Gå til innhold

Unnvikende personlighetsforstyrrelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg mistenker at jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse. Jeg kjenner meg igjen i mange symptomene. Jeg har sosial angst men også mindreverdighetsfølelse, redd for avvising og dumme meg ut. Tar kritikk veldig nært. Føler meg ikke bra nok for kvinner men samtidig har jeg alltid blitt avvist selv når jeg presset meg selv. Har dårlig selvbilde selvom. Det har vært slik siden jeg var barn. Jeg burde ikke diagnostisere meg selv men ingen i psykiatrien eller andre brakte dette opp. Kan legge til at jeg har body dysmorphia. 

Noen her som har det? Hvordan ser livet ditt ut? Jeg er venneløs og jomfru.

Anonymkode: c35ac...6f5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typisk er at nære relasjoner er vanskeligst så det er ikke som å ha sosial angst. 

Anonymkode: c7fe3...63c

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Typisk er at nære relasjoner er vanskeligst så det er ikke som å ha sosial angst. 

Anonymkode: c7fe3...63c

Men for å få nære relasjoner så må man jo være ukjente først.. 

Jeg har også den diagnosen og er venneløs og jomfru jeg også. 

Anonymkode: 94636...3ca

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde den diagnosen før.

Den var faktisk ganske chill for jeg unngikk å bli såret. Den fungerte som en  mekanisme som gikk av seg selv. 

nå er jeg emosjonelt ustabil og fryser når vonde ting skjer. Den er tusen ganger verre. Med unnvikende pf betyr det at man gjerne har bra ting å beskytte, man har noe som er verdt å beskytte. 

Anonymkode: 37e0e...ea7

Skrevet

Du bør ta dette opp med lege eller hvis du har noen å snakke med innen mental helsehjelp. Svært mange av oss  med unnvikende pf blir feildiagnostisert med angst og depresjoner, ofte blir vi utskrevet som friske og blir så gradvis dårligere igjen. Noen behandlere vil ikke snakke om pf med pasientene sine før...år og dag er gått. Noen mener at det viktigste er at vi klarer hverdagen greitt og at vi da ikke trenger vite hva diagnose som er satt. Uansett. Si det som det er neste gang du er hos lege/psykolog eller hvem du får hjelp av. Skriv det på en lapp hvis du synes det er vanskelig å si det. Holder å skrive "unnvikende pf?" Så vil du garantert få en grei samtale om hvordan du har det og veien videre. 

Lykke til ❤

Anonymkode: 96856...754

Skrevet

Hvor gammel er du ?  Hadde du venner da du var barn/ungdom?

Anonymkode: ba00a...116

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...