Gå til innhold

FURIA - viaplay (ingen spoilere)


Sjokopuddingen

Anbefalte innlegg

Skal begynne på episode 6 nå, og fy flate så spennende denne er!

Den beste norske serien jeg har sett.

Flere som ser/har sett denne?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett hele, og synes også den var en av de beste norske seriene jeg har sett - selv om den ble litt antiklimatisk helt til slutt (skal ikke si noe mer om det)... 

Først reagerte jeg på at alle hadde dialekt som ikke er deres egen, men jeg tror faktisk det gjorde at serien hevet seg i mine øyne, jeg synes det ble litt mer realistisk og ikke så påtatt som når alle snakker oslosk... (Selv om de som selv har denne dialekten kanskje hører at de knoter litt 🙂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den taper seg veldig. De første episodene var bra. 

Anonymkode: b8c12...c72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den er spennende men irriterer meg over dårlig skuespill og dårlig gjengitte dialekter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

«William» kan ikke spille 

Anonymkode: c3af8...7fe

Hva mener du??

Anonymkode: c62c5...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en bra serie, de første episodene var de beste. Tapte seg på slutten. Har sett alle episodene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Den taper seg veldig. De første episodene var bra. 

Anonymkode: b8c12...c72

Helt enig! Synes egentlig bare den første episoden var bra, resten ble veldig klisjefylt

Anonymkode: 9fbc6...99b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er dette en av de aller dårligste norske seriene jeg har sett innen denne sjangeren.

Orker ikke se siste episode, rett og slett. Bortkastet tid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg gidder å se denne tross Pål Sverre Hagen. Viaplay har ikke imponert meg nevneverdig med seriene sine.

De har MYE å gå på før de når HBO og Netflix.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den, men den startet mye bedre enn den sluttet. De første episodene var så bra. Men de klarte ikke holde den på det nivået , syns jeg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (På 2.10.2021 den 14.47):

Jeg har sett hele, og synes også den var en av de beste norske seriene jeg har sett - selv om den ble litt antiklimatisk helt til slutt (skal ikke si noe mer om det)... 

Først reagerte jeg på at alle hadde dialekt som ikke er deres egen, men jeg tror faktisk det gjorde at serien hevet seg i mine øyne, jeg synes det ble litt mer realistisk og ikke så påtatt som når alle snakker oslosk... (Selv om de som selv har denne dialekten kanskje hører at de knoter litt 🙂

 

 

Pappi skrev (På 2.10.2021 den 18.52):

Synes den er spennende men irriterer meg over dårlig skuespill og dårlig gjengitte dialekter.

Jeg ser denne dialektkritikken flere steder, og jeg skjønner meg ikke på den. I mine øyne er det mye mer troverdig at alle som skal være fra samme bygd snakker samme dialekt, selv om den dialekten ikke nødvendigvis eksisterer i virkeligheten. Vestvik eksisterer heller ikke i virkeligheten, så da kan man si at den fiktive dialekten tilhører den fiktive bygda.

I andre norske serier opplever man at folk som skal være fra samme sted snakker helt ulike dialekter - det syns jeg er mye mer forstyrrende.

Jeg likte serien, og det er en av de beste norske seriene jeg har sett. Jeg likte vinklingen, og handlingen. 

Anonymkode: cae05...e7e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den var kjempebra, og likte den hele veien. 

Også lærte jeg at Pål Sverre Hagen faktisk er fra Stavanger og snakker stavangersk i virkeligheten! ;) 

Anonymkode: 3628c...c9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.10.2021 den 11.43):

 

Jeg ser denne dialektkritikken flere steder, og jeg skjønner meg ikke på den. I mine øyne er det mye mer troverdig at alle som skal være fra samme bygd snakker samme dialekt, selv om den dialekten ikke nødvendigvis eksisterer i virkeligheten. Vestvik eksisterer heller ikke i virkeligheten, så da kan man si at den fiktive dialekten tilhører den fiktive bygda.

I andre norske serier opplever man at folk som skal være fra samme sted snakker helt ulike dialekter - det syns jeg er mye mer forstyrrende.

Jeg likte serien, og det er en av de beste norske seriene jeg har sett. Jeg likte vinklingen, og handlingen. 

Anonymkode: cae05...e7e

Tja han politimannen snakker Stavangerdialekt da, noe som er greit siden han er innflytter til Vestvik, men dattera hans snakker en nordnorsk dialekt, det henger ikke helt sammen. 

Jeg trodde serien skulle være annerledes enn den var og ble skuffet.

Anonymkode: 5ebda...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva introsangen heter? Eller hvem som synger? 

Anonymkode: 63927...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.10.2021 den 13.48):

Tja han politimannen snakker Stavangerdialekt da, noe som er greit siden han er innflytter til Vestvik, men dattera hans snakker en nordnorsk dialekt, det henger ikke helt sammen. 

Jeg trodde serien skulle være annerledes enn den var og ble skuffet.

Anonymkode: 5ebda...656

Men de har jo flyttet landet rundt, så det er jo heller ikke så rart at hun snakker en annen dialekt igjen.

Jeg elsket serien. 

Anonymkode: cae05...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 6.10.2021 den 13.48):

Tja han politimannen snakker Stavangerdialekt da, noe som er greit siden han er innflytter til Vestvik, men dattera hans snakker en nordnorsk dialekt, det henger ikke helt sammen. 

Jeg trodde serien skulle være annerledes enn den var og ble skuffet.

Anonymkode: 5ebda...656

Vi hørte jo aldri moren snakke, kanskje hun snakket en nordnorsk dialekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra serie! Og Ine Marie Wilmann spiller veldig bra, noe jeg syns var overraskende etter å først ha sett henne i Exit. 

Uten å røpe noe, kan jeg jo nevne det som irriterte meg:

- Cato!

- At Asgeir sin historie hadde mange løse tråder og ikke kom ordentlig fram. Det er nesten så jeg føler han var overflødig i serien

- At folk ikke snakker dialekten sin! Én ting er når det er sånn for at det skal passe til bygden de bor i, men hvorfor snakker "Onkel Bjørnar", som er nordlending, østnorsk? Helt vanlig at det bor folk fra alle kanter av Norge i Oslo.

Anonymkode: a877a...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 18.48):

Den taper seg veldig. De første episodene var bra. 

Anonymkode: b8c12...c72

Syntes stikk motsatt 😂 Første episode var kjedelig, så ble det bare bedre og bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apfel skrev (12 timer siden):

Syntes stikk motsatt 😂 Første episode var kjedelig, så ble det bare bedre og bedre

Ja, jeg likte den bede da de reiste ut i verden og fikk med seg flere nasjonaliteter - sannsynligvis fordi jeg synes alt av norske filmer og serier er kleint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...