AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Hei! Jeg er en mann på 27 som jobber som advokatfullmektig i et av de største firmaene i Oslo. Og jobben er et rent helvete og langt fra så glamorøs som folk på utsiden får inntrykk av. Ekstremt timeføringspress og krav om tilgjengelighet 24/7 er noe jeg har fått nok av. Jeg trodde jeg skulle kunne skape meg det livet jeg ønsket, men selv om jeg tjener ganske godt har jeg sjelden tid til å bruke pengene på noe, og uansett er jeg ufattelig sliten når jeg først har litt fri. Datinglivet mitt er også så som så, stort sett er det jenter som ser etter menn med prestisje/«gold diggers» som er interesserte i meg. Jeg har sett på nye jobber, og en del stillinger som rådgiver i det offentlige på steder langt utenfor Oslo (Steinkjer, Leikanger, Tynset, Bodø, Arendal) virker virkelig interessante. Lønna er dårligere enn min nåværende jobb, men jobbene er mer samfunnsnyttige enn min nåværende som består av å skrive standardkontrakter og se gjennom selskapsdokumenter i forbindelse med kjøp og salg av selskaper. Pluss at det er mer behagelige arbeidstider. Jeg tror det å flytte til et helt nytt sted kan gi meg en ny start og mer pusterom. Det jeg er bekymret for, er at jeg ikke får møtt nye venner og en potensiell kjæreste og blir gående for meg selv. Er det noen som har erfaringer med en slik situasjon her? Anonymkode: 22b87...844 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 Og? Mange flytter alene til et nytt LAND. Anonymkode: 8f701...39e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei! Jeg er en mann på 27 som jobber som advokatfullmektig i et av de største firmaene i Oslo. Og jobben er et rent helvete og langt fra så glamorøs som folk på utsiden får inntrykk av. Ekstremt timeføringspress og krav om tilgjengelighet 24/7 er noe jeg har fått nok av. Jeg trodde jeg skulle kunne skape meg det livet jeg ønsket, men selv om jeg tjener ganske godt har jeg sjelden tid til å bruke pengene på noe, og uansett er jeg ufattelig sliten når jeg først har litt fri. Datinglivet mitt er også så som så, stort sett er det jenter som ser etter menn med prestisje/«gold diggers» som er interesserte i meg. Jeg har sett på nye jobber, og en del stillinger som rådgiver i det offentlige på steder langt utenfor Oslo (Steinkjer, Leikanger, Tynset, Bodø, Arendal) virker virkelig interessante. Lønna er dårligere enn min nåværende jobb, men jobbene er mer samfunnsnyttige enn min nåværende som består av å skrive standardkontrakter og se gjennom selskapsdokumenter i forbindelse med kjøp og salg av selskaper. Pluss at det er mer behagelige arbeidstider. Jeg tror det å flytte til et helt nytt sted kan gi meg en ny start og mer pusterom. Det jeg er bekymret for, er at jeg ikke får møtt nye venner og en potensiell kjæreste og blir gående for meg selv. Er det noen som har erfaringer med en slik situasjon her? Anonymkode: 22b87...844 Så lenge du har godt forhold til dine foreldre og dem støtter deg, hvorfor ikke. Vet du lengde på din oppsigelsestid? Uansett det er responsen på din jobbsøknad som kan definere hvor du ender. Søk til forskjellige steder og jobbannonse som betyr noe for deg. Sett opp liste dit du ønsker mest. Anonymkode: 545c4...2cd
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg flyttet over to timer hjemmefra til en sørlandsby helt alene. Jeg trengte en ny start på mine premisser og har ikke angret ett sekund. Kjente ingen her. Noe som også tvang meg til å være mer sosial. Jeg sosialiserte først med nye kollegaer, pratet litt med de i kassa på butikken. Spurte om tips til hvor jeg kunne gjøre det og det, stakk ut på byen osv. Så fikk jeg etterhvert venner, møtte mannen min, og ti år senere er vi gift med to barn. Poenget mitt er at du bare bør satse. Penger er ikke alt her i livet håper du følger hjertet og drømmen din. Og om du ikke trives så kan man alltids flytte tilbake. Anonymkode: 89ebf...23c 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 Det er også et alternativ å skifte jobb uten å flytte? Men, jeg har flyttet alene til en ny by i voksen alder og skapte meg nytt nettverk der. Det er noe man aktivt må gå inn for og ikke like lett som når man var student (De fleste har allerede gode venner og familie). Anonymkode: 3a1a8...3f8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #6 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så lenge du har godt forhold til dine foreldre og dem støtter deg, hvorfor ikke. Vet du lengde på din oppsigelsestid? Uansett det er responsen på din jobbsøknad som kan definere hvor du ender. Søk til forskjellige steder og jobbannonse som betyr noe for deg. Sett opp liste dit du ønsker mest. Anonymkode: 545c4...2cd Vi snakker om et 27 år gammelt menneske her. Anonymkode: ff993...3fc 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #7 Skrevet 2. oktober 2021 Har du absolutt ingen interesser tror jeg det kan bli vanskelig, men det går fint an å få venner og kjæreste gjennom jobb og fritidsaktiviteter. Så vil du jo kunne gå litt ned i boutgifter hvis du flytter til en mindre by, så det kan jo hjelpe litt på den lavere lønnen. Hvorfor ikke bare tenke at du prøver i 2-3 år og ser hva som skjer? Så kan du flytte tilbake hvis du mistrives. Anonymkode: aa057...c42
Gjest Mr Bergen Skrevet 2. oktober 2021 #8 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg er en mann på 27 som jobber som advokatfullmektig i et av de største firmaene i Oslo. Og jobben er et rent helvete og langt fra så glamorøs som folk på utsiden får inntrykk av. Ekstremt timeføringspress og krav om tilgjengelighet 24/7 er noe jeg har fått nok av. Jeg trodde jeg skulle kunne skape meg det livet jeg ønsket, men selv om jeg tjener ganske godt har jeg sjelden tid til å bruke pengene på noe, og uansett er jeg ufattelig sliten når jeg først har litt fri. Datinglivet mitt er også så som så, stort sett er det jenter som ser etter menn med prestisje/«gold diggers» som er interesserte i meg. Jeg har sett på nye jobber, og en del stillinger som rådgiver i det offentlige på steder langt utenfor Oslo (Steinkjer, Leikanger, Tynset, Bodø, Arendal) virker virkelig interessante. Lønna er dårligere enn min nåværende jobb, men jobbene er mer samfunnsnyttige enn min nåværende som består av å skrive standardkontrakter og se gjennom selskapsdokumenter i forbindelse med kjøp og salg av selskaper. Pluss at det er mer behagelige arbeidstider. Jeg tror det å flytte til et helt nytt sted kan gi meg en ny start og mer pusterom. Det jeg er bekymret for, er at jeg ikke får møtt nye venner og en potensiell kjæreste og blir gående for meg selv. Er det noen som har erfaringer med en slik situasjon her? Anonymkode: 22b87...844 Det jeg ville tenkt over er hvor sosial og utadvendt du er ift nytt nettverk på nytt bosted. Selv er jeg ikke den som lettest knytter nye vennskap og ville slitt her. Og hvor mye dine venner og nettverk betyr for deg. Ny jobb er gode greier, men livet er også annet, forhåpentligvis
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 Tror jeg ville fokusert på hva din nåværende jobb gjør med helsen din først og fremst. Få en jobb som er levelig, enten det er i Oslo eller uti gokk. Evt vennskap bøter ikke på en ødelagt helse. Jeg flyttet selv alene til Oslo for å være nærmere behandlingstilbud som ikke eksisterer i bygda mi. 1.Helse 2.Venner Og jeg fikk heldigvis noen nye😀og de gamle holder jeg kontakten med, og treffes ca to ganger årlig. Anonymkode: bbf15...0e7
ferdig Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 Hvorfor ikke? Er vel ikke slik at om du flytter og angrer om to år så er du tvunget til og bli der.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg flyttet litt over to timer hjemmefra da jeg var ferdigutdannet som 25-åring. Det var mange på min alder på arbeidsplassen der jeg fikk jobb og jeg ble bedt med ut på byen allerede et par uker etter at jeg begynte i jobben. Anonymkode: f4eb1...edc
Mooza Skrevet 3. oktober 2021 #12 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 19.22): Hei! Jeg er en mann på 27 som jobber som advokatfullmektig i et av de største firmaene i Oslo. Og jobben er et rent helvete og langt fra så glamorøs som folk på utsiden får inntrykk av. Ekstremt timeføringspress og krav om tilgjengelighet 24/7 er noe jeg har fått nok av. Jeg trodde jeg skulle kunne skape meg det livet jeg ønsket, men selv om jeg tjener ganske godt har jeg sjelden tid til å bruke pengene på noe, og uansett er jeg ufattelig sliten når jeg først har litt fri. Datinglivet mitt er også så som så, stort sett er det jenter som ser etter menn med prestisje/«gold diggers» som er interesserte i meg. Jeg har sett på nye jobber, og en del stillinger som rådgiver i det offentlige på steder langt utenfor Oslo (Steinkjer, Leikanger, Tynset, Bodø, Arendal) virker virkelig interessante. Lønna er dårligere enn min nåværende jobb, men jobbene er mer samfunnsnyttige enn min nåværende som består av å skrive standardkontrakter og se gjennom selskapsdokumenter i forbindelse med kjøp og salg av selskaper. Pluss at det er mer behagelige arbeidstider. Jeg tror det å flytte til et helt nytt sted kan gi meg en ny start og mer pusterom. Det jeg er bekymret for, er at jeg ikke får møtt nye venner og en potensiell kjæreste og blir gående for meg selv. Er det noen som har erfaringer med en slik situasjon her? Anonymkode: 22b87...844 Du lever en gang. Nå er du fanget i denne karriere-fella som spiser deg opp. Du er ung og du trenger å oppleve ting. Hva har du å tape på å prøve? Du vil jo få ny erfaring, og dermed muligens kunne ta andre liknende jobber i Oslo om du eventuelt ombestemmer deg. Dra på eventyr! Prøv noe nytt. Få perspektiv. Jeg elsker å flytte, jobbe med ulike ting innen min bransje. Treffe nye folk fra andre deler av landet. Jeg tror det kan bli kjekt! ...ta det som et prøveår. Du mistrives jo nå, så hvorfor ikke?? Jeg synes det høres spennende ut og klokt ut! 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #13 Skrevet 8. oktober 2021 Hold deg unna sørlandet, men bortsett fra det rådet sier jeg GO FOR IT ! Anonymkode: 422f4...44e
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 On 10/2/2021 at 7:22 PM, AnonymBruker said: Hei! Jeg er en mann på 27 som jobber som advokatfullmektig i et av de største firmaene i Oslo. Og jobben er et rent helvete og langt fra så glamorøs som folk på utsiden får inntrykk av. Ekstremt timeføringspress og krav om tilgjengelighet 24/7 er noe jeg har fått nok av. Jeg trodde jeg skulle kunne skape meg det livet jeg ønsket, men selv om jeg tjener ganske godt har jeg sjelden tid til å bruke pengene på noe, og uansett er jeg ufattelig sliten når jeg først har litt fri. Datinglivet mitt er også så som så, stort sett er det jenter som ser etter menn med prestisje/«gold diggers» som er interesserte i meg. Jeg har sett på nye jobber, og en del stillinger som rådgiver i det offentlige på steder langt utenfor Oslo (Steinkjer, Leikanger, Tynset, Bodø, Arendal) virker virkelig interessante. Lønna er dårligere enn min nåværende jobb, men jobbene er mer samfunnsnyttige enn min nåværende som består av å skrive standardkontrakter og se gjennom selskapsdokumenter i forbindelse med kjøp og salg av selskaper. Pluss at det er mer behagelige arbeidstider. Jeg tror det å flytte til et helt nytt sted kan gi meg en ny start og mer pusterom. Det jeg er bekymret for, er at jeg ikke får møtt nye venner og en potensiell kjæreste og blir gående for meg selv. Er det noen som har erfaringer med en slik situasjon her? Anonymkode: 22b87...844 Jeg syns du burde prøve å søke deg over til en av de jobbene du har sett på Anonymkode: 46444...b18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå