Gå til innhold

Enkle tips for en sunnere hverdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brunhilde skrev (På 16.10.2021 den 8.45):

Klart man føler seg bedre av bær enn av smågodt. Selv om det er fruktsukker i bær, så er det i tillegg fiber og vitaminer, masse godt som kroppen vår har godt av. Tenker jeg. :) 

Men ikke bare det, for det er også sånn at sukkeret er "kapslet inn" og at det dermed frigjøres saktere i kroppen (altså i et tempo som kroppen klarer å holde tritt med), i motsetning til om man koker ned bærene eller juicer dem, sånn at sukkeret blir frigitt og dermed har samme effekt som tilsatt (raffinert) sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er lettere å være sunn hvis jeg handler middag og alt som trengs for en uke. Da får jeg bedre tid og drar ikke innom butikken når jeg er sulten og plukker med noe usunt. 

Kjøper små porsjoner av det usunne, f. eks en boks brus fremfor en stor flaske. 

Jeg tror det kan være lurt å finne ut mer konkret hva man ønsker å endre på og så finne alternativer man kan leve med, fremfor å bare tenke at man skal spise sunnere. Jeg ønsket å spise mer fisk, løsningen på det ble fiskepålegg siden jeg ikke er noe særlig glad i fiskemiddager. Jeg innførte også mer grønnsaker i dietten med å lure det inn, som for eksempel å raspe et par gulrøtter i tacokjøttdeigen og hive spinat i woken. 

Anonymkode: f838e...657

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...