Gå til innhold

Hjertebank hele tiden!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok hvis du tror det er hjertet så dra på legevakten og be de utelukke det. 
hvis ikke så bør du ringe noen og prate med noen, ikke være alene i dette. Komme deg gjennom det mens du prater med noen. God bedring 

Anonymkode: 10236...698

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også disse symptomene etter vaksine nr 2, var ganske ille et par uker før det roet seg. Var inn og ut av både lege/legevakt/sykehus. Vet ikke hvor mange ekg jeg har tatt siste ukene, hjerteprøver og røntgen. Ble sjekket for alt, men det er absolutt ingenting galt og de sa at det er bivirkninger etter vaksinen og vil jo (forhåpentligvis) gå over. Men du sier at det er flere måneder siden du har tatt den og det har blitt verre nå de siste dagene eller?

For min del hjalp det å sove omtrent sittende mye på puls og hjertebank. Det var aller verst da jeg lå. Kanskje du kan prøve dette? Høre på en lydbok eller lav musikk så du har biennaler å fokusere på?

Og når man er redd i tillegg, som de fleste blir hvis de har høy puls, hjertebank og vondt for å puste, så vil jo plagene bli enda verre pga redselen som kommer i tillegg.

Men jeg må si at jeg synes det er rart at legevakten ikke ville ta deg inn for en sjekk da, de pleier jo ikke å avvise folk som har vondt i brystet og pusteproblemer. 

Anonymkode: b0094...c21

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk også disse symptomene etter vaksine nr 2, var ganske ille et par uker før det roet seg. Var inn og ut av både lege/legevakt/sykehus. Vet ikke hvor mange ekg jeg har tatt siste ukene, hjerteprøver og røntgen. Ble sjekket for alt, men det er absolutt ingenting galt og de sa at det er bivirkninger etter vaksinen og vil jo (forhåpentligvis) gå over. Men du sier at det er flere måneder siden du har tatt den og det har blitt verre nå de siste dagene eller?

For min del hjalp det å sove omtrent sittende mye på puls og hjertebank. Det var aller verst da jeg lå. Kanskje du kan prøve dette? Høre på en lydbok eller lav musikk så du har biennaler å fokusere på?

Og når man er redd i tillegg, som de fleste blir hvis de har høy puls, hjertebank og vondt for å puste, så vil jo plagene bli enda verre pga redselen som kommer i tillegg.

Men jeg må si at jeg synes det er rart at legevakten ikke ville ta deg inn for en sjekk da, de pleier jo ikke å avvise folk som har vondt i brystet og pusteproblemer. 

Anonymkode: b0094...c21

Lagt meg nå, prøver å sitte litt 😅 har ekstrem hjertebank. Sliter masse med pusten. Blir vist 3 dagen uten søvn :( TS

Anonymkode: ace10...8de

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Imovane, atarax og remeron. Høres ut som du har en historie med angst. 

Folk må slutte å kave henne opp. Tråden har eskalert og ts blir dårligere og dårligere. Ts, du har vært i kontakt med legevakt og 113, de har sagt det ikke er livstruende. Logg av nettet, to ned og se en serie. Kontakt fastlege på mandag. 

Anonymkode: 2635b...16d

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Skjerp deg selv. Jeg prøver å roe ned ts. Du maser om legevakt og sjekk av hjertet. Slutt å skremme henne. 

Anonymkode: 2635b...16d

Helt enig med deg 16d. Dette er typisk angst. 

Ts, jeg har hatt MYE angst i livet uten å forstå hva det var. Angst og stress går hånd i hånd og kan vise seg på mange rare måter. Små stikk i brøstet, tungt å puste, at det strammer i brystet der brystbenet er, hjertet slår for fort (kjennes det ut som), svimmel og føler kroppen er borte, jeg har blødd neseblod som kom hver gang jeg skulle på jobb, diaré, 8 doturer hver morgen med "normal" avføring, smerter i beina (knær og eller lår), smerter som kjennes som slag mot kroppen, vondt i kjeven, lemster i tunga, klump i magen, hulrom i magen, vondt i nakke, vondt i hode (alle varianter) osv osv men poenget er at så fort jeg forstår at "aha, det er angst" så finner kroppen en annen måte å si ifra på. De siste månedene har kroppen vist angst med å svette noe så ille at du ikke vil tro meg.

Stol på legevakten og ta deg en god prat med legen på mandag ❤ ring gjerne en av hjelpetelefonene som røde kors, mental helse etc har.

Anonymkode: ade35...d38

• Liker 4
Skrevet

Kjære venn, dette høres ut som du har ett angstanfall. Jeg har angst jeg også og kjenner meg ekstremt godt igjen i det du skriver. Har også vært på legevakt pga hjertebanken og pustebesværet.

Det kjennes ut som det er noen som står med en fot på brystkassa og trykker ned, lungene klarer ikke ta inn oksygen ordentlig, man hiver etter pusten. Hjertet dunker så hardt og fort at man tror man skal dø. Det er kjempeskummelt og fælt. Dette er angstanfall og du må prate med fastlegen din om henvisning til psykolog. 

Prøv å ringe og snakk med noen du stoler på. Sett på en film eller serie du har sett mange ganger før. Finn fram et ark eller en bok og trekk fingeren langs kantene - innpust på langsidene og utpust på kortsiden. 

Jeg lover dette ikke er farlig selv om det er ekstremt ubehagelig, du kommer ikke til å dø. Husk at hvis det blir skikkelig ille kan du fortsatt dra ned på legevakta og vente på venterom så føler du kanskje at du er på trygt sted.Det finnes masse hjelp å få. 

• Liker 2
Skrevet
Crema skrev (2 minutter siden):

Kjære venn, dette høres ut som du har ett angstanfall. Jeg har angst jeg også og kjenner meg ekstremt godt igjen i det du skriver. Har også vært på legevakt pga hjertebanken og pustebesværet.

Det kjennes ut som det er noen som står med en fot på brystkassa og trykker ned, lungene klarer ikke ta inn oksygen ordentlig, man hiver etter pusten. Hjertet dunker så hardt og fort at man tror man skal dø. Det er kjempeskummelt og fælt. Dette er angstanfall og du må prate med fastlegen din om henvisning til psykolog. 

Prøv å ringe og snakk med noen du stoler på. Sett på en film eller serie du har sett mange ganger før. Finn fram et ark eller en bok og trekk fingeren langs kantene - innpust på langsidene og utpust på kortsiden. 

Jeg lover dette ikke er farlig selv om det er ekstremt ubehagelig, du kommer ikke til å dø. Husk at hvis det blir skikkelig ille kan du fortsatt dra ned på legevakta og vente på venterom så føler du kanskje at du er på trygt sted.Det finnes masse hjelp å få. 

Takk. Skal prøve. Men vil bare sove jo :( tok en remeron. men den virker heller ikke. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gått på de 1 uke ca. Tar 2-3 hver dag. TS

Atatax er ikke noen lekemedisin. Jeg kunne ikke ta den på grunn av at jeg fikk hjertebank og høy puls. 

Anonymkode: 41ad6...3ae

• Liker 1
Skrevet

Har så masse hjertebank og sliter med pusten 😭😭 vet ikke hva jeg skal gjøre. Samme hva det er så klarer jeg ikke å ta kontroll over det!! TS

Skrevet

Pulsen å hjertet bare banker. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har så masse hjertebank og sliter med pusten 😭😭 vet ikke hva jeg skal gjøre. Samme hva det er så klarer jeg ikke å ta kontroll over det!! TS

Kan du ikke dra på legevakta?

Anonymkode: 863ff...9a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pulsen å hjertet bare banker. TS

❤️❤️❤️ Hvis det er skikkelig ille så ville jeg ha ringt legevakten igjen tror jeg.

Anonymkode: 6bbc8...d9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hjelpetelefonen og kirkens sos er der i hvert fall hele døgnet , så du blir ikke alene hvis legevakta ikke gjør noe. Men jeg håper du får hjelp, eller at det gir seg snart!❤️ God klem til deg:klem:

Skrevet (endret)

Har du noen du kan ringe og prate med?  Du kan prøve mental helse sin hjelpetelefonen, 116 123. Ikke tenk på at du skal ta kontroll på det, det er ikke snakk om at du bare må ta deg sammen. Hvis det blir skikkelig vanskelig og du ikke har noen rundt deg så dra til legevakten, så får du den hjelpen du skal ha uansett om det er noe fysisk eller psykisk.

Føler veldig med deg, ts, skulle ønske jeg kunne være der og gitt deg en klem. ❤️

Endret av Crema
Fikset tlf nr til hjelpetelefon
Skrevet

Hjerteflimmer? Det er ikke nødvendigvis farlig, men ubehagelig, ja.

Anonymkode: 0fbfc...2e4

Skrevet
Crema skrev (1 minutt siden):

Har du noen du kan ringe og prate med?  Du kan prøve mental helse sin hjelpetelefonen, 35 29 60 60. Ikke tenk på at du skal ta kontroll på det, det er ikke snakk om at du bare må ta deg sammen. Hvis det blir skikkelig vanskelig og du ikke har noen rundt deg så dra til legevakten, så får du den hjelpen du skal ha uansett om det er noe fysisk eller psykisk.

Føler veldig med deg, ts, skulle ønske jeg kunne være der og gitt deg en klem. ❤️

Hjelpetelefonen sitt nr er 116 123❤️ Tror det der er et annet nr som mental helse har elns.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hjelpetelefonen sitt nr er 116 123❤️ Tror det der er et annet nr som mental helse har elns.

Takk! Redigerer originalinnlegget mitt. :) 

Skrevet

Tror også det er angst. Har du ikke noe beroligende du kan ta. F.eks. sobril eller Valium?

Hvis du ikke har kjenner du noen som har det?. Vet hvor ubehagelig dette kan være

Hvis du etter 30 min hadde følt deg bedre vet du at det er angst. 

Eller du kan ta tre/fire drinker. Så vil du slappe av. 

Anonymkode: d2bb9...8c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror også det er angst. Har du ikke noe beroligende du kan ta. F.eks. sobril eller Valium?

Hvis du ikke har kjenner du noen som har det?. Vet hvor ubehagelig dette kan være

Hvis du etter 30 min hadde følt deg bedre vet du at det er angst. 

Eller du kan ta tre/fire drinker. Så vil du slappe av. 

Ikke lurt å blande alkohol med pillene hun har tatt!

Anonymkode: e7905...f0a

• Liker 1
Skrevet

Tok du vaksinen?

Anonymkode: 3961d...b15

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke lurt å blande alkohol med pillene hun har tatt!

Anonymkode: e7905...f0a

Hvorfor ikke? 

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...