekken for å bli kvitt bulimien, ikke for å gå ned i vekt. Har prøvd å søke på nett å skal ringe privat klinikk i morgen men vil ha noen argumentasjoner i bakhånd slik at kirurgen forstår hva jeg vil å mener. 

Anonymkode: b0235...70f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har utvidet magesekken din med overspising, og ønsker å krympe den? Det vil magesekken din gjøre av seg selv over tid. En operasjon vil ikke fjerne bulimien din; den sitter i hodet. Du trenger hjelp til å få et normalt forhold til mat og kroppen din, ingen operasjon kan hjelpe deg med det. 

Anonymkode: 93829...3a4

• Liker 7
Skrevet

Tror ikke du blir kvitt bulimi ved å fjerne magesekken, du trenger psykisk hjelp først.

Dessuten tror jeg ingen kirurger vil gjøre dette da du kan strekke magesekken ut igjen selv om den er minsket. Snakk heller med fastlegen din i morgen

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har utvidet magesekken din med overspising, og ønsker å krympe den? Det vil magesekken din gjøre av seg selv over tid. En operasjon vil ikke fjerne bulimien din; den sitter i hodet. Du trenger hjelp til å få et normalt forhold til mat og kroppen din, ingen operasjon kan hjelpe deg med det. 

Anonymkode: 93829...3a4

Jeg har fått hjelp til å overvinne anoreksi men den ble jo bare byttet ut med bulimi så jeg håpet å få magesekken til å krympe ville føre til at jeg ikke klarte å få slike episoder med bulimi anfall. Hi

• Liker 1
Skrevet
Thjelp skrev (1 minutt siden):

Tror ikke du blir kvitt bulimi ved å fjerne magesekken, du trenger psykisk hjelp først.

Dessuten tror jeg ingen kirurger vil gjøre dette da du kan strekke magesekken ut igjen selv om den er minsket. Snakk heller med fastlegen din i morgen

Fastlegen vil ikke hjelpe meg med slikt, han driver ikke med psykiatri sier han.

jeg har jo fått hjelp med anoreksi men det skapte bare nye problemer for meg. Hi 

Skrevet

Spiseforstyrrelser er psykisk, ikke fysisk, så du trenger hjelp fra psykolog, ikke en slankeoperasjon.
Lykke til ❤️

Anonymkode: dd78a...5b0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fastlegen vil ikke hjelpe meg med slikt, han driver ikke med psykiatri sier han.

jeg har jo fått hjelp med anoreksi men det skapte bare nye problemer for meg. Hi 

Nei, men be om en henvisning til psykatri? Eller tips om en psykolog i nærheten 

Ja, og en operasjon vil dessverre ikke fikse hodet ditt, du må be om psykisk hjelp til det her

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiseforstyrrelser er psykisk, ikke fysisk, så du trenger hjelp fra psykolog, ikke en slankeoperasjon.
Lykke til ❤️

Anonymkode: dd78a...5b0

Jeg forstår ikke hvordan jeg skal hjelpes, å prate å prate å ha strenge kostlister har jo ikke hjulpet. Når jeg får et anfall så er jeg ikke meg selv å klarer ikke å stoppe, ofte så husker jeg bare bruddstykker av bulimi anfallet og. Alle sier at man må skaffe hjelp men jeg finner ingen som faktisk kan hjelpe meg, jeg er desperat . Hi

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke hvordan jeg skal hjelpes, å prate å prate å ha strenge kostlister har jo ikke hjulpet. Når jeg får et anfall så er jeg ikke meg selv å klarer ikke å stoppe, ofte så husker jeg bare bruddstykker av bulimi anfallet og. Alle sier at man må skaffe hjelp men jeg finner ingen som faktisk kan hjelpe meg, jeg er desperat . Hi

Hva med å ikke prate og prate. For noen gjør det bare ting verre. Hva med å ikke ha strenge kostholdslister å forholde seg til? 

Anonymkode: 73230...6c6

Skrevet

En operasjon vil ikke hjelpe deg. Du kan fremdeles overspise, det vil bare være mye mer ubehagelig. Dessuten ville du antagelig bli fatalt underernært. 

Anonymkode: 3d05b...45d

• Liker 1
Skrevet

De utfører ikke slankeoperasjoner på mennesker som er undervektige. 

Skaff deg psykolog og logg av internett. 

Skrevet

Altså.. De fjerner litt av magesekken, men siden det er en muskel bil du bare jobbe den utover igjen. 

Det er jo derfor så mange (dessverre) blir store igjen etter operasjonen. Du må være sterk,  og jobbe knallhardt med både trening og kosthold for å få effekt av en operasjon. Når du har slitt med kosthold så lenge er dessverre ikke dette veien å gå. Du må få psyken på plass og det finnes ikke snarveier til et godt forhold til mat 

Anonymkode: 68230...de8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har fått hjelp til å overvinne anoreksi men den ble jo bare byttet ut med bulimi så jeg håpet å få magesekken til å krympe ville føre til at jeg ikke klarte å få slike episoder med bulimi anfall. Hi

Da vil du gå tilbake til å ha anoreksi eller noe annet.. Symptomsvitsj kalles det. Det er fordi de underliggende årsakene til at du har spiseforstyrrelse ligger der uavhengig om du har anoreksi eller bulimi. 

Sannsynligvis har du ikke vært lenge nok i terapi, eller behandlingsformen har vært feil for deg. 

Anonymkode: 207e3...755

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen 

_popcorn_, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...