Gå til innhold

Sykemeldt pga bihulebetennelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt store smerter og vært sykemeldt nå denne uken her, + noen dager forrige uke. Har hatt store smerter i dag, vondt i kjeve panne og veldig vondt i ett øye/ både i øyet og bak øyet kjennes det ut som men klarer ikke å lokalisere det helt. Går på paragin forte som er det eneste som hjelper. Er det grunnlag nok til å reise til legen for sykemelding til mandag hvis tilstanden min fortsatt er samme? Føler det blir dumt å reise på jobb med vondt, men ikke direkte smerter hele tiden. Hodepine som tas med paracet skjønner jeg ikke er egenmld/sykemld grunnlag, men her må jeg ta paragin forte for å komme over smertene. Smerter kommer mest på kvelden når jeg har stresset/rydda og litt stress blir det jo med barna på 1 og 3 år. Har 3 dagvakter, en ettermiddag så en dagvakt igjen denne uka😭 

Lurer også på hva deres erfaringer er med bihulebetennelse? Hadde dere også store smerter? Hvor lang tid tok det før det gikk over? Mener å huske jeg har hatt dette før men ikke i nærheten av sånne smerter. 

Anonymkode: a772c...773

Videoannonse
Annonse
Gjest Era Vulgaris
Skrevet

Jeg har levd med kronisk bihulebetennelse i nesten tre år. Har hatt to operasjoner og utallige antibiotikakurer, uten at det hjalp på selve infeksjonen. I prosessen ble jeg resistent mot to ulike typer antibiotika...
Det hele var et lite helvete, og jeg visste aldri hvordan formen ville være dagen etter. Kunne føle meg ok en dag eller to, før det var like ille igjen - og sånn holdt det på i nesten tre år. Jeg måtte jo være på jobb, men når det var som mest smertefullt, ble det sykedager. 

Skyller du nesa med saltvann for å holde det åpent? Man får kjøpt sånn nesehorn til skylling på apoteket, og det er lurt å benytte det minst to ganger om dagen. 
Hvis du ikke er bedre i morgen, ber du så klart om utvidet sykemelding.

Skrevet

Jeg har bhb iallefall en gang i året, ofte to og.

Vondt som f! Men etter at jeg starter på antibiotika går det 3-4 dager så kjenner jeg at det letter. Jeg jar også god erfarong med antibiotika-spray. En nesespray, slik at du slipper å tiføre antibiotoka til hele kroppen.

Anonymkode: b75c4...bd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...