AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #141 Skrevet 3. oktober 2021 Teatrica skrev (3 minutter siden): Da er det jo rett og slett ikke noen vits i å lure på hvorfor du føler det som du føler... Hjertet mitt hadde nok også fått seg en trøkk av det der. Medisiner gir dessverre ikke bare virkning men bivirkninger også. Man skal ha respekt for tabletter og ikle spise det som drops. Skjønner du blir desperat men det kan være farlig. Så håper du ikle blander og mixer mer nå Anonymkode: 10236...698 1
Mezzosoprena Skrevet 3. oktober 2021 #142 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjertet mitt hadde nok også fått seg en trøkk av det der. Medisiner gir dessverre ikke bare virkning men bivirkninger også. Man skal ha respekt for tabletter og ikle spise det som drops. Skjønner du blir desperat men det kan være farlig. Så håper du ikle blander og mixer mer nå Anonymkode: 10236...698 Jeg er da ikke TS...
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #143 Skrevet 3. oktober 2021 Teatrica skrev (Akkurat nå): Jeg er da ikke TS... Nei jeg mente å svare til ts. Hold deg til doseringen legen har gitt. man skal hverken trappe opp eller ned på egenhånd, uansett hvor desperat man blir. Kan bli direkte farlig. Gikk bra nå da heldigvis. Anonymkode: 10236...698 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #144 Skrevet 3. oktober 2021 Ja TS, nå vet du mest sannsynlig hva som er årsaken da i hvert fall. Håper det roer deg, også får du hjelp av lege i morgen😊 Anonymkode: 6bbc8...d9f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #145 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei jeg mente å svare til ts. Hold deg til doseringen legen har gitt. man skal hverken trappe opp eller ned på egenhånd, uansett hvor desperat man blir. Kan bli direkte farlig. Gikk bra nå da heldigvis. Anonymkode: 10236...698 Takk for svar. Skulle ta en remeron inatt, men tok 2. føler meg ekstremt fort tolerant på medisiner. Skulle også ta en imovane, tok 2 av det. Vurderer å prøve å ikke ta noe inatt. Muligens medisinene som fakker meg opp. Får se hva legen sier imorgen. hvis det er angst så har jeg isåfall veldig sterk angst som gjør at jeg ikke får sove. Må da ha noe sterkere. TS Anonymkode: ace10...8de
mellomtomater67 Skrevet 3. oktober 2021 #146 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg er så ung og så driver jeg på sånn, det er trist. Jeg har alltid fått til å sove før, alltid. Så kom plustelig dette. Muligens etter vaksinen; hvem vet?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #147 Skrevet 3. oktober 2021 Kjære deg dette er ikke lett. Husk å ikke bråslutte med remeron og imovane. Ta den dosen legen har gitt beskjed om også tar du doseringen opp med legen imorgen. Bråseponering er ikke greit det heller Anonymkode: 10236...698 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #148 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjære deg dette er ikke lett. Husk å ikke bråslutte med remeron og imovane. Ta den dosen legen har gitt beskjed om også tar du doseringen opp med legen imorgen. Bråseponering er ikke greit det heller Anonymkode: 10236...698 Men jeg har bare tatt remeron en dag. Er det da farlig at jeg ikke tar den mer? TS Anonymkode: ace10...8de 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #149 Skrevet 3. oktober 2021 Nei da går det fint Anonymkode: 10236...698
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #150 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Skulle ta en remeron inatt, men tok 2. føler meg ekstremt fort tolerant på medisiner. Skulle også ta en imovane, tok 2 av det. Vurderer å prøve å ikke ta noe inatt. Muligens medisinene som fakker meg opp. Får se hva legen sier imorgen. hvis det er angst så har jeg isåfall veldig sterk angst som gjør at jeg ikke får sove. Må da ha noe sterkere. TS Anonymkode: ace10...8de Du trenger ikke mer medisiner, du trenger ordentlig hjelp! Anonymkode: 2635b...16d 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #151 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke slitt med det mye tidligere. Tar fast bare seroquel. TS Anonymkode: ace10...8de Teatrica skrev (2 timer siden): Blander du mye medisiner, og ofte? For i så fall gir symptomene dine mer og mer mening... AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja har blandet en del dessverre. Blandet seroquel, imovane atarax, blandet seroquel og remeron og imovane osv osv. Og går opp å ned i doser. TS Anonymkode: ace10...8de AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ingen andre som kan passe på medisinene mine dessverre. Ja, legen bryr seg ikke. TS Anonymkode: ace10...8de AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Skulle ta en remeron inatt, men tok 2. føler meg ekstremt fort tolerant på medisiner. Skulle også ta en imovane, tok 2 av det. Vurderer å prøve å ikke ta noe inatt. Muligens medisinene som fakker meg opp. Får se hva legen sier imorgen. hvis det er angst så har jeg isåfall veldig sterk angst som gjør at jeg ikke får sove. Må da ha noe sterkere. TS Anonymkode: ace10...8de Du må ikke ha noe sterkere, du må ha det som er riktig og ikke en salig blanding av alt. Serquel er også en drittmedisin som kan gi rare og vonde symptomer, den medisinen skremte vannet av meg. Fullstendig uaktuelt å ta den. Jeg leverte tablettene til legen min og sa "vennligst ikke gi meg slik dritt". Jeg ble livredd av den og fikk veldig sterke krampetrekninger av de. Det var min opplevelse av dem. Andre kan kjenne at de får god hjelp av dem. Poenget er at mye av det legene skriver ut for søvn, angst og slike ting har rare bivirkninger så hjelpen og effekten kan være veldig individuell. Du må snakke med legen din. Skal du ha god hjelp og slippe å ligge våken, føle på hjertebank, være redd etc så må du ha riktig hjelp. Da må legen vite alt, det er ett helhetlig bilde som må frem. Hvordan har du det, hvilke medisiner har du, hvor ofte bruker du de, blander du, hvordan virker de på deg etc. Samtidig burde du også ha hjelp til å løse opp i det som gjør at du i utgangspunktet får disse medisinene. Samtaler med mental helseteam i kommunen eller kanskje en psykolog burde vurdere deg vedr diagnoser, psykomotorisk fysioterapi... Håper du tar deg god tid hos legen i morgen. Trenger du mere tid så avtaler du direkte med legen en snarlig dobbeltime. Lykke til ❤ Anonymkode: ade35...d38 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #152 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du må ikke ha noe sterkere, du må ha det som er riktig og ikke en salig blanding av alt. Serquel er også en drittmedisin som kan gi rare og vonde symptomer, den medisinen skremte vannet av meg. Fullstendig uaktuelt å ta den. Jeg leverte tablettene til legen min og sa "vennligst ikke gi meg slik dritt". Jeg ble livredd av den og fikk veldig sterke krampetrekninger av de. Det var min opplevelse av dem. Andre kan kjenne at de får god hjelp av dem. Poenget er at mye av det legene skriver ut for søvn, angst og slike ting har rare bivirkninger så hjelpen og effekten kan være veldig individuell. Du må snakke med legen din. Skal du ha god hjelp og slippe å ligge våken, føle på hjertebank, være redd etc så må du ha riktig hjelp. Da må legen vite alt, det er ett helhetlig bilde som må frem. Hvordan har du det, hvilke medisiner har du, hvor ofte bruker du de, blander du, hvordan virker de på deg etc. Samtidig burde du også ha hjelp til å løse opp i det som gjør at du i utgangspunktet får disse medisinene. Samtaler med mental helseteam i kommunen eller kanskje en psykolog burde vurdere deg vedr diagnoser, psykomotorisk fysioterapi... Håper du tar deg god tid hos legen i morgen. Trenger du mere tid så avtaler du direkte med legen en snarlig dobbeltime. Lykke til ❤ Anonymkode: ade35...d38 Jeg går allerede til DPS. Jeg er usikker på om seroquel har gjort meg verre eller bedre, plustelig fikk jeg søvnproblemer uten grunn. Da fikk jeg seroquel, som funket bra for å sove. Etterhvert slutta den å funke, og jeg begynte å ta høye doser og alt og eksperimentere med doser. Så fikk jeg imovane fordi seroquel ikke funka, så tok jeg det noen dager. Det slutta også å funke. Så sover jeg ikke i det hele tatt. Så fikk jeg atarax, funka ikke. Har det bra med meg selv, og gjør ting som gjør meg glad. Men sover ikke uansett. TS Anonymkode: ace10...8de
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #153 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg reiser snart, og må da få til å sove. Men er trøtt, men kroppen og hjernen føles ut som den er aktivert og på høygir hele tiden, får aldri ro!!! Vet ikke hva jeg skal gjøre. TS Anonymkode: ace10...8de
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #154 Skrevet 3. oktober 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg reiser snart, og må da få til å sove. Men er trøtt, men kroppen og hjernen føles ut som den er aktivert og på høygir hele tiden, får aldri ro!!! Vet ikke hva jeg skal gjøre. TS Anonymkode: ace10...8de Det beste du kan gjøre her og nå er nok å slutte å stresse med søvnen. Du har sovet litt i natt, så prøv å slå deg til ro med at hjernen din har fått hvile og at du ikke "må" noen ting. Du blir sliten, men det er ikke farlig. Prøv å få i deg litt mat og drikke. Legg deg ned og hvil kroppen. Prøv å distrahere deg selv med noe, se på en serie du liker eller f.eks. tik tok. Anonymkode: 87945...1e3 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #155 Skrevet 3. oktober 2021 Dette går bra ja. Er ikke noe farlig. Bare ha der i bakhodet du er helt trygg PG får oppfølging Anonymkode: 10236...698
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #156 Skrevet 3. oktober 2021 Men tror jeg er manisk. Vet ikke. Alt er på høygir, stemningsleiet er kjempe høyt oppe, kroppen er i uro. Føler personligheten min er forandret. TS Anonymkode: ace10...8de
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #157 Skrevet 3. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men tror jeg er manisk. Vet ikke. Alt er på høygir, stemningsleiet er kjempe høyt oppe, kroppen er i uro. Føler personligheten min er forandret. TS Anonymkode: ace10...8de Du kan nok kjenne på mye forskjellig og det er ikke godt å vite hva som er hva fordi du har tatt høyere dose av tablettene dine og en god del kan være bivirkninger. Du får snakke med fastlegen om dette i morgen også kan du ta det opp på DPS på neste time der. Anonymkode: 87945...1e3 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #158 Skrevet 3. oktober 2021 Hei du! Jeg hadde det i to år. Fikk helseangst av det og var hos hundre leger. Men det var bareangst, anspenthet og stress. Så du bør prøve å slappe av over lengre tid for å se om det hjelper. Fysisk aktivitet, kutt kaffe, gjør pusteøvelser skikkelig mange ganger i døgnet og du MÅ sove. Anonymkode: 42972...68c 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #159 Skrevet 3. oktober 2021 Ser at du tar medisiner. Det er nok en sammensatt problemstilling her. Men ta med deg tipsene mine uansett. Hilsen meg over. Anonymkode: 42972...68c
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #160 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei du! Jeg hadde det i to år. Fikk helseangst av det og var hos hundre leger. Men det var bareangst, anspenthet og stress. Så du bør prøve å slappe av over lengre tid for å se om det hjelper. Fysisk aktivitet, kutt kaffe, gjør pusteøvelser skikkelig mange ganger i døgnet og du MÅ sove. Anonymkode: 42972...68c Men jeg får ikke sove uansett hva jeg prøver å hva jeg tar av medisin. Nå er jeg så utslitt å hele meg skriker etter søvn, men så er kroppen på høygir og hjernen. TS Anonymkode: ace10...8de
Fremhevede innlegg