AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Hvordan kan det ha seg at folk tør å ra med babyer og småbarn på reiser til Spania og andre land med høye smittetall? Foreldrene føler seg 100% immune etter vaksinasjon (noe de selvsagt ikke er), men tenker de ikke på det uvaksinerte og sårbare barnet sitt de drar med seg? Jeg lurer oppriktig på om mange føler dette er helt ok? Anonymkode: ea4a7...ee2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 Ingen som har tanker om dette? Oppriktig nysgjerrig. Anonymkode: ea4a7...ee2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 De tenker kanskje det er tryggere å dra på ferie hvor babyene og småbarna ikke omgås så mange andre, heller enn å marinere i RS, rhino, noro osv i barnehagen? Slike virus som er farlige for barn? Så lenge babyene og barna har fått de vanlige barnevaksinene tenker jeg det er helt greit. Anonymkode: fbad5...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De tenker kanskje det er tryggere å dra på ferie hvor babyene og småbarna ikke omgås så mange andre, heller enn å marinere i RS, rhino, noro osv i barnehagen? Slike virus som er farlige for barn? Så lenge babyene og barna har fått de vanlige barnevaksinene tenker jeg det er helt greit. Anonymkode: fbad5...2d3 Babyer er jo ikke i barnehage enda? Og barnevaksiner hjelper ikke mot covid. Anonymkode: ea4a7...ee2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg har reist flere ganger til utlandet, men jeg er voksen. Jeg hadde ikke reist med uvaksinerte barn. Selv om du leier deg et hus dit du kommer så skal du tross alt oppholde deg på minst 2 flyplasser. Anonymkode: f662f...118
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Babyer er jo ikke i barnehage enda? Og barnevaksiner hjelper ikke mot covid. Anonymkode: ea4a7...ee2 Covid er ikke spesielt farlig for de fleste barn, så den risikoen ville jeg ikke sett så mye på. Ville derimot vært veldig skeptisk til å reise utenlands med et barn som ikke hadde fått meslingevaksinen, eller de andre barnevaksinene! Anonymkode: fbad5...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har reist flere ganger til utlandet, men jeg er voksen. Jeg hadde ikke reist med uvaksinerte barn. Selv om du leier deg et hus dit du kommer så skal du tross alt oppholde deg på minst 2 flyplasser. Anonymkode: f662f...118 Ja enig, jeg hadde heller aldri reist med uvaksinerte barn. Risikoen for langtidsplager er høy, over 50% av barn som har hatt covid, selv milde symptomer, får longcovid. Og ingen vet noe om langtidsutsiktene enda. Derfor skjønner jeg ikke at oppegående voksne tør å ta med barna og babyene sine på utenlandsreiser. Er det såå viktig med den reisen at de lukker øynene for mulige konsekvenser? Anonymkode: ea4a7...ee2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja enig, jeg hadde heller aldri reist med uvaksinerte barn. Risikoen for langtidsplager er høy, over 50% av barn som har hatt covid, selv milde symptomer, får longcovid. Og ingen vet noe om langtidsutsiktene enda. Derfor skjønner jeg ikke at oppegående voksne tør å ta med barna og babyene sine på utenlandsreiser. Er det såå viktig med den reisen at de lukker øynene for mulige konsekvenser? Anonymkode: ea4a7...ee2 Kilde? Anonymkode: fbad5...2d3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kilde? Anonymkode: fbad5...2d3 Her f.eks: https://www.nrk.no/vestland/ny-koronaforskning_-over-halvparten-av-unge-med-mildere-symptomer-fikk-langtidsplager-1.15549405 Anonymkode: ea4a7...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kilde? Anonymkode: fbad5...2d3 Og her: https://www.uib.no/med/143795/over-halvparten-av-unge-med-covid-19-har-langvarige-symptomer Anonymkode: ea4a7...ee2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå