Gå til innhold

ANA- screen, revmatiske sykdommer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis denne og alle andre prøver er innenfor normalen, KAN man fortsatt ha revmatiske sykdommer? Eller kan de plutselig slå ut?

Ble tatt en del prøver på dette for noen år siden. Ingen utslag på dette da.

Det ble tatt pga. tretthetsbrudd (ikke benskjør, ikke plutselig stor belastning), ingen som forstår hvorfor jeg fikk dette.

Men har også symptomer som dårlig sirkulasjon i hender og føtter, veldig stort hårtap, slitt med nakkesmerter og hodepine i mange år, senebetennelse i hofte, ofte hoven i fingrene (føles som vann i fingrene), brain fog (hjernetåke).

Fikk diagnosen adhd for noen år siden. Så noe kan sikkert tilskrives det. Var veldig sliten før den diagnosen ble satt. Men vet ikke om medisiner der kamuflerer utmattelsen jeg kjente på før det, eller om medisinene mot adhd har hjulpet meg. 

Vet jeg ikke burde google. Men blitt redd for lupus. Spesielt siden jeg sliter så veldig med dårlig sirkulasjon (før medisiner for adhd) og uforklarlig stressbrudd og masse hårtap. Ferritin var litt lav sist, men må det være veldig lavt for å gi hårtap som "bivirkning"?

Noen med noen meninger om dette? Har legetime snart, for nye prøver på revmatisme siden sirkulasjonen har blitt så dårlig i hender og føtter siste tiden. Men tenker jo det er rart om disse prøvene plutselig er positive også, eller?

Bare ute etter litt erfaringer fra noen som kanskje har hatt symptomer på revmatiske sykdommer. Tar det noen ganger tid og finne ut av? Har sjøgrens i familien. Ellers ikke noe.

Anonymkode: 4e31c...223

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...