AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Og har vært på legevakten pga det. Hvorfor sa kontoristen til meg at dersom jeg skulle komme ned så måtte jeg komme ned før kl 24?? Anonymkode: 73828...f66
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 Edit: kontoristen sa det til meg i tlf da jeg ringte. Anonymkode: 73828...f66
Fireflies Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 Kan være at de har mer press på legekontoret etter det. Generelt er legevaktene ofte mindre dårlig på psykisk helse. 😕
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 Fireflies skrev (1 minutt siden): Kan være at de har mer press på legekontoret etter det. Generelt er legevaktene ofte mindre dårlig på psykisk helse. 😕 Ja men jeg tror kanskje det er fordi hun er en psykopat og ønsket at jeg ikke skulle rekke det slik at jeg endte med å gjøre det de ønsker jeg skal gjøre for å bli kvitt meg. Eventuelt at hun bare bruker det som en syk måte å ha kontroll på. Men jeg hadde ikke tenkt til å dra på legevakten uansett siden jeg har en ekte legevakt. Jeg skulle bare høre hvordan ståa var og om de fortsatt ønsket meg vekk og det gjorde de så da kan jeg fortsette å ha det dårlig. Anonymkode: 73828...f66
Fireflies Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja men jeg tror kanskje det er fordi hun er en psykopat og ønsket at jeg ikke skulle rekke det slik at jeg endte med å gjøre det de ønsker jeg skal gjøre for å bli kvitt meg. Eventuelt at hun bare bruker det som en syk måte å ha kontroll på. Men jeg hadde ikke tenkt til å dra på legevakten uansett siden jeg har en ekte legevakt. Jeg skulle bare høre hvordan ståa var og om de fortsatt ønsket meg vekk og det gjorde de så da kan jeg fortsette å ha det dårlig. Anonymkode: 73828...f66 Jeg vil ikke tro at hun er psykopat eller at det er en måte å skulle ha kontroll på. Ikke at det hjelper i en vanskelig situasjon. Jeg har selv fått beskjed at med mindre det er fare for liv så er det ikke noe legevakten kan gjøre, hjelper lite når man er dårlig og trenger hjelp. Det er bra du har noen du kan gå til! Blir du for dårlig så reiser du uansett ned.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #6 Skrevet 2. oktober 2021 Hvis du har behov for psykolog, men det ikke står mellom liv og død, så må du ta kontakt med fastlege og fortelle om situasjonen din - hold ingenting tilbake. Det er mye pågang om dagen og det er mange som sliter dessverre, så det er vanskelig å få hjelp av legevakten med mindre det står mellom liv og død. Har du god økonomi nok til å ty til privat psykolog, så anbefaler jeg det, da det kan være en del ventetid for å få offentlig psykolog, kommer an på i hvor stor grad du sliter og hvor i landet du oppholder deg. Anbefaler deg også å kontakte hjelpetelefonen (https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen) om du har det vanskelig og trenger noen å prate med. Kan også anbefale sidetmedord.no. Anonymkode: 112f4...4e0 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #7 Skrevet 2. oktober 2021 Få noen du kjenner godt til å ringe nødtelefonen og si at de er bekymret for deg, at de ikke tør å la deg være alene… Anonymkode: 8a683...882
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #8 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg fikk beskjed om helst før kl. 22, for da var AAT tilgjengelig. Kan det ha vært noe sånt? Anonymkode: b7b84...1c9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #9 Skrevet 2. oktober 2021 Hm. Ikke legg så mye i hva som ble sagt. Hvis du bor for langt unna til å rekke midnatt, som er nå - er du på legevakten? - så må du bare si det, så tar de deg vel imot senere også. Anonymkode: af440...1df 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #10 Skrevet 2. oktober 2021 Mest sannsynlig fordi det er da psykiatrisk legevakt er åpent eller de har noen på vakt som er mer kompetente. Hvis det er akutt kan du selvfølgelig komme hele døgnet! Anonymkode: 64115...439
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 Hva gjør legen da? Snakker med deg? Gir deg medisin? Hvilke hjelp kan du få på natt? Anonymkode: 53f13...3ea 1
TheQueen123 Skrevet 3. oktober 2021 #13 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva gjør legen da? Snakker med deg? Gir deg medisin? Hvilke hjelp kan du få på natt? Anonymkode: 53f13...3ea Man kan såklart legges inn på akutt psykiatrisk der man kan få mer hjelp Om du kommerfør klokken 23 f.eks vil de ikke legge deg inn på akutten, da setter de deg heller i kontakt med akutt team som eventuelt kan komme hjem til deg. Min erfaring er at det er best å komme på natten får da kan du få en innleggelse noe jeg syntes har hjulpet mer enn aat team. Det er bare om legen setter deg under tvang og du kommer på dagtid at du jan legges inn på akutt psykiatrisk, og det skal jo mye til at legen tar den beslutningen.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #14 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg antar legevaktlegen(e) har hvilende vakt mellom for eksempel 24.00 og 06.00 og at de da i utgangspunktet bare tar imot veldig akutte ting siden legene ideelt sett skal sove da, og at de derfor helst vil at folk skal komme før 24.00. Men nå høres det jo ut som du virkelig trenger hjelp nå, så da synes jeg du skal møte opp uansett Anonymkode: 3876f...0fe
Michaelhe Skrevet 3. oktober 2021 #15 Skrevet 3. oktober 2021 (endret) Jeg har ikke vært på legevakten med slikt. Men jeg oppsøkte en lege, og så en spesialist. Jeg fulgte de råd jeg ble gitt, som stort sett var: tenk fornuftig. Og så fikk jeg medisiner, som jeg brukte i mange år. Man må lete litt før man finner den rette pillen fordi alle reagerer ulikt på stoffer. Men de hjalp greit, og så blir man bedre. Og da trenger man dem ikke. Når man blir gammel må man til slutt gå på mange piller uansett. Så unødvendige piller bør unngås. Endret 3. oktober 2021 av Michaelhe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå