Gå til innhold

Mistenkelig ny nabo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har flyttet inn en ny nabo som jeg mistenker dyrker canabis. Kan jeg tipse politiet?

Anonymkode: 342e4...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyrker cannabis? Hvorfor mistenker du det?

Ja, du kan jo alltids tipse politiet, men med mindre naboen har en diger plantasje tenker jeg det får være grenser for hvilke enkle lovbrudd man melder ifra om, men det er nå bare meg da. 

Anonymkode: f717a...b46

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doktor Dyregod skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tror du det?

Det er alltid lys på kaldt loftet, tenker naboen dyrker noe der oppe. Det er unormalt med lys der til alle døgnets tider.

Anonymkode: 342e4...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man skal tipse politiet om kriminelle handlinger. Mistanken bør være ganske stor jo mer bagatellmessig lovbruddet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det har flyttet inn en ny nabo som jeg mistenker dyrker canabis. Kan jeg tipse politiet?

Anonymkode: 342e4...16a

Det spørs jo på omstendighetene. Hvis det er noe du drømte, eller du føler naboen passer til å være en person som gjør slikt pga. langt hår og hippiearmbånd, så er grunnen til mistanken ikke nok til å ringe.

Hvis det er fordi det STINKER cannabis fra boligen (når man dyrker så er det ikke bare snakk om litt lukt, jeg har vært på både en og annen farm i statene), så har du mer grunn til mistanke.

Jeg mener uansett at det ikke er noe du har noe med, så lenge det ikke skader eller påvirker deg på noe vis.

Anonymkode: 99c64...88d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er alltid lys på kaldt loftet, tenker naboen dyrker noe der oppe. Det er unormalt med lys der til alle døgnets tider.

Anonymkode: 342e4...16a

Hahaha. Det er lys på loftet - that's it? Det hele grunnlaget for mistanke? 

Vet du hva, bry deg med dine egne ting, og slutt å spionere/overvåke naboene.

Anonymkode: 99c64...88d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er alltid lys på kaldt loftet, tenker naboen dyrker noe der oppe. Det er unormalt med lys der til alle døgnets tider.

Anonymkode: 342e4...16a

Forresten, cannabisdyrkning på et kaldt loft fungerer svært dårlig, samt det ville stinket over hele nabolaget. For å dyrke på et slik loft, er man nødt til å bruke "dyrketelt", og de er lystette.

Nei, det er svært lite sannsynlig dyrkning av cannabis. Kanskje naboen har dratt en Fritzel, bare på loftet, og har på lys 24/7 for å overvåke de som er fanget der? :klo:

Anonymkode: 99c64...88d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er alltid lys på kaldt loftet, tenker naboen dyrker noe der oppe. Det er unormalt med lys der til alle døgnets tider.

Anonymkode: 342e4...16a

Jeg ville tro de fleste som dyrker cannabis sørger for grundig blending så ikke noe "mistenkelig" lys slipper ut. 

Anonymkode: 2a844...9ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er alltid lys på kaldt loftet, tenker naboen dyrker noe der oppe. Det er unormalt med lys der til alle døgnets tider.

Anonymkode: 342e4...16a

Tror neppe politiet vil se på saken på så tynt grunnlag.  Kan være han er kunstner f.eks og trenger sterk lys til arbeidet sitt. 

Anonymkode: c35b0...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det har flyttet inn en ny nabo som jeg mistenker dyrker canabis. Kan jeg tipse politiet?

Anonymkode: 342e4...16a

Herregud slutt å plage folk. Hvem andre enn seg selv skader naboen din enn seg selv med å røyke hasj?

Anonymkode: 9e210...74d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Jeg ville tro de fleste som dyrker cannabis sørger for grundig blending så ikke noe "mistenkelig" lys slipper ut. 

Anonymkode: 2a844...9ea

Korrekt, for å dyrke cannabis (og mye annet), så er man avhengig av å kontrollere lyset. Dette pga. man må kontrollere når plantene går i blomst, og dette gjøres ved å styre lys-syklusen. I norske forhold kan man ikke benytte naturlig lys/dagslys til slikt.

Anonymkode: 99c64...88d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er alltid lys på kaldt loftet, tenker naboen dyrker noe der oppe. Det er unormalt med lys der til alle døgnets tider.

Anonymkode: 342e4...16a

Jeg kan veldig lite om dyrking av canabis, men jeg trodde man måtte ha det ganske varmt.

Større sjanse for at han sitter og gamer.

 

Anonymkode: 15c18...dad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg kan veldig lite om dyrking av canabis, men jeg trodde man måtte ha det ganske varmt.

Større sjanse for at han sitter og gamer.

 

Anonymkode: 15c18...dad

Helt klart riktig, jeg har en del erfaring med det (lovlig dyrking), og det blir en svært dårlig avling om man lar plantene stå i kulde/norske forhold. Det samme gjelder lyset, hvor man må langt nærmere ekvator for å kunne dyrke i naturlig lysforhold. 

Anonymkode: 99c64...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...