Gå til innhold

Har du feiret?

Egenskap

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest AthenaRavenLuna

Nei, har ikke feiret.  Pandemien er her fortsatt. 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skålte til at myndighetene og viruset etter harde forhandlinger endelig ble enige om at nå er det trygt å leve som normalt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men alene hjemme for meg selv, og ikke sammen med tusenvis av drita gærninger i sentrum. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feiret ikke. Jeg og mannen valgte å forholde oss normalt til en liten kohort med mennesker før åpningen uansett. Det bestod av våre foreldre, søsken med barn og besteforeldre. Vi besøkte hverandre ofte, men holdt ikke alltid avstand. Noen ganger klemte vi hverandre også. 

Men.. ingen av oss omtrent hadde noen særlig andre nærkontakter. Vi holdt heller avstand til andre i familien, og venner + vi møtte dem sjeldent/møtte de ikke. Det var heller ingen av oss som trengte å være i nærheten av folk på jobb heller. Ingen av oss har fått noe corona eller. 

Vi valgte å gjøre det på den måten, for å ikke bli nedbrutt psykisk. Det er viktig med sosial omgang, for livskvaliteten. Den dagen Norge åpnet var faktisk mine foreldre og svigerfam på besøk hos oss. Ingen forandringer fra hva det var før Norge åpnet altså.

Jeg leste nyhetene den kvelden om hvor mye trengsel det var på byen, og syntes det var typisk norsk mentalitet. Alle skulle ut å feire på engang, og gjøre det samme. Det går ikke ann å vente til en annen helg på en måte. Typisk norsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen

Nei. Holder avstand, spriter hender, klemmer ingen og holder meg unna store mengder med folk, akkurat som før gjenåpningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiret med en kjempefest her. 

Retter en STOR TAKK til alle dem som har jobbet bak kulissene for å få avsluttet "smittetyranniet" vi har levd under. 

Som vi alle kan se på tallene for smittede, innlagte og døde var det helt unødvendig å fortsette med tiltak. De kunne vært avsluttet for lenge siden, og var med all sannsynlighet helt unødvendige i utgangspunktet. 

Det er en bitter pille å svelge for alle de små smittevernsdiktatorene her inne at de har tatt så grundig feil. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ikke på en måten du mener-jeg har feiret inni meg-kjent roen senke seg i kroppen og føle glede stort sett hele tiden.

Og slippet depresjonen som jeg kjente spesielt når jeg satt alene hjemme på julaften og de 7 mnd lockdownen.

Jeg kjenner meg lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egenskap skrev (18 timer siden):

Norge åpnet landet, og restriksjonene er fjernet. 

Feiret du? Hvordan?

Nope, helt greit at alt er åpent.

Men å farte ut på byen for å klemme enhver fulle gjøk man ser, har jeg ingen behov for.

Korona tar ikke ferie selv om alle andre gjør :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen feiring men jeg gleder meg å begynne på dansekurs igjen for det har jeg savnet. Ellers har jeg levd som vanlig hele koronatiden, jeg trives med avstand og alenetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sirisiri10
Honey Dew skrev (5 minutter siden):

Ingenting å feire at 6 millioner mennesker er døde av covid.

Er ikke akkurat det man feirer, er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (11 minutter siden):

Ingenting å feire at 6 millioner mennesker er døde av covid.

tenkte siden jeg så nrk nyhetene, da ble det fremstilt som party og glede. Da tenkte jeg det ble slik i alle hjem også. Derfor jeg spør. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg feire? Å se på oppmerksomhetssyke ekstroverte få gledesrus over å tappe kolleger for energi, eller bruke over 1 time ekstra av fritiden min til og fra jobb, eller å stå opp tidligere for å få gleden av å oppleve dette dag etter dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...